Langt pokker i MOL


Gregers TF
 Share

Recommended Posts

Uge 44

01/11: 88,8kg - fedt% 13,0 - 2800kcal - styrketræning 30 m

02/11: 88,4kg - fedt% 12,9 -- ukendt --- banecykling 1t 45m

03/11: 89,1kg - fedt% 13,2 -- ukendt --- styrketræning 45m + spinning 50m

04/11: 89,8kg - fedt% 13,6 -- ukendt --- yoga 1t + swiss ball gymnastik 1½t + svømning 1t

05/11: 91,3kg - fedt% 14,1 - 3200kcal - hviledag

06:77: 89,7kg - fedt% 13,6 - kommer -- styrketræning 1t 10m

Gudskelov at de sidste impulsindkøb fra Føtex nu er væk. Det sidste nødder m.m. forsvandt i går aftes.

Jeg er stadigvæk hærget af boldgymnastikken, så plankerne i dag sprang jeg over. Vi har dog lektier for, hver dag skal vi tage et minut planke på bold. Den nappede jeg i morges sammen med de 5 tibetanere (lidt godmorgenyoga).

Vægttræningen blev lidt hektisk, for jeg havde glemt at få lagt skoene ned i træningstasken efter jeg var til svømning, så jeg måtte bruge en god halv time på at hente dem.

Crosstrainer:

5 min

Romaskine:

5 min

Arnold press:

10x8

8x16 - lidt for hurtige

8x16

8x16

8x16 - strafsæt for sjusk

Laterals:

8x7

8x7

8x7

Front raise:

8x7

8x7

8x7

supersættet med

Lårcurl: - 5op

10x30

10x65

10x65

10x65

Benpres:

10x80

8x180

8x190

8x200 = full stack

supersættet med

Læg i benpres:

20x80

8x180

8x190

Lounges:

16 udfald @ 32

16 udfald @ 32

16 udfald @ 32

Romaskine:

5 min

Crosstrainer:

5 min

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Uge 44

01/11: 88,8kg - fedt% 13,0 - 2800kcal - styrketræning 30 m

02/11: 88,4kg - fedt% 12,9 -- ukendt --- banecykling 1t 45m

03/11: 89,1kg - fedt% 13,2 -- ukendt --- styrketræning 45m + spinning 50m

04/11: 89,8kg - fedt% 13,6 -- ukendt --- yoga 1t + swiss ball gymnastik 1½t + svømning 1t

05/11: 91,3kg - fedt% 14,1 - 3200kcal - hviledag

06/11: 89,7kg - fedt% 13,6 - 1900kcal - styrketræning 1t 10m

07/11: 88,5kg - fedt% 12,8 - 2050kcal - styrketræning 45m

Uge 45

08/11: 87,5kg - fedt% 12,6 - kommer -- kommer

Efter morgenvagt fredag, har jeg haft aftenarbejde i weekenden. Umiddelbart lidt kikset, men på kostsiden er det ganske interessant da jeg har kunnet holde mig nede omkring 200kcal uden nogen form for mentale kriser. Det er jo lige før man skulle søge fast aftenarbejde.....Ej, det passer dårligt ind i resten af hverdagen og jeg sover også elendigt når jeg først kommer i seng ved 2-3-tiden, men det frister da lige umiddelbart.

I går startede jeg igen rutinemæssigt med de 5 tibetanere og lektierne fra boldgymnastikken. Nu jeg var igang, kunne jeg lige så godt tage alle plankerne samlet. Så var jeg også fri for at stresse over at lave dem i det lille rum i FW:

Planken på swiss ball:

60 sek

60 sek

Sideplanken:

75 sek PR

75 sek

Lidt senere i FW:

Crosstrainer:

5 min

Upperback:

10x35

10x35

10x35

supersættet med

Hyperextensions:

15

15

15

Incline bænkpres, DB:

10x12

8x30

8x30

8x30

supersættet med

Bicep curl:

5x22

5x22

5x22

Crossovers:

8x17½

8x17½

8x17½

supersættet med

Overhead bicepcurl:

8x17½

8x17½ - kun 2 sæt (begyndte at løbe tør for tid og biccerne kan tåle at sidde over)

Pec dec: - 5 op

10x50

10x50

10x50

supersættet med

French press:

8x32½

8x32½

8x32½

Tricep pushdown, tov:

8x20

8x20

8x20

- med minimale pauser og i småløb mellem øvelserne. Imens nåede et stort lokum at lave 5x5x170 i DL og 4x?x130 i squat. Det er sikker barnligt, man kan stadig blive ret misundelig på sådan et skideskur med en talje der er mindre end overarmene.

