Forums

  1. Træning, kost og sundhed

    1. Online Logbog

      Opret en logbog og lad andre følge din træning

      383,669
      posts
    2. 128,230
      posts
    3. 27,218
      posts
    4. Træningsprogrammer

      Diskussion af specifikke træningsprogrammer, dit eget program eller dit bud på et optimalt program.

      42,514
      posts
    5. 40,123
      posts
    6. Ernæring

      Kost og Kosttilskud

      62,645
      posts
    7. Sport

      Alt om sport

      48,610
      posts
    8. Skader

      Diskussion af egne skader eller principielle forhold omkring skader.

      10,254
      posts
    9. Generelt

      Udstyr, træningssteder, holdninger etc. - Træningsrelaterede emner der ikke passer i andre fora

      61,084
      posts
    10. Artikler på forsiden

      Diskuter artikler på Motion-onlines forside. Kun Admin kan oprette emner, men alle kan svare.

      3,266
      posts
    11. Køb - Salg - Bytte

      Træningsudstyr, bøger, video etc.
      KUN træningsrelaterede ting! Kun for private.

      9,795
      posts
    12. Billedgalleri   (223,463 visits to this link)

      Brugernes egne fotoalbums

  • Nyeste Emner

  • rec1 - 300x250 - Desktop
  • Nyeste indlæg

    • Jeg har fået trænet lidt længere end det ser ud. Sidste træning er 16. maj - hvor jheg fik kørt 6 sæt á 8 reps i squat på 62,5 kg, 6 sæt á 8 reps på 60 kg i close grip.. DL gik ikke ehlt så godt. 6 sæt á 8 reps på 95 kg 5. maj og 3 sæt á 8 reps på 100 kg 10. maj. Og så en alt for lang pause. Eksamensopgaver der skulle rettes, nogle få elever der skulle op (og klarede sig godt). Men ja - alt for lang pause. Tak for støtte Blackice.   Jeg har trænet lørdag (24. juni)
      10 min cykling @lvl 4. Omkring 90 RPM og en slut puls der vidst nok var 155.
      Squat - forsigtig start. 6 sæt á 8 reps - 40 kg. Det gav noget DOMS
      Bænk 6 sæt á 8 reps - 40 kg. Også doms, men senere og ikke så voldsomt.
      Og så ikke mere den dag. Skal lige i gang.

      Søndag (25. juni)
      10 min cykling @lvl 5. 2 [email protected], 2:[email protected] 7, 0:[email protected] 10. Slutpuls 183. Forsøgte mig med 90 RPM.
      Ro: [email protected], [email protected]
      Assisted pullups 5x8@-50 kg
      Fys øvelser - ind, ud, op. 3x8
      Incl. situps 6,4,[email protected]
      Alt DB curls [email protected] kg.

      Mandag (26. juni):
      Cykling [email protected], [email protected], [email protected], 0:[email protected], 0:[email protected] 10. Slutpuls over 180 men holdt op med at virke.
      Pause (pusten ned)
      Squat [email protected], [email protected], [email protected] kg
      inclBP [email protected], [email protected], [email protected]
      Løb 90" 8,1 km/t med 90" cool-down @ 5 km/t. Forsøger mig med meget små skridt (hårdt, - men fys'en siger det er godt). Gentaget 5 gange. Så i alt 7½ min løb, 7½ min gang.

      Tirsdag (27. juni):
      Cykling [email protected], [email protected], [email protected], [email protected], 30"@10.
      Træk til bryst [email protected], [email protected] AV (Doms fra bænk? bed lidt).
      Bent Over Row [email protected] kg. (Ikke meget - men hård nok)
      Fys ind, ud, op 3x8BP
      Løb 5 gentagelser at 90"@8,2 kg, 90"@5 km/t. Sidste løb dog 120"

      Onsdag (28. juni) træning med Fistandantilus i Nordland.
      Sq [email protected], [email protected], 8,8,8,5,8,[email protected] kg
      cgBP [email protected], [email protected], [email protected] kg.

      Torsdag
      Cykling [email protected] 6, [email protected], [email protected], 20"@9 - Ikke så super.
      Dips 8@-50 kg, 5x8@-45 kg.
      Omvendt BP [email protected], [email protected] kg.
      Løb 4 x 90" 9km/t, 90" 5 kmt. Derefter 30"@9 km/t, 60"@10km/t, 30"@11 km/t.
      Whau. - det går noget bedre med løb end forventet. 30" (ikke længe, men dog) ved 11 km/t! :) I morgen skal jeg i Nordland igen.
       
