Motion i balance™


Henrik S.
 Share

Recommended Posts

Det er sindssyg hurtigt, taget i betragtning at han ikke er dissideret konkurrencesvømmer. verdens rekorden på 400m fri for mænd ligger omkring 3:40, han svømmede 60m længer. lad os antage at de kunne holde samme hastighed (6.55 km/t) på de 460m, så ville verdens rekorden være 4:13, hvilket vil sige at Lance var 55 sek fra "rekorden", hvilket er godkendt hans alder og træning taget i betragtning.

Thanks for afklaring. Jeg ved mindre end ingenting om svømning :blush:

Link to comment
Share on other sites

Tankevækkende …

ASICS fandt på en fed promotion i forbindelse med NY Marathon: De udfordrede folk til at løbe om kap med Ryan Hall over en distance på sølle 60 feet. Nogle kan næsten følge med. Forskellen er naturligvis bare, at den gode Ryan skal holde det tempo over alle 26,2 miles. Godt fundet på.

Det minder mig om det, ja, chok, jeg fik første gang jeg så de bedste maratonløbere herhjemme dyste om sejren i et vintermaraton i Esbjerg tilbage i 1980. Det var vist Allan Zachariassen og Jørn Lauenborg. De løber sgu stærkt, når man ser det i virkeligheden. Og de gør det over 42,195 km …

Link to comment
Share on other sites

Fedt at følge med i træning og dine små anekdoter! Den Underworld sang fik lige sparket min uge igang

Du er velkommen, selv tak og i lige måde :smile:

Og ja, Underworld er suveræn musik, der går lige i pulsen. Jeg bruger dem tit, gerne ved høj volumen, når det begynder at knibe med energien.

Link to comment
Share on other sites

Follow up på Armstrongs 500M Fri: :crazy:

Armstrong made his official pool-swimming debut at this weekend’s Longhorn Aquatics New Year’s Classic meet with a 5:08.11 to place 21st in the 15 & over division of the 500 free against predominantly high-school aged competitors. The race was split fairly well (by 100):

57.5

1:01.4

1:02.5

1:03.5

1:03.3

He had good, even pacing that is similar to what one might see in a triathlon – where there’s not usually a finishing kick to the swim portion.

Link to comment
Share on other sites

Er det et bjerglandskab - 1. del

Nej. Det er pulsen fra aftenens Sparta fællestræning. Jeg løber sammen med dem, der har 4:45 min/km som grundtempo og så kører intervaller og tempoløb derfra. I aften blev det til en lidt forvirret start med en masse undvigemanøvrer på grund af fodgængere og is på vandpytterne. I den anden halvdel kom der mere styr over det med 3 x 1200 meter intervaller på ml. 4:00 og 4:14 min/km. God solid vintertræning. Lige nu ved jeg bare ikke, om det er så god en idé, at den står på morgenjogging klokken 6.30 :crazy:

post-52761-032289200 1327434675_thumb.jp

Link to comment
Share on other sites

Er det et bjerglandskab – 2. del

Ja. Eller rettere: Det VAR det. For nu har de fjernet videoen. Pokkers. På filmen så man denne Chris McMahan køre på en bjergryg på motorcykel. Jge har – bogstavelig talt – aldrig set noget lignende, men det kan jeg selvfølgelig sagtens sige, når nu skidtet er trukket tilbage. Stay tuned. Jeg skal nok få den opsporet :cool:

http://www.youtube.com/watch?v=b8oafdXX_5U

Link to comment
Share on other sites

Er det et bjerglandskab - 1. del

Nej. Det er pulsen fra aftenens Sparta fællestræning. Jeg løber sammen med dem, der har 4:45 min/km som grundtempo og så kører intervaller og tempoløb derfra. I aften blev det til en lidt forvirret start med en masse undvigemanøvrer på grund af fodgængere og is på vandpytterne. I den anden halvdel kom der mere styr over det med 3 x 1200 meter intervaller på ml. 4:00 og 4:14 min/km. God solid vintertræning. Lige nu ved jeg bare ikke, om det er så god en idé, at den står på morgenjogging klokken 6.30 :crazy:

:4thumbup: inkl til Underworld :hippy:

Link to comment
Share on other sites

Mission accomplished. Morgenjogging kl. 6.30 blev vel overstået, selv om det var noget af et kuldechok at komme ud i. Og jeg behøvede ikke hverken Underworld eller andre stimulanser. Jeg så bare Sgt. Hartman for mig, og forestillede mig, hvor mange måder han kunne skælde mig ud på, hvis jeg ikke fik røven med mig. Så gik det helt af sig selv :alright:

post-52761-033552300 1327490347_thumb.jp

Link to comment
Share on other sites

"Are you quitting on me, Mayonnaise??!!"

