Motion i balance™


Henrik S.
 Share

Recommended Posts

Men hånden på hjertet: Det vigtigste har været processen. Glæden ved at bevæge sig. Glæden ved at træne sammen med andre og mærke en udvikling. Alt det kan jeg også opleve på cyklen. Og helt ærligt: Når jeg har nået det her på så forholdsvis kort tid, så kan jeg sikkert gøre det en gang til, når kadaveret er på toppen igen. Jeg er jo 51 og ikke 91 :w00t:

Amen!

Link to comment
Share on other sites

ØV!

Michael Randall Hickman aka Micah True aka Caballo Blanco er fundet død i New Mexico. Han havde et - mildest talt - broget livsforløb, men kom ud på den anden side som en ægte helt i bogen Born To Run. Han tog initiativ til Copper Canyon Ultra Marathon, og hvem kan ikke skrive under på hans credo: "Run easy, light, smoooooth, happy...and run free! Andale!"

http://www.nytimes.com/2012/04/01/sports/ultrarunner-micah-true-found-dead-in-new-mexico.html

Link to comment
Share on other sites

Det lyder rigtig godt med din mentale proces omkring knæet og din træning. Jeg har det lige som dig ift. at der selvfølgelig er træningsformer og sportsgrene, jeg bedre kan lide end andre, men at det trods alt er vigtigere, at kunne træne i det hele taget. Det er egentlig lige meget for mig, om jeg opnår fysisk og mentalt velvære ved at løbe eller ved at svømme. Resultatet er det samme.

Men derfor vil det selvfølgelig være sweet, hvis du kan nå dine løbemål inden du bliver 91 :shades:

Link to comment
Share on other sites

Men derfor vil det selvfølgelig være sweet, hvis du kan nå dine løbemål inden du bliver 91

Jeg har rigelig tid til at nå det. Fauja Singh fuldførte Toronto Marathon i oktober sidste år som 100 årig. Han er født 1. april 1911, så han har faktisk rundet de 101 år præcis i dag. Mon ikke han har fejret det med an gang fartleg :bigsmile:

post-52761-0-81025300-1333301515_thumb.j

Link to comment
Share on other sites

Jeg har rigelig tid til at nå det. Fauja Singh fuldførte Toronto Marathon i oktober sidste år som 100 årig. Han er født 1. april 1911, så han har faktisk rundet de 101 år præcis i dag. Mon ikke han har fejret det med an gang fartleg :bigsmile:

Han er garanteret for old school til at løbe fartleg. Han løber sikkert hver dag og laver sine armbøjninger, som den gang Kaptajn Jespersen var dreng :4whip:

En af mine bekendtes mormor tog i øvrigt på vandreferie da hun fyldte 102. For som hun sagde "det gjorde man jo ikke, da hun var ung". Hun døde som 104 eller 105, mæt af dage.

Link to comment
Share on other sites

En af mine bekendtes mormor tog i øvrigt på vandreferie da hun fyldte 102. For som hun sagde "det gjorde man jo ikke, da hun var ung". Hun døde som 104 eller 105, mæt af dage.

Sådan skal det gøres. Som der står i en bog, der lige er udkommet: Man holder ikke op med at udvikle sig, fordi man bliver gammel. Man bliver gammel, fordi man holder op med at udvikle sig.

Link to comment
Share on other sites

Men hånden på hjertet: Det vigtigste har været processen. Glæden ved at bevæge sig. Glæden ved at træne sammen med andre og mærke en udvikling. Alt det kan jeg også opleve på cyklen. Og helt ærligt: Når jeg har nået det her på så forholdsvis kort tid, så kan jeg sikkert gøre det en gang til, når kadaveret er på toppen igen. Jeg er jo 51 og ikke 91

Se, det er vise ord fra en vaske ægte sportsmand!

Du kommer uden tvivl tilbage igen. Måske ikke i morgen eller om en uge, men snart og under alle omstændigheder inden du fylder 91 :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

WTF?!