    • 45 minutters supersæt-helvede-fullbody inden jeg nu sidder og er på vej på arbejde. Benene bar præg af at have fået uventede tæsk i går og at squatten har været nedpriotiteret her de sidste uger. Det var tungt og teknikken var ikke så perfektionistisk som jeg ellers tilstræber. Vægten bærer præg af at mor aflyste mit sidste besøg hos hende og at jeg derfor er kommet fri at sukker/fedtcrawings og spiser ganske fornuftigt. Det går nok i stykker i weekend når jeg skal derover og så kan jeg tage det hele på igen. Det fede er ellers, at forskellen i spejlet er større end på vægten. 
    • Efter lidt stilstand er det nu på tide at komme med en tilbagemelding fra sidste uges DM i enkeltstart. Start lige med at se videoen: Generelt gik det hele over al forventning. Turen derover gik forholdsvis smertefrit, og det tog lige omkring de 3 timer inkl. en pause i Nyborg hvor jeg fik lidt at spise. Da jeg ramte Grindsted var der dog lidt mere kaos. Vejene var godt spærret af, og det tog derfor lidt tid at komme ind til selve byen. Jeg fandt en plads, og tænkte at Grindsted ikke var større end at jeg kunne gå derover hvor vi skulle afhente numre. Da jeg så fik tastet stedet ind på telefonen kunne jeg se at der alligevel var 1,5 km derover. Så det blev hurtigt droppet, og jeg tog bilen i stedet for. Igen var det et mindre helvede at finde ind til det rigtige sted, da vejene var spærret og gjort ensrettede. Jeg fik dog mit nummer, besøgte toilettet, og drog så tilbage mod det første sted jeg havde parkeret. Af mystiske årsager havde de placeret start og udlevering af numre relativt langt fra hinanden. Det gjorde mig lidt stresset, for lige pludselig var tiden knap, og jeg havde egentlig haft regnet med at jeg kunne tage det hele forholdsvis roligt. Jeg fik sat cyklen op, sat nummer på, og gik igang med min opvarmning. Det var overskyet og måske en 24-25 grader, og tæt på ingen vind. Så efter de 15 minutters opvarmning var jeg i den grad gennemblødt af sved. Jeg havde læst at man skulle være ved starten senest 10 minutter før man skulle afsted, så det overholdt jeg selvfølgelig selvom det betød at jeg ikke lige fik den helt optimale opvarmning. I stedet fik jeg lov til at stå i lidt for lang tid før jeg blev sendt afsted. Det var dog en fed oplevelse at blive sendt afsted, og man havde sin egen politimotorcykel foran sig der sørgede for at guide hele vejen. Vejene var spærret af for trafik, så man kunne virkelig leve sig helt ind i stemningen og kun fokusere på at køre stærkt. Efter omkring en halv time hvor jeg ikke var blevet hentet af bagfrakørende begyndte jeg at tænke at der nok havde været et lille gap mellem mig og den næste startende, og ganske rigtigt, for da jeg endelig blev hentet var det af en der var startet 4 minutter efter mig. Jeg havde forventet at blive hentet, men det gav alligevel lidt moralsk boost at der gik så lang tid før det skete. Ruten var pandekageflad, med ca. 80 højdemeter på 40 km. Så dem der kunne køre stærkt havde virkelig god mulighed for det på denne rute. Jeg blev rigtig glad da jeg så 20 km skiltet, og da jeg ramte 5 km skiltet begyndte jeg at øge tempoet. Jeg havde kørt mere eller mindre lige på grænsen indtil det, men havde stadig en anelse at give af til sidst. På de sidste meter blev jeg overhalet af min træner, men kom alligevel ind i en tid der var betydeligt under timen som var målet. 57 et eller andet kom jeg i mål på. At vinderen så senerehen kom i mål i 46 minutter, gør ingen forskel. Alt i alt en super fed oplevelse og helt klart det hele værd. Jeg var blot 16 sekunder fra at blive næstsidst, og havde jeg sat mig lidt bedre ind i ruten, kunne jeg nok godt have hentet de 16 sekunder, men alt i alt er jeg stadig pænt godt tilfreds.
    • Vægten sagde desværre 84 kg her til morgen 7 alm. pullups 3 alm pull ups 12 minutter på løbebånd v. 2 % stigning. 2, 41 km. 5 alm pullups
    • Inspireret af Tinapigen så var dagens første udfordring en gang kropshævninger til max i ribben. Efter en håndfuld hviledage og vægten er "nede" på 91kg, var det måske muligt at bryde de 16 reps der har været mit max hele foråret. 18 blev det det til, så god start på dagen. Benene var overraskende flade efter i går, så plan A om var DDR-intervaller blev droppet for en Amagerrunde (48km) på tricyklen. Jeg holdt dog fast i intervallerne og kørte diget og et par langsider på Amager for fuld Rebecka og nussede rundt resten af vejen. Det blev faktisk rigtigt godt. Puls-PR når vi snakker ren interval uden spurt og det sidste interval gjorde herre-naller i lårene. Kort og hårdt :-) Nu arbejde :-(
  • rec2 - 300x250 - Desktop
  • Recent Status Updates