Pyha, jeg fylder jo noget morgenjogging på denne uge, og det holder sgu' hårdt, når aftenen i forvejen har budt på en god omgang fællestræning med indlagte tempopas. Så i dag måtte Sergeant Hartman vige pladsen for Marine Gunnery Sergeant Emil Foley, der kun med sit mest onde blik kunne få mig ud af fjerene til en omgang jogging kl. 6:30 :cold:

post-52761-006340200 1327647666_thumb.jp

Link to comment
Share on other sites

København fra sin smukkeste side

Det var for øvrigt en rasende smuk tur, som fællestræningen i går aftes bød på. Efter opdeling i hold gik turen ud mod vandet på Østerbro, afsted langs med Langelinie helt ude ved kajkanten til Havnegade. Her fra var der dømt 3000 meter tempopas langs havnefronten til Dybbølsbro. Her kan man løbe helt ude ved vandkanten hele vejen, og med alt det nye glasbyggeri på begge sider af vandet og til overflod den oplyste gangbro fra Fisketorvet til Islands Brygge, var det et smukt og næsten futuristisk Metropolis at se på.

Når man ser de gamle Olsen Banden film, så har de jo alle scener fra Valby, Sydhavnen og Islands Brygge, og i forhold til i dag ligner det jo noget fra 1950'ernes Albanien. Lossepladser, gammelt jern, rustne skibsskrog og vakkelvorne skure. Med de billeder for ens indre blik er det en svimlende tidsrejse at løbe igennem dagens havnefront på sådan en frostklar aften. Ikke fordi alt det nye arkitektur er fremragende, men det ser man ikke på en tidlig vinteraften, hvor det mere er lyset, der giver stemningen.

På tværs af Vesterbro til planetariet gik det i rask trav og med konstante forhandlinger med cyklister fodgængere, modløbere og pleasure girls i Skelbækgade. Ved "bunden" af Søerne var vi klar til næste 3000 meter pas, der gik langs hele nordsiden af Søerne og ud til Marathon Sport på Østerbrogade. En mere velkendt, men ikke mindre smuk tur, hvor der også er meget lys, der spejler sig i vandet. En god og underholdende omgang træning, hvor man bliver helt nyforelsket i sin by :blush:

post-52761-076292300 1327651538_thumb.jp

Edited by Henrik S.
Link to comment
Share on other sites

På trods af ovenstående kærlighedserklæring til min by, så holder jeg også meget af at løbe i uvejsomt terræn og helt derude, hvor kragerne forlængst er vendt. Jeg har det ikke – gentager IKKE – som fyren i denne video, jeg så for nylig. Han er tydeligvis ikke skabt til skovens og landlivets mange glæder :4nope:

Link to comment
Share on other sites

Det er nu altså heller ikke sjovt at blive forfulgt af kreaturer.

Det giver minder fra min tidligere barndom i Meløse (mindre flække mellem Hillerød og Frederiksværk) hvor jeg og en kammerat, begge på cykel, pludselig blev forfulgt af en "mælketank" som var smuttet væk fra en af de nærliggende marker. Vi var ikke skide kække, nogen af os. Det udløste dog en gratis lakrids hos købmanden bagefter, så det endte godt :4mewantfood:

Link to comment
Share on other sites

Det er nu altså heller ikke sjovt at blive forfulgt af kreaturer.

Det giver minder fra min tidligere barndom i Meløse (mindre flække mellem Hillerød og Frederiksværk) hvor jeg og en kammerat, begge på cykel, pludselig blev forfulgt af en "mælketank" som var smuttet væk fra en af de nærliggende marker. Vi var ikke skide kække, nogen af os. Det udløste dog en gratis lakrids hos købmanden bagefter, så det endte godt :4mewantfood:

Nej, en ko er godt nok stor, når man ser den nede fra barnehøjde :laugh:

Godt du slap levende fra det og endda med en belønning …

BTW: Jeg kender da godt Meløse fra mine "cykelår". På de lange søndagture rundt om Arresø med motionsklubben kørte vi lige der omkring. Dog ikke gennem gennem selve Meløse, men via Havelse på vejen derop og Nejede på vejen hjem. Så vi har kørt lige rundt dit barndomsland. Det er for øvrigt en dejlig egne deroppe omkring …

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share