Og a propos, så har jeg 9 dages ferie med et smut omkring Stege. Det bliver jo en udfordring på madsiden men håber at de sidste dages succes, kan anspore bare en smule selvkontrol :please:

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Hold da fast, hvor har du meget fokus på din vægt, så man må sige at din overskrift rammer 100% plet (læs: vægtpanik).

Bliver du aldrig stresset af konstant at skulle veje og vurdere fremgang og tilbagegang?

Har man problemer med elevatorvægt, giver det selvfølgelig god mening at holde et vågent øje med vægten, men personligt tror jeg at jeg ville opfatte det som lidt af en presballe :unhappy:

Edited by Elkjærmark
Link to comment
Share on other sites

Jeg er nok noget stresset over det. Og har vel været det i de sidste 10-15 år.

Jeg kan desværre ikke lade være - ville ellers gerne. Og hvis bare vægten gad rende ned, hvor den burde være, så ville det sikkert heller ikke fylde så meget (det håber jeg da i hvert fald ikke for så er mit problem om muligt endnu værre).

Men hvis jeg slipper grebet og spiser efter umiddelbar lyst, så bliver jeg jo kornfed i løbet af ingen tid - jeg kan jo se hvad der er sket de seneste 14 dage.

Tilfældigvis fik jeg så sent som i forgårs en meget fin udstrakt hånd i min indbakke, så jeg håber at jeg får noget mentalt ro på igen.

Om det skal være en livslang kamp eller jeg på et tidspunkt får knækket nødden ved jeg ikke, men jeg nægter at lade stå til og blot acceptere at ende med blodtryk der pifter og forstærkede møbler.

For lige at løfte sløret for hvorfor det det også fylder meget i loggen, så har jeg lige set Borgen. Imens var jeg vist i køkkenskabene 10-12 gange for stoppe noget i munden: tørre havregryn fra posen eller rosiner fra pakken - så det er jo ikke lækre ting der frister. Heldigvis fik jeg stoppet mig selv hver gang for hvis jeg først begynder, så kører det indtil jeg har gedigen mavepine af forædthed.

Så jo, det er noget der fylder ad Helvede til :blush:

Link to comment
Share on other sites

Ja så kan jeg godt se, at du er lidt stuck i det. Kunne man dog bare bestille en bedre forbrænding online, så slap man for en masse irritation, dårlig samvittighed og konstant kur. Personligt må jeg ikke klage over vægtproblemer, men til gengæld frygter jeg den dag hvor jeg enten bliver skadet, eller på anden vis forhindret i at træne. Jeg er nemlig konstant sulten - primært lækkersulten..... Frem og tilbage mellem sofa og køleskab i søgen efter lidt sødt, og finder jeg ikke noget der, så ligger tanken lige om hjørnet (med deres latterlige tilbud på bland selv slik - 100 g for 7 kr) :devil:

Link to comment
Share on other sites

Uge 45

08/11: 87,5kg - fedt% 12,6 - 2450kcal - banecykling 2t

09/11: 87,5kg - fedt% 12,4 - så er det vist slut med de nemme kg

@ Kermit - ja det er noget bedre pris end herovre.

@ Elkjærmark - puhaja, uden træning kan man jo slet ikke spise noget :crazy:

Da jeg kom hjem fra banecykling i går aftes, skulle jeg som altid have fat i håndvasken for at vaske cykeltøjet. Ikke det man har mest lyst til lige omkring midnat, men uden vaskemaskine er det om at få det gjort inden det "gærer".

I vasken kravlede en sølvfisk som selvfølgelig ikke kunne komme op af de glatte sider. Jeg er egentlig ret træt af sølvfisk, så havde forventet at jeg bare havde skyllet den i afløbet. Men synes egentlig at det var synd at en u-evolutionær forhindring som en glat vask skulle ende dens dage bare fordi den havde været uheldig, så proppen i afløbet og derefter jagte den med et stykke toiletpapir. Da den var på det, kunne den fragtes ned på gulvet.

Bagefter måtte jeg grine lidt af mig delv. Det var hverken et menneske, en hundehvalp eller en fugleunge. Men en skide (og tilmed irriterende) sølvfisk :blink:

Nå - banetræningen var lidt stille da mange af de andre var trætte efter weekendens DM.

Først en rolig opvarmning. Pulsen i starten er forhøjet da jeg kørte oppe i barrieren så "toget" kunne indhente mig og jeg dermed kunne komme på hjul og bakkerne er altså ret stejle ude ved rækværket og det trykker pulsen noget op.

