Doktorens log


jsc
 Share

Recommended Posts

D. 12/10

Prowler, Bent-arm

Slæde+0 x 30 m

Slæde+40 x 30 m

Slæde+80 x 30 m

Slæde+120 x 30 m

Slæde+150 x 30 m - All time PR uanset stil :D

SÅ fedt at flytte næsten 200 kg (197) slæde for første gang Havde overvejet et back-off med +120. Men efter en PR må man stoppe jævnfør salige sprint-træner Charlie Francis, og så kan jeg gemme back-off sættet til en anden gang, hvor det kan bruges til at sætte PR :)

Edited by jsc
Link to comment
Share on other sites

D. 13/10

ALT for tidlig træning, der startede kl 0800 sharp og blev gennemført m. snigende kvalme, men også snigende pump på guunz ;D

Først kørte jeg de tre første øvelse sådan lidt imellem hinanden, det vil sige, jeg starter og slutter m dødløft og så klemmes de andre ind imellem. Kører fx de første tre bænkpressæt stort set i rap.

TBDL

66x10

106x10

131x10

148.5x16 PR

D. Bænkpres

20x5

25x5

30x5

35x5

40x5

44x5

48x10 PR

I'm back :)

Chins

Kv x 10, 10, 9

Derpå kørte jeg de næste to kropvægtsøvelser alternerende

Dips

Kv x 17, 13

Træt af skader i disse, så nu bliver det konsekvent mere en højreps pumpeøvelse :)

TRX Rows, ben oppe

Kv x 8, 7+3

45 min og så hjem og afløse konen, der også skulle træne inden vi får min højgravide søster + svoger til brunch ~ carb backload ;))

Edited by jsc
Link to comment
Share on other sites

D. 16/10

Havde nattevagt i nat og var slet ikke udsovet. Det kunne mærkes, og jeg var lidt vel skrøbelig, men jeg kom afsted :)

Dødløft

100x10

130x10

145x10

160x11 PR

Det rev i v. inderlår så stoppede betragteligt før tid. Stadig en solid PR med 3 reps. Live to fight another day :)

D. Bænkpres

20x5

25x5

30x5

35x5

40x5

46x5

Vil gerne køre bænk hver gang pt. og så må den ene gang være lidt lettere :) kunne liige mærke h. pat.

Tager 50'erne på lørdag.

TRX Rows, ben oppe

Kv x 10, 10, 9

Sad perfekt

Dips

Kv+5 x 10, 7+3

Rev lidt i patten

Edited by jsc
Link to comment
Share on other sites

TBDL

96x10

126x10

141x3 - lille fiber i v inderlår. Skulle have ventet et par dage :/

D. Bænkpres

25x5

30x5

35x5

40x5

45x5

50x11 PR :)

TRX-roning, ben hævede

Kv x 15, 13

Øv bøv, skulle jo give Eric tærsk i Prowleren i dag, men må se, om ikke det går?

Link to comment
Share on other sites

Det gik :)

Prowlertræf

Slæde x 2-3 x 30 m

Slæde+40 x 30 m

Slæde+80 x 30 m

Slæde+120 x 30 m

Slæde+150 x 30 m

Slæde+120 x 30 m let løb

Slæde lave håndtag x 50 m + 50 m høje håndtag

Gik over i hvert fald halvanden time. Det var fedt og sjovt at være 5-6 om en slæde, både mænd og kvinder :)

Efterfølgende havde vi prowlere plus et par stykker mere til chili con bacon og diverse tørstslukkende drikke :))

Link to comment
Share on other sites

D. 25/10

Besluttede mug for lidt variation. Inspireret af denne artikel:

http://www.t-nation.com/training/8-6-3-for-size-and-strength

Kører jeg den for alle større løft, får jeg flere reps i overkroppen og tungere løft i dødløft :)

Min kone er indlagt for tiden. Ikke noget livstruende, men jeg er alenefar for vores lille pige, i hvert fald indtil mandag. Det er hårdt :P props til aleneforældre!

Mormor passede Dicte, mens far trænede, så der skulle tankes op på træning!

Dødløft

60x8

100x8

130x8

145x8

155x8

Holdt mig på minimum, da jeg ikke ville provokere inderlårene :)

D. Bænkpres

25x8

35x8

40x8

45x8

48x8

Holdt mig også her på minimum.

N. Pull-ups

Kv x 10, 9,

Dips

Kv+5 x 15,

Nok ikke knusende volumen for andre, men jeg har ikke sovet super meget, og jeg er forkølet (tak Dicte).

Skulle også nå:

Prowler

Slæde+40x30 m

Slæde+80x30 m

Slæde+160x30 m

Droppede et opvarmningssæt m 120, da jeg var ved at være flad - det gik også :)

SÅ var jeg færdig :P

Fed træning.

Link to comment
Share on other sites

Hørte røverhistorier fra en frømand igår, og under 8mdrs elevskole mente han at de seriøst ikke sov mere end 15 timer om ugen, max!

Det er så vildt at man kan overleve og adapte til det. Er færdig med a tude over søvn..

Tror så ikke de har været voldsomt anabole ;D

Link to comment
Share on other sites

D. 28/10

Var slidt og forkølet i dag. Det kunne mærkes, men jeg kom afsted.