Jeg troede egentlig, at det var en aprilsnar, men det passede ikke med datoen. Så den er åbenbart god nok: Nu vil UCI blande sig i længden på cykelrytternes strømper. Hvis nogen havde formastelige tanker om at bruge kompressionssokker, så kan de åbenbart godt glemme det nu :bigsmile:

http://www.feltet.dk/nyheder/lange_sokker_er_slut_paa_landevejen/?fb_comment_id=fbc_10150782256987193_23567865_10150783434972193#f2667c286c

http://velonews.competitor.com/2012/03/bikes-and-tech/uci-to-require-lawyer-tabs-dictate-camelbak-placement-and-sock-length_209958?utm_medium=whats-hot

Link to comment
Share on other sites

Lance Armstrong

… har i al diskretion kørt en 70.3 IronMan i Galveston, Texas. Han var vel næsten nødt til at stille op, da det nu var tæt på hjemmet. Og hans 7. plads indikerer vel også, at det måske ikke sportsligt har haft topprioritet hos ham. Så vidt jeg ved, har han blikket fast rettet mod Hawaii …

http://ironman.com/events/ironman70.3/lonestar70.3/kevin-mackinnon-interviews-the-seven-time-tour-de-france-champion#axzz1qrJYJ29S

post-52761-0-11146100-1333345646_thumb.p

Link to comment
Share on other sites

Lance Armstrong

… har i al diskretion kørt en 70.3 IronMan i Galveston, Texas. Han var vel næsten nødt til at stille op, da det nu var tæt på hjemmet. Og hans 7. plads indikerer vel også, at det måske ikke sportsligt har haft topprioritet hos ham. Så vidt jeg ved, har han blikket fast rettet mod Hawaii …

Helt ubemærket er det jo aldrig når Lance deltager i noget - what so ever;-)

Jeg må indrømme, at det fryder mig lidt at han endte nede i rækkerne på hjemmebanen i Texas. Bookmakerne havde ham som en af favoritterne, og det skulle undre mig meget hvis ikke han også selv havde haft sejren i tankerne.

Men helt ærligt, så synes jeg at han har stjålet alt for meget fokus fra mange af de andre dedikerede top triatleter, og den performance og det engagement de har vist sporten de seneste mange år. Ja, han er Lance. Og ja, alt den mediebevågenhed gavner sporten. Men noget overmenneske er han altså ikke, hvilket gårsdagens race da heldigvis også var med til at understrege;-)

Link to comment
Share on other sites

Men helt ærligt, så synes jeg at han har stjålet alt for meget fokus fra mange af de andre dedikerede top triatleter, og den performance og det engagement de har vist sporten de seneste mange år.

Den tanke har også strejfet mig. Hvis jeg havde været dedikeret triatlet i 10-12-15 år, så ville jeg nok også blive lidt stødt på manchetterne over den hærskare af journalister, der har kastet sig over sporten, fordi Lance dukker op. Selv om det selvfølgelig også siger noget om, hvor uhyggeligt stærkt et "brand" han er …

Desværre følger al den negative del af opmærksomheden også med,. Som da han pudsigt nok ikke blev dopingtestet efter den forrige IronMan-konkurrence. Nu er der nok nogle, der vil mumle i krogene, at han har skruet ned for "tilsætningsstofferne" op til konkurrencen i Galveston, og derfor "kun" bliver nr. 7.

Link to comment
Share on other sites

Mand af stål :smilerock:

Sjovt at følge med i bilederne på Schrøder Cyklers Facebook-side. Seneste indlæg er fra The Man himself, Niels Fredborg, der hentede medaljer i tre på hinanden følgende OL. Han har postet dette fine billede, der tydeligt viser, at der skulle stål til at modstå pedalkræfterne dengang :bigsmile:

post-52761-0-14972900-1333432548_thumb.j

Link to comment
Share on other sites

Seneste indlæg er fra The Man himself, Niels Fredborg, der hentede medaljer i tre på hinanden følgende OL. Han har postet dette fine billede, der tydeligt viser, at der skulle stål til at modstå pedalkræfterne dengang

Skylder måske Niller fra Odder at vise et klip, hvor både han og Schrøderen er oppe i fart. 1000 meter med fast start på 1:04:61 kræver altså nogle solide lårbasser :bowdown:

Edited by Henrik S.
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share