Derefter 25 omgange - B-gruppen opdelt i to hold hvor jeg havnede på det langsommeste. Det var ret uharmonisk, nogle kørte friskt til og et par stykker hang kraftigt i bremsen. Men som de langsommeste blev sat af, endte det med at bide passende mod slutningen.

Inden vi gik over til 3 ture á 20 omgange, blev holdene gjort mindre. Desværre endte jeg igen på det sløve hold hvor jeg nu var hurtigste mand. Mentalt passer det mig bedst at sidde med lidt overskud men umiddelbart var det alligevel for let. Det var dog kun indtil de sidste dages vægttab ramte som en hammer, benene blev tunge og pausen mellem intervallerne, gjorde det blot værre. Men dog ikke være end at de bare skulle pines rundt, puls og vejrtrækning var ikke præget. Faktisk var det næsten lettere når farten kom lidt op.

Det sidste punkt var linieløb hvor der desværre var fælles start for gruppe A og B, så det gad jeg, som de fleste andre gruppe B´ere, ikke. Efter nogle spændende sidste 7 omgange, hvor vi var helt stille nede på inderkredsen, var det nu en fra B-gruppen der vandt på snedig kørsel.

post-1580-051399100 1289299125_thumb.gif

Tydeligt at vi ikke passer sammen - farten burde stige jævnt men det kommer den aldrig til.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

De trætte ben fra i går har plaget mig hele dagen så har tilladt lidt mere mad i dag i håb om at komme lidt til hægterne.

Dagens træning tog ret lang tid: 2 timer og var mestendels behageligt væk fra fail.

Jeg har forladt splittræningen og på opfordring fra Jacob (den instruktør som lavede program til mig), så bliver overkropstræningen droslet ned. En del af det er naturligvis det fedt jeg har taget på (heldigvis har det ikke alt sammen sat sig på lokomotivførervommen), men i betragtning af at skulle forsøge at ligne en cykelrytter til foråret, så skal jeg ikke være større på overkroppen end nu. Det er uhyggeligt så hurtigt at muskelmassen er vendt tilbage, men det er jo et luksusproblem :innocent: Lige på det punkt, har det været et godt tidspunkt jeg har ædt igennem.

Så fokus bliver på at holde det ved lige dog må skuldre, pecs og Erector Spinea stadigvæk gerne vokse lidt. Hvis det lykkes at smide noget fedt, må jeg se hvad der bliver tilbage og om planerne skal revurderes. Stængerne kan aldrig blive for store, så de skal stadigvæk tæskes :devil:

Crosstrainer:

10 min

Planken:

+10kg: 90 sek

+10kg: 90 sek

supersættet med

Sideplanken:

80 sek PR

80 sek

Rotary torso:

20x15

20x15

Chinups (i lorte-Techogymstativ):

8

8

8

Upperback:

10x35

10x35

10x35

Dødløft:

10x50

8x90

8x110

8x110

8x110

Benpres: - kunne godt have tålt en lille smule mere, men der er ikke mere vægt i magasinet

15x100

6x200

6x200

6x200

6x200

supersættet med

Læg i benpres:

15x100

15x150

15x150

15x150

15x150

Lounges:

16 udfald @ 32kg

16 udfald @ 32kg

Lårcurl, siddende: - 5 op

15x35

10x70 - så kan venstre knæ ikke tåle mere; det begynder at klikke.

10x70 - superærgeligt for hamstrings kan godt trække mere.

10x70 - bør nok gå ned på 65 igen

Incline bænkpres, DB: 2 op

10x14

8x32

8x32

8x32

Tricep pushdowns, tov:

8x22½

8x22½

8x22½

Hyperextensions:

15

15

Crosstrainer:

5 min

I morgen står valget mellem spinning og banecykling. Jeg tror at spinningen vinder for det er vist på tide igen at vænne mig til at køre mere end 10 minutter ad gangen :blush:

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Uge 45

08/11: 87,5kg - fedt% 12,6 - 2450kcal - banecykling 2t

09/11: 87,5kg - fedt% 12,4 - 3100kcal - styrketræning 2t

10/11: 87,1kg - fedt% 12,5 - 2850kcal - banecykling 1t 45m

Over middag opdager jeg at det ikke er muligt at køre dobbelttimer til spinning i dag og så fik jeg ellers travlt med at hælde carbs i skuffen og få pumpet banelågen.

Vi var ikke mange. Et par halvhurtige, mig, een lige ½ trin under og et par langsomme.

De hurtige gav gas til opvarmningen og vi andre kørte hver for sig. Derefter stod den på intervaller á 20 omgange.

