Forums

  1. Træning, kost og sundhed

    1. Online Logbog

      Opret en logbog og lad andre følge din træning

      383,953
      posts
    2. 128,238
      posts
    3. 27,229
      posts
    4. Træningsprogrammer

      Diskussion af specifikke træningsprogrammer, dit eget program eller dit bud på et optimalt program.

      42,514
      posts
    5. 40,128
      posts
    6. Ernæring

      Kost og Kosttilskud

      62,651
      posts
    7. Sport

      Alt om sport

      48,610
      posts
    8. Skader

      Diskussion af egne skader eller principielle forhold omkring skader.

      10,257
      posts
    9. Generelt

      Udstyr, træningssteder, holdninger etc. - Træningsrelaterede emner der ikke passer i andre fora

      61,100
      posts
    10. Artikler på forsiden

      Diskuter artikler på Motion-onlines forside. Kun Admin kan oprette emner, men alle kan svare.

      3,266
      posts
    11. Køb - Salg - Bytte

      Træningsudstyr, bøger, video etc.
      KUN træningsrelaterede ting! Kun for private.

      9,807
      posts
    12. Billedgalleri   (224,018 visits to this link)

      Brugernes egne fotoalbums

  • mob2 - 320x320 - Mobile
  • Who's Online   0 Members, 0 Anonymous, 335 Guests (See full list)