TBDL

66x8

96x8

111x8

126x8

141x8

Fik hvad jeg skulle og så var det godt med det. :) Inderlårene var liidt sprøde endnu og det blev meget et rygløft i dag. Også derfor skulle jeg ikke presse den i dag :)

Push-ups x 2 x 10

Dips

Kv x 10

Kv+5 x 10

Kv+10 x 10

De var ok. Skulle ikke presse mig i denne i dag heller :)

Chins, smalle

Kv x 5, 5, 5, 5, 5

Følte mig lidt slidt, så kørte kun femmere, men helt strict ;)

D. Stå. Pres

15x5

20x5

25x5

30x5

34x5

38x5 tror det er PR i denne omgang :)

Dét kunne skulderen godt. Den ville helst ikke låse helt ud, men så var det jo også bare BB ;D

Tror jeg sætter den ind i 865-skabelonen med en 1RM på 40 kg. Så kan jeg progrediere i den :)

Tvang mig selv til at lave nedenstående hadeøvelser mellem skulderpres, som er ynglingsøvelsen ;)

TRX. Rows, ben oppe

Kv x 8, 8

45 grader rygstrækkere

Kv x 8, 8, 7

Er så patetisk svag i disse, der næsten udelukkende går i baglårene for mig = jeg har svage baglår ;)

En næsten geriatrisk omgang i dag, men fik trænet og kørt lidt mere overkrop end vanligt, og det trænger jeg til, så det var meget godt :))

Edited by jsc
Link to comment
Share on other sites

D. 31/10

Dødløft

70x6

110x6

127.5x6

142.5x6

160x6

D. Bænkpres

20x6

25x6

30x6

35x6

40x6

45x6

50x6

Kun det planlagte. Der er også en træning i næste uge, måned osv :)

D. Presses

25x8

28x8

30x8

Burde lige unde mig selv et opvarmningssæt hér :)

N. Pull-ups

Kv x 6, 6, 6, 6

Jeg var tung

Dips

Kv x 20

Et sæt var nok til lidt slidte trisser :)

Edited by jsc
Link to comment
Share on other sites

Prowler

Slæde+10 x 60

Slæde+50x30

Slæde+90x30

Slæde+130x30

Tungt, mega tungt i dag :/

Overvejede kun at køre slæde i dag, men min præstation var så ringe (failede på 170 kg :P), at jeg var nødt til at rejse mig ved noget ordentlig træning, for humørets skyld. Så gik over og begyndte:

TBDL

66x6

96x6

116x6

136x6

151x6

Tunge, men ok. Fik det jeg skulle og egentlig m 2.5 kg mere end planlagt :)

N. Chins

Kv x 8, 8, 8, 6, 8

Kørte med bedre form og de gik ok :)

Push-ups

Kv x 10, 10

Dips

Kv x 10

Kv+10 x 10

Kv+15x20 PR

Fik krampe i højre trapezius ved første sæt dips, men kørte på, og det gik over igen :)

D. Stå. Pres

20x6

26x6

30x6

32x6

Frygtede skulderpressene, da jeg har haft pænt ondt i den dumme venstre skulder efter de sidste par gange. Men ordentlig opvarmning m dips, band Pull-aparts og et opvarmningssæt i selve øvelsen gjorde underværker. De høje reps i dips skadede ikke, tværtimod :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg slæber den ud på et stykke asfalt uden for Crossfit hallen. Der er godt med friktion i den. Men det er upraktisk her om efteråret, hvor det regner konstant, for det gør asfalten glat.

Vi var noget overraskede i dag over hvor meget det larmer når der er godt med kilo på den. Vi brugte også astfalt som underlag

Link to comment
Share on other sites

Sig til, næste gang du planlægger at trække slæden udenfor, jeg kunne godt være med på nogle baglæns træk (for at se effekten på bagkæden).

I øvrigt, får du noget ud af negative chins?

Jeg har fået mig en chinupbar. Forsøger mig frem GTG, med de enkelte reps jeg kan uden failurere. Umiddelbart sublim træning.

Link to comment
Share on other sites

Sig til, næste gang du planlægger at trække slæden udenfor, jeg kunne godt være med på nogle baglæns træk (for at se effekten på bagkæden).

I øvrigt, får du noget ud af negative chins?

Jeg har fået mig en chinupbar. Forsøger mig frem GTG, med de enkelte reps jeg kan uden failurere. Umiddelbart sublim træning.

Det skal jeg op og gøre nu, men ellers påregner at se på det i weekenden :)

Jeg er ikke fan af negativt betonet træning, synes man kan mærke, at muskelskaderne er for store og det tager tid at komme sig.

Tror langt mere på concentrisk accentueret GTG, hvis man kæmper med at kunne tage nok reps :)

Link to comment
Share on other sites

D. 8/11

Prowler-Hell

Slæde x 30 m

Slæde+40 x 30 m

Slæde+80 x 30 m

Slæde+120 x 30 m

Slæde+120 x 30 m

Slæde+120 x 30 m

Det var igen MEGA tungt. Ved ikke, om jeg står dårligere fast, om der er mere friktion eller om jeg bare er slappere?

Men tog tre topsæt, så havde jeg præsteret en anstændigt stykke arbejde, sammen med slæben plader frem og tilbage :)

Og havde opnået en vis mængde prowler-snue.

Edited by jsc
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share