Pludselig er der en af de nye, og for mig ukendte, der træder en seriøs sveske. Det viser sig at være Michael Sandstød som efter års pause, for 5 dage siden genoptog cyklingen. Hvor er det "irriterende" at de der gamle cykelryttere bare kan gå ind fra gaden og flå os andre.

I pausen fik han hældt rigtig mange guldkorn af - ærgeligt at han skulle op på kontoret og nusse. Håber at han finder på at komme ned til os igen en anden gang.

Tur 2 ender med noget udskildning og vi sidste 3 i fællesspurt.

Tur 3 køres jævnt.

Nu var det slut men med masser af tid tilbage. Jeg gik op og fik kørt lidt jævn kørsel med en spurt og "bakkespurt" flettet ind.

post-1580-016520800 1289424004_thumb.gif

I morgen bliver lidt svær at logge men bruger rigtig mange ego-timer.

Først til yoga. Derefter ind på arbejde hvor jeg har en massagetid og skal have æltet stængerne. Om aftenen til swissball-gymnastik og slutteligt til svømning.

Det har taget laaang tid, men har endeligt taget mig sammen til at bestille en tid til lægen som skulle gerne ende med en henvisning (selv om jeg ikke helt tror at han giver den) til psyk om overspisningen - eller hvad det viser sig at være.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Uge 46

16/11: 91,2kg - fedt% 14,3 - 2700kcal - banecykling 1t 45m

Jeg har ikke lavet en sk.. siden sidst :blush:

Jeg har været i Stege og bagt jeg ved ikke hvor mange kg vanillekranse. Ædt alt for mange af dem samt lakridser, pizza og pasta med kethup & røde pølser. Og sovet for lidt. Men hyggeligt, det var det :4thumbup:

Siden jeg kom hjem har jeg alene haft lyst til at opholde mig på sofaen, så for en meget sjælden gangs skyld, måtte jeg tvinge mig til banecykling i dag. Jeg blev også mødt med et "hej, du ser træt ud" :blush:

Jeg havde sovet for længe, spist for sent, drukket for lidt og de to boller som jeg fik til frokost, virkede som om de sugede al væske. Uanset hvor meget jeg drak, lå det bare og skvulpede i mavesækken.

Så det passede mig rigtigt godt at vi kørte møj møj langsomt i dag. Vi var ellers folk nok til at dele op i to hold, men vi havde en med på hold 1 som nok burde være på hold 2.

Så jeg havde alligevel overskud til at flette lidt ekstrakørsel ind mellem de 4 x 20 omgange.

Først en 200 meter, så en sprint da jeg fik lokket en ganske flink gut (som jeg pinligt nok ikke ved hvad hedder) og som kører nogenlunde som jeg selv gør, med på legen. Min debut gik selvfølgelig sådan at jeg tabte - taktisk var det en ynk, men kunne heller ikke overhale så.... Men håber at det er noget vi måske kan gentage for det var ret sjovt. Det giver en yderligere dimension end blot at fræse 200 meter.

Jeg sluttede af med to stående starter, en på 100meter og en på 200meter i stedet for at varme fornuftigt ned - nu var væsken endelig ved at komme ud i systemet og kroppen livede op.

post-1580-096775500 1289935774_thumb.gif

Jeg fik også lokket hallens mekaniker til at sælge mig en brugt 14´er-krans og sætte den på trods han ellers ikke ville, men "nu det store skrummel ser så desperat ud efter at få den på". Så jeg glæder mig nu alligevel til den næste 200meter.

Jeg kom også til at køre forbi Heino og købe et nyt trainer-dæk til Tacx´en og en fladlands-video til den, håber vi snart får løn :tongue::unsure:

Det der bakkekørsel hvor den hakker, hopper og laver hjulspin gør at jeg ikke får den brugt.

Inden da sad vi og hyggede med kaffe og røverhistorier (Søren Lilholt stak lige næsen indenfor), så var selvfølgelig ved at pisse i bukserne i motorvejskøen på vej hjem; nu var alle de mange liter vand nemlig begyndt at ville ud igen.

(Humøret er ikke helt på toppen - prøver at overdosere D-vitaminerne og ser om det måske kan hjælpe inden det sætter sig til det værre. Måske hjælper det blot at komme på arbejde igen - ferien er heldigvis slut nu og de får ikke presset mere ferie over mig lige med det første.)

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

I øvrigt, hvis man gerne vil lidt tættere på de danske topryttere og de som var:

Torsdag klokken 18.30 åbner Ballerup Super Arena dørene til et spændende stævne, hvor Michael Mørkøv og Alex Rasmussen som tidligere skrevet skal starte deres banesæson med et dansk Par-omnium.