    There are no registered users currently online

  • Nyeste Emner

  • rec1 - 300x250 - Desktop
  • Nyeste indlæg

    • Push-ups Kv x 10 Dips (3010) Kv x 20, 16, 13, 12, 10   Inverse rows Kv x 8 Chin-ups (3010) Kv x 8, 8, 7, 7, 7 Tung i r.... i dag :P   Havde overset en deadline og har siddet hele dagen og arbejdet med den.  Hovedet kører (stress og kaffe) og det plejer at varsle ilde for nattesøvnen. Jeg skal nok også arbejde i morgen aften og onsdag og torsdag og kan forhåbentlig træne fredag igen.  Så derfor smuttede jeg forbi en motionslegeplads på  vej hjem og fik lidt basic overkropstræning ind.  Så kan jeg forhåbentlig sove og jeg atrofierer ikke totalt :P
    • Mandag d. 21. august 2017 Cykling 40 km - ja der blev lagt 17 km's ekstra cykling på, da togene var propfyldte... det var en god morgen.. - kom ned til flad børnecykel...kunne så ikke finde noget hul, da prøvede at lappe cyklen - men den holdt da tæt...så mikrohullet må lokaliseres senere, når bedre tid...så var det ikke muligt at komme med toget på arbejde pga proppet tog og lige fra da af 20 mins drift på i forvejen nedsat togmængde......kom  derfor for sent... havde en kollega, der lige måtte gå akut til lægen nogle timer midt på dagen...så der har ikke været mange pauser i dag...;-) Heldigvis er jeg blevet bedre og bedre til at tackle disse "situationer" med godt humør - havde også en skøn cykeltur i morges - vejret var jo godt - og da jeg har spist rigeligt i weekenden... ;-) Kajaktur 11 km i Taifun - ud til Avedøreværket, retur til Sandøen, langs Amager til ud for Avedøreværket og retur udenom øen. En hel del skvulpende bølger langs Amager...så god bølgetræning - samt en lille byge til slut.. Kiggede en del på en mærkelig helikopter, der blev ved med at kredse langs Amager - tænkte om, nogen mon havde brug for hjælp/eller om der var øvelse...så roede derhen på "hjemvejen"- dertil kom en stor beredskabsvogn bakkende på cykelstien...de ville kun sige, at de ledte efter noget.. så først sent, at det var en TV 2 news helikopter... og fandt så efterfølgende ud af, hvad de har fundet/ledt efter...kvinde-lig - ja... :efter et hurtigt bad: Pullups: 1x15xbw, chins: 1x12xbw Back + side extensions: 2x16+16+16 Tak for i aften. En speciel dag...  
    • Efter frokost smuttede jeg på hjemmetræneren. 2 intervaller i sweet spot (formoder jeg - er endnu ikke så hjemme på hjemmetræneren at jeg kan estimere min FTP alene på følelsen). Min popo skal lige vænne sig til den anderledes belastning og knæene er sikkert også glade for en blid overgang, så kun 2x15 minutter på hhv 270 og 280w.  Jeg ved ikke om det er dumt eller måske bare spild af krudt men på der her blide dage, vil jeg slutte af med en lille bonus-finisher. Direkte når sidste interval er slut vil jeg slå over i lidt mere højintens kørsel og så direkte over i mindst zone3. Dels for ikke kun at nusse rundt i blide intervaller og dels at træne at skifte wattzone UDEN pause imellen, hvilket jo ikke just er min spidskompetence. I dag bestod finisher-blokken af 1 minut på godt 400w og 4 minutter på 250. Efter nogle timer tog jeg i FW, Roskildevej. Ikke den store succes da der var mange mennesker i forhold til den sparsomme mængde af udstyr.  Crosstrainer, 5 minutter Læg, 15x120, 15x120, 15x105, 15x105, 15x105 Lats, træk til bryst, 3x15x105 Bicep curl (siddende), 2x15x15 Bænkpres, 3x15x60 Skulderkombo, 15x3, 15x2 - latterligt lav vægt men stor TUT gjorde de 3 kg for tunge Tricep pushdown, 15x15, 15x20, 15x25 Msvebøjninger på skråbænk: 2x12 Hypers, 2x15 Sidebøj i hypers, 2x15 Planken, 2x60sek Jeg var presset på tid før weekenden, så musikken kommer først i dag   Om lidt vil jeg prøve at sove inden jeg skal køre min sidste nattevagt på fjern og regional. Det bliver vist også sidste gang jeg skal trave ud til et henstillet tog og vække det til live. Hvis det stadig regner der lidt over 3, så bliver jeg kun bekræftet i at det ikke er noget jeg gider
    • Velkommen tilbage kære Holger  og håber, at du hænger lidt mere ud med os denne gang. Det var gode gamle MOL tider da du ofte skrev lange spændende beretninger om træning mv mv. Det glæder jeg mig til. NB kan nu ikke læse noget om sild i forbindelse med spinning men ja nu venter vi bare på, at Henrik S har været til sin første yoga time. 
    •  Well det her er jo et Game of Thrones værdigt MOL plot twist, som jeg slet ikke havde set komme kære Holger og hvis du lover at opdatere din log med flere spændende spinning beretning og IKKE først næste gang om to år!!! Ja så vil det måske alligevel være fristende for mig at skrible skrable her frem mod Nepal. Bliver nødt til at uppe min cardio lidt med noget svøm, eftersom at jeg absolut ikke formår at lade være med at opernære mig på Toms mørk chokolade med lakrids. I dag har jeg dog fået ikke mindre end 3 vaccinationer (plus en masse råd om astma og højdesyge mv) og så føltes det nu ok at være lidt i Nato stlling med det spændende afsnit 6 i 7. GoT sæson, hvor begrebet "fire & ice" kunne iagttages meget bogstaveligt. Ellers begynder meget at være på plads med grej. Denne video fik mig dog alligevel til at overveje ekstra varm dun fidus og fik købt nogle endnu vildere overtræksting til hænderne: Dokumentar fra bjerget jeg håber at bestige  Ingen træning i dag men lørdag gode Hechmann intervaller svarende til halvmarathon grundtræning uge 9, dag 6 = 3 x 3 min I AT-An1 som jeg lige nu har placeret svarende til 4 min/km, absolut hurtigere end tidligere. Kan virkelig noget Hechmann træningen. I går 85 svt dag 7 med 30 min's jog, 15 Ae1, 10 Ae2 og 10 jog inden 15 Ae1 og 5 Ae2 tilsidst. Løb dog udendørs i mudret skov i skybrud, så noget af det hurtige blev bremset lidt ned, mens det sidste lidt langsommere blev løbet tættere på Ae2. Lod mig udelukkende styre af puls og det fungerede egentlig fint men bliver meget mere hakket end de fine indendørs pulskurver fra fx lørdag Nå i morgen forhåbentligt flere intervaller
  • rec2 - 300x250 - Desktop
  • Recent Status Updates