Forums

  1. Træning, kost og sundhed

    1. Online Logbog

      Opret en logbog og lad andre følge din træning

      382,627
      posts
    2. 128,163
      posts
    3. 27,203
      posts
    4. Træningsprogrammer

      Diskussion af specifikke træningsprogrammer, dit eget program eller dit bud på et optimalt program.

      42,499
      posts
    5. 40,086
      posts
    6. Ernæring

      Kost og Kosttilskud

      62,633
      posts
    7. Sport

      Alt om sport

      48,607
      posts
    8. Skader

      Diskussion af egne skader eller principielle forhold omkring skader.

      10,237
      posts
    9. Generelt

      Udstyr, træningssteder, holdninger etc. - Træningsrelaterede emner der ikke passer i andre fora

      61,066
      posts
    10. Artikler på forsiden

      Diskuter artikler på Motion-onlines forside. Kun Admin kan oprette emner, men alle kan svare.

      3,266
      posts
    11. Køb - Salg - Bytte

      Træningsudstyr, bøger, video etc.
      KUN træningsrelaterede ting! Kun for private.

      9,776
      posts
    12. Billedgalleri   (221,322 visits to this link)

      Brugernes egne fotoalbums

  • Nyeste Emner

  • rec1 - 300x250 - Desktop
  • Nyeste indlæg

    • Ret inspirerende at læse om dine IF erfaringer + god bedring med ophelingen efter bruddet. En grim omgang men stor respekt for, hvordan du har håndteret det
    • Lille update Måske jeg snart skal ændre log titel (red: er gjort) for er vist mest Hechmann løb og forskellige former for yoga, der fylder. Jeg ved (og evt læsere ved), at jeg mange gange har haft sat mig for at leve lidt sundere og skære ned på slik mv mv. Alligevel har jeg nok haft en tendens til, at det jo gik alt sammen. I løbet af ugen kom jeg dog til at måle mit Blodtryk og det lå faktisk vældig højt. Måske ikke så meget surprise ovenpå meget stressede år, søvnproblemer osv osv men oplevede det nu alligevel som et wake up call og (på en god måde) en ekstra motivation til en gang for alle at blive lidt sundere.  Dette velvidende, at sukker er stærkt vanedannende og at det utvivlsomt bliver en svær kamp at skære ned på det. Ja og noget der virkelig vil kræve, at jeg er bevidst om alle "fælderne" i forhold til at ændre på mine dårlige vaner med slik næsten dagligt, masser af Ribena. Omvendt synes jeg faktisk, at jeg har lært meget om vaner og ændring af de dårlige på det seneste, både mht at bruge færre penge og mht at få mere sund mad indenbords. Har fx lært vigtigheden af at købe ind langt sjældnere, inkl. vigtigheden af planlægning. Ja og på samme måde, så går det også meget lettere med at reducere sukker/slik indtag, hvis jeg holder mig langt væk fra kiosker og supermarkeder, når jeg er sulten og træt ovenpå træning.  I går eftermiddags var det en næsten trist/depressiv følelse ikke at kunne shoppe hygge slik men dagen/aftenen gik jo fint uden. I dag var jeg bare bevidst om, at jeg ikke havde viljestyrke nok til at være i Føtex. Kunne allerede høre ret gode argumenter for, hvorfor, at jeg da havde fortjent noget Katjes slik.  Morgen træning i morgen tidlig bliver også uden saftevand, for selvfølgelig skal jeg kunne træne en god time uden. Det vil være så sundt for mig ikke at have de her blodsukker op/ned ture og det vil gøre mig så godt bare at få smidt et par få kg. Plus at jeg vil spare penge, som kan finansiere PT luksus. Gode argumenter når jeg de næste dage helt sikkert kommer til at gøre krumspring med mig selv i forsøget på at argumentere for slik. Torsdag købte jeg også Pulvermåner udfra betragtningen, at jeg kun spiste nogle få. Ja og det gjorde jeg også kun. Men fredag aften var posen jo alligevel næsten tom. Tør slet ikke tænke på billedet af, hvor mange sukkerknalder, der er i sådan en flaske Ribena.  Nå morgenens vægt 56.2 kg og blodtryk kontrolleret nogle gange ok, omend fortsat med diastolisk tryk i meget høj ende. Fortsætter med at monitorere begge dele og fortsætter med mine nye gode vaner og så må jeg se om det bliver nødvendigt med medicin. Vil selvfølgelig helst undgå det men vil ikke være dumsmart, hvis det vedvarende ligger for højt. I dag dejlig dejlig Bodyflow, i går Hechmann uge 5, dag 6 med intervaller 3 x 3min i AT-An1, dvs mellem 4.36 og 4.20. Fredag skøn yoga, torsdag Hechmann uge 5, dag 4 med 2 x 15 min i Ae2/Ae3 fra 5.24-4.41. Godt pres på kroppen. Onsdag skøn morgen seance med træner, masser af balle arbejde + yoga om eftermiddagen, tirsdag shoppede jeg BT's apparat og arbejdede intenst med deadline frem mod onsdag morgen. Mandag skøn morgentræning og dejlig Bodyflow.  Vil prøve meget aktivt at bruge loggen her som hjælp til at være ærlig overfor mig selv. Erfaringsmæssigt har jeg det med at spise sundt, fx uden sukker i 3 dage og så går det amok og så giver jeg ligesom op. Forventer altså nu af mig selv, at jeg på tirsdag = dag 4 kan skrive, at jeg fortsat arbejder med de her ting. Vil formentlig falde i men det skal bare pinedød ikke være det samme som at give op. Evt læsere må være mine vidner på dette.  Kaffen vil jeg til gengæld fortsat holde fat i men bare om morgenen. Det nyder jeg og det er ikke det der holder mig søvnløs. Om jeg på et tidspunkt ændrer mig på dette punkt ved jeg ikke, men lige nu er det sådan.  Dejlig søndag aften til boardet
    • Rigtig god bedring Gregers og uden, at jeg skal gøre mig til KOL ekspert, så er jeg helt enig med DaDane, at det kunne være godt at få lungemedicinerne ind over, førend!! at lunge fkt er blevet alt for dårlig. Stay strong!!
    • Ihhh fantastisk serie men vupti, hvor flyver sådan en sæson hurtigt. Nervepirrende spændende også den 4. men vi vil have mere....  
    • Hej Motion-online, mit navn er Cecilie, og jeg er så småt begyndt at gå lidt i stå med min træning - jeg mangler lidt energien og overskudet til at tage i centeret efter studie og oftest inden arbejde om aftenen.  Derfor kunne jeg godt tænke mig at høre, om i følger bestemte personer på de sociale medier eller lignende, som hjælper jer til at komme afsted? Jeg spiller fodbold med fodboldpigerne i ny og næ, så det er ikke fordi, at jeg ikke er fysisk aktiv andre steder end i centeret. men jeg kunne nu godt stadig bruge noget motivation til at holde fokus både ift. træningen og også kosten :-) Tak for hjælpen!
  • rec2 - 300x250 - Desktop
  • Recent Status Updates