Men arrangørerne har også en anden lækkerbisken på programmet, da tidligere danske stjerner som Jens Veggerby (Verdensmester og 14 x 6-dagesvinder), Jørgen V. Pedersen (Gul trøje i Tour de France), Jimmi Madsen (9 x 6-dagesvinder og EM vinder), Jakob Piil (Etapevinder i Tour de France og vinder af klassikeren Paris-Tours), Jan Bo Petersen (6 VM medaljer), Michael Sandstød (26 danske elite mesterskaber), Ken Frost (OL bronze), Johnny Weltz (VM sølv) og Søren Lilholt (eneste dansker der har kørt i den grønne trøje i Tour de France) skal konkurrere på banen.

Sammen med René Dupont og Jan E. Jørgensen bliver de tidligere stjerner sat sammen med ungdomsryttere, og skal derefter ud i et spændende 10 kilometer langt parløb, hvor der med garanti vil blive givet alt for at løbe med sejren og den efterfølgende ære.

Skriver man billet ud fra feltet.dk, er der gratis entre.

Jeg overvejer om jeg undtagelsesvis skal skulke fra boldgymnastik og svømning og tage ind og kigge - det plejer jo at være ganske hyggeligt.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Uge 46

16/11: 91,2kg - fedt% 14,3 - 2700kcal - banecykling 1t 45m

17/11: 90,7kg - fedt% 14,0 - kommer -- tacxcykling 1t 25m

Puha - jeg kunne ikke faldt i søvn i toget hverken til eller fra arbejde, og så er jeg altså gennemstegt når jeg har oppe siden lidt over 4.

Det passede ellers fint med at jeg kunne nå en bid mad og så tage til en spinning1, men da jeg skulle i bad inden, var jeg så søvnig at jeg ikke orkede at tænde for vandet.

Nå, man kunne jo tage en morfar og så en spinning2 klokken 20. Jeg sov elendigt og kartede rundt da jeg vågnede. Da jeg havde løbet ned i bilen kunne jeg se at jeg aldrig ville kunne nå det. Typisk mig!

Op i lejligheden og installere Mallorce Tour II på tacx´en (intet er så skidt at det ikke er godt for noget). Jeg skiftede dog ikke dækket, så satte alle bakker ned til 50% for at undgå hjulspin. Det lykkedes dog ikke helt. Ved ca. 30 i timen og små 300watt, begyndte det pive og hyle.

Men fik kørt en nogenlunde fredelig jævn tur - det er også det som jeg kommer til at mangle - på veje som minder ret godt om normalt dansk terræn. Håber at det nye dæk kan muliggøre ureducerede stigninger, så kommer der et par knolde som i stigninger minder lidt om Geels. Hvis det lykkes vil jeg klippe/klistre lidt i ruten så det bliver mulig at komme lidt ud af sadlen, det er altså længe med siddende kørsel i næsten 1½time incl. op og nedvarmning. Men ellers meget bedre end Amstel Gold Race.

post-1580-030801100 1290034175_thumb.gif

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

I øvrigt, hvis man gerne vil lidt tættere på de danske topryttere og de som var:

Skriver man billet ud fra feltet.dk, er der gratis entre.

Jeg overvejer om jeg undtagelsesvis skal skulke fra boldgymnastik og svømning og tage ind og kigge - det plejer jo at være ganske hyggeligt.

Jeg satser i hvert fald på at tage derind. Jens skal køre med i old-timer løbet, og manden har ikke siddet på en banecykel i umenneskelige tider. Han er mildest talt nervøs, for han ved at alle de andre har været ude og træne :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Det frister altså også voldsomt. Omvendt, kan jeg allerede mærke den dårlige samvittighed for det er jo ikke meget jeg har trænet den sidste tid.

Hmmm..... det bliver vist en sidste-øjebliksbeslutning.

Uge 46

16/11: 91,2kg - fedt% 14,3 - 2700kcal - banecykling 1t 45m

17/11: 90,7kg - fedt% 14,0 - 2050kcal - tacxcykling 1t 25m

18/11: 89,3kg - fedt% 13,4 - kommer -- tjaeh

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Uge 46

16/11: 91,2kg - fedt% 14,3 - 2700kcal - banecykling 1t 45m

17/11: 90,7kg - fedt% 14,0 - 2050kcal - tacxcykling 1t 25m

18/11: 89,3kg - fedt% 13,4 - 1400kcal - hvile

19/11: 88,8kg . fedt% 13,0 - kommer - styrketræning 40m

I går blev det ved yoga og endnu en benmassage - jeg lavede ikke så mange sjove lyde imens, som sidste gang. Har også bestilt tid de næste 3 torsdage, så håber at komme i bund.

I dag var jeg igen mere hærget af min morgenvagt end normalt - så meget plejer de ikke at slå mig ud :blink: Da jeg var kommet ud over eftermiddagskrisen, fik jeg sat kurs mof FW, men de lukker jo halvtidligt om fredagen, så det blev ikke til ret meget.

Plankerne lavede ejg do herhjemme.

Sideplanke:

60 sek

60 sek

Planke på swiss ball:

60 sek

60 sek

Crosstrainer:

3 min

Romaskine:

3 min

Squat:

15x10

15x10

10x50

10x70

10x80

8x90 , teknikken begyndte at stinke på de sidste reps så stoppede her

trippelsættet med

Upperback:

10x35

10x35

og

Cable pulldown:

15x50 , eller var det 70?

15x50

Incline bænkpres, DB:

10x12

10x32

10x32

Lårcurl:

15x50

15x50

trippelsættet med:

Læg i benpres:

15x150

15x150

og

Arnold presses:

10x16

så lagde receptionisten ryglænet ned på bænken; det kunne vist kun være et vink med en vognstang om at jeg skulle smutte. Jeg var nu ikke den sidste der forlod omklædningen.

Hjemme:

Hyperextension på Swiss ball:

15

15

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Uge 46

16/11: 91,2kg - fedt% 14,3 - 2700kcal - banecykling 1t 45m

17/11: 90,7kg - fedt% 14,0 - 2050kcal - tacxcykling 1t 25m

18/11: 89,3kg - fedt% 13,4 - 1400kcal - hvile

19/11: 88,8kg - fedt% 13,0 - 1750kcal - styrketræning 40m

20/11: 87,7kg - fedt% 12,7 - kommer -- tacxcykling 15 minutter

- mere nåede jeg ikke da gearkablet knækkede. Jeg fik ellers sat nyt trainerdæk bag på sommercyklen og sat den på Tacxen efter at have kæmpet en brav kamp med alt for mange kabelstrips på den gamle.

Umiddelbart fungerer det meget bedre end det gamle - var lige oppe og runde 500watt på opvarmningen uden den mindste hjulspin.

Nu må vi se hvor længe jeg er om at få lettet måsen mht. at skifte kablet - det er ikke ligefrem den slags opgaver jeg har lettest ved at tage mig sammen til. Man at købe et nyt på mandag, burde kunne lade sig gøre :laugh:

Heldigvis spiste jeg ikke noget inden jeg begyndte at cykle, så ligger stadigvæk på under 1500kcal.

Til gengæld fik jeg drukket over 2 liter vand på den halve time op til, dem får jeg sikkert fornøjelsen af i nat, nu jeg ikke nåede at svede.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Uge 46

16/11: 91,2kg - fedt% 14,3 - 2700kcal - banecykling 1t 45m

17/11: 90,7kg - fedt% 14,0 - 2050kcal - tacxcykling 1t 25m

18/11: 89,3kg - fedt% 13,4 - 1400kcal - hvile

19/11: 88,8kg - fedt% 13,0 - 1750kcal - styrketræning 40m

20/11: 87,7kg - fedt% 12,7 - 1800kcal :nonono: - tacxcykling 15 minutter - nattespiseri sucks

21/11: 87,7kg - fedt% 12,7 - kommer -- styrketræning 1t 45m

Ny PR i at opholde mig i motionscenter: 4½t i træk.

Først til dobbelttime i yoga (1t øvelser og 1t meditation) og bagefter en gang styrketræning. Efter yogatimen måtte jeg dog vente 20 minutter inden jeg kom tilbage til verden :blink:

Stadig doms i lår, så moderat træning for quads.

Havde glemt ur, så måtte finde på noget andet end plankerne

Crosstrainer:

5 min

Romaskine:

5 min

Hyperextension:

20

20

supersættet med

Chinups:

10

10

Mavemaskine:

15x50

15x50

15x50

Pullups:

10

10

Rotary torso:

12x?

12x?

Benpres:

15x100

10x100

8x150

5x200

5x200

5x200

supersættet med

Læg i benpres:

15x100

45x100 , the Kermit way. Årh føj hvor brændte og sved til sidst

45x100 , aht. doms turde jeg ikke tage mere end 2 sæt af dem

Leg extension:

10x50

15x50

supersættet med

Lårcurl:

15x55

15x55

Upperback:

10x35

10x35

Bænkpres, DB (burde have været med stang, men der var optaget uden udsigt til at der ville blive ledigt)

12x16

8x32

8x32

Crossovers:

10x15

10x15

supersættet med

Overhead bicep cable curl:

10x15

10x15

Pec Dec:

10x50

10x50

Arnold presses:

8x18

8x18

8x18

Laterals:

10x7

10x7

Triceps pushdowns, tov:

10x20

10x22½

10x22½

French press, DB (hedder sikkert noget fint):

10x10

8/10x10 - fail i venstre side på 8

Crosstrainer:

5 minutter

I de sidste øvelser havde kroppen øffet lidt, formodentlig pga. ret lavt madindtag, men nu fik jeg sidestik for første gang i mit voksenliv. Synet blev tåget og trods der kun er een vej ned fra cardiorummet til omklædningen, havde jeg ikke styr på hvor jeg var. Fik hurtigt indtaget min pære og proteinshake og hjem til mad i lidt større mængder mad end de sidste dage. Jeg skal også have en smule carbs i kroppen inden jeg skal til banetræning på tirsdag - derefter kører jeg på smalkost igen resten af ugen. Derefter skrues der op for både mad og træning igen.

Ved ikke om jeg stadig er off i hovedet eller bare klodset, men kom til at koge den gryde tør der stod under min dampede ørred. Jeg tror hverken at gryde eller damp-indsatsen kan reddes.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Lækkert at du har fået Tacx'en til at køre bedre. Kan kun forestille mig at det er mega irriterende at den hele tiden laver hjulspind, specielt når andre ikke har samme problemer. Så lad os håbe at det var en mandagsmodel du havde før.

4,5 time i FW er godt nok lang tid, men det var da også lige en hidsig omgang styrketræning du fik fyret af der - og så ved du at du til næste gang skal huske at spise halvvejs inde i din træning, for hvis man mister balancen på de trapper i Fredensborg så kan det sgu hurtigt gå galt.

Link to comment
Share on other sites

Uge 46

16/11: 91,2kg - fedt% 14,3 - 2700kcal - banecykling 1t 45m

17/11: 90,7kg - fedt% 14,0 - 2050kcal - tacxcykling 1t 25m

18/11: 89,3kg - fedt% 13,4 - 1400kcal - hvile

19/11: 88,8kg - fedt% 13,0 - 1750kcal - styrketræning 40m

20/11: 87,7kg - fedt% 12,7 - 1800kcal - tacxcykling 15 minutter

21/11: 87,7kg - fedt% 12,7 - 2300kcal - styrketræning 1t 45m

Uge 47

22/11: 87,7kg - fedt% 12,7 - kommer - hviledag

Ingen træning i dag, men bankkontoen var på overarbejde.

Fik købte gearkabel, klamper der passer til sommercyklen, samt hamstret bukser af det gamle mærke (Extreme) i CCHillerød. De skifter leverandør og jeg har aldrig haft et par bedre cykelbukser. Jeg kom også til at købe et par knickers så jeg kan blive fri for knækogere som krøller.

Så nu håber jeg ikke jeg vinder i lotto så jeg får råd til at flytte, for så hører de jo til en forkert klub. Meeeen, med mit held vinder jeg sq nok ikke noget. Og spiller heller ikke lotto.

Og så skal jeg sq på arbejde i morgen - det havde jeg faktisk glemt. Jeg har rådighed i hjemmet så hvis der ikke sker noget inden frokost, så bliver det til rådighed i Ballerup Super Arena med tilkaldemobilen i trøjelommen.

Nu til bestyrelsesmøde i HCM hvis jeg kan komme ud af bebyggelsen - der er gået ild i taget på blokken overfor.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Uge 47

22/11: 87,7kg - fedt% 12,7 - 2800kcal - hviledag

23/11: 88,8kg - fedt% 13,0 - kommer -- banecykling 1t 45m

Da jeg kunne tilkaldes til arbejde fra kl 7, stod jeg op ved 6-tiden og gjorde klar til at jeg kunne tage af sted med minuts varsel. Jeg forsøgte at falde i søvn igen, men det gik ikke :mad:

Da klokken passerede 12, pakkede jeg træningstasken med arbejdstøj og drog til banetræning med tilkaldemobilen i trøjelommen. Den forblev heldigvis tavs.

Godt nok havde/har jeg stadigvæk DOMS i quads og lægge (godt at jeg kun tog to sæt Kermit-læg, ellers: uhauha) men cyklen var tung. Men jeg kørte fantastisk :blink:

Da jeg ville vende hjulet og tage en 200meter, stod det klart at jeg havde kørt på 14eren og jeg nu havde gearet cyklen ned for at sprinte. Det gik også helt i fisk med den høje kadance, så slap gassen. Udover den, blev det til 3x20 og 1x24 omgange samt selvfølgelig op og nedvarmning. Men kunne nu stadigvæk holde legestue med den rigtige gearing.

post-1580-076910600 1290530234_thumb.gif

Hvor nødig jeg end vil erkende det, er der ikke udfordring nok i de her eftermiddagstimer med det fremmøde som er i år, så jeg bliver nødt til at hoppe tilbage på mandagsholdet. Så må jeg se om jeg komme på et passende hold, jeg hører at der er ret voldsomt fremmøde, så man kan jo håbe.

Lidt ærgeligt, for jeg ved at flere af dem fra i dag sagtens kan køre hurtigere hvis de vil og det er dejligt ikke komme hjem klokken midnat og begynde at håndvaske tøj. Men det er der jo ikke noget at gøre ved.

I morgen har jeg fået en vagt midt på dagen, så der bliver igen ingen træning.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Uge 47

22/11: 87,7kg - fedt% 12,7 - 2800kcal - hviledag

23/11: 88,8kg - fedt% 13,0 ->4000kcal - banecykling 1t 45m

24/11: 89,5kg - fedt% 13,4 - 2050kcal - hviledag

25/11: 88,5kg - fedt% 12,9 - kommer - kommer

Fyffer pyffer et ædeflip jeg fik i går aftes. Men jeg er på rette spor igen nu :smile:

Gad vide hvor længe mine lægge har lyst til at være ømme? Jeg skal have masseret stængerne i morgen, så der har jeg ikke lyst til at de er ømme.

Kulde er øv, men sne er nu meget hyggeligt. Men der skal altså falde mere end de snoldede 2-3 cm der er faldet her i området. Med grå himmel og lurvet snedække, ser København endnu mere trist ud end normalt. Lige bortset fra brune mursten, har hele dagen været i sort/hvid :dry:

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Det klip er vist ikke fra i dag. :wink:

Der er noget mere sne herovre, og jeg må tilstå at jeg måtte bremse mig selv i ikke spontant at bryde ud i diverse julesange (som fx "Velkommen til den gamle by...... ", da jeg i eftermiddag gik rundt nede i Volden, og folk var ved at sætte juletræer op mens sneen dalede lystigt ned fra himlen. :bigsmile:

Her er i det hele taget ret hvidt og stille over det hele - og det gør i hvert fald mig i rigtig godt humør (så længe jeg kan abstrahere fra alt det sjap jeg træder i. :laugh:)

Link to comment
Share on other sites

Klippet var fra i går - i dag ville det nok være noget pænere at se på oppe i en af skovene.

Sne er godt til julestemning (jeg har også gået og nynnet julesange i dag) og til at opdatere glatførefærdighederne i bil. Men så er det vist også det. Jeg er blevet købt ind som hjælpeflyttemand på onsdag og frygter allerede at sjoske henover snedriver mens jeg fedtsveder i gennemblødt frostkoldt tøj :crazy:

Uge 47

22/11: 87,7kg - fedt% 12,7 - 2800kcal - hviledag

23/11: 88,8kg - fedt% 13,0 ->4000kcal - banecykling 1t 45m

24/11: 89,5kg - fedt% 13,4 - 2050kcal - hviledag

25/11: 88,5kg - fedt% 12,9 - 2900kcal - swissball 1t 20m + svømning 50m

Denne fridag bød på 6 opgaver:

1. Yoga. Missed - på vej til motionscenteret kom jeg til at ligge bagved en som var meget bange for sneen (trods man stadig kunne se asfalten gennem den) så jeg kom for sent.

2. Massage. Jeg måtte kun klynke een gang og det var da hen æltede venstre læg som stadigvæk er en smule øm efter lægtræningen - fatter ikke at Kermit holder til den rutine så ofte.

3. Til lægen og få henvisning til psykolog. Nu havde han fået kolde fødder og med det han skrev vil det ikke undre hvis forsikringen afviser.

4. Fiske det knækkede gearkabel ud af bremsegrebet hvor den flossede ende havde viklet sig ind i indmaden. Check - mangler lige at justere gearet, så skulle det gerne køre med Tacxen :please:

5. Swissball-gymnastik. Efter opvarmingen stod den 25øvelser à 2 minutter uden pause. Dræberen var 2 min squat -> 2 min lunges det ene ben -> 2 min lunges det andet ben, aka 6 minutter i helvede.

6 Svømning. Jeg mangler stadigvæk uhyggeligt meget, men i dag var der noget koordination som ikke før har eksisteret som pludseligt virkede. Tog dog hjem et kvarter før tid, da hovedet ikke kunne rumme mere og arme og ben vimsede ukontrolleret rundt.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share