Forums

  1. Træning, kost og sundhed

    1. Online Logbog

      Opret en logbog og lad andre følge din træning

      385,467
      posts
    2. 128,280
      posts
    3. 27,252
      posts
    4. Træningsprogrammer

      Diskussion af specifikke træningsprogrammer, dit eget program eller dit bud på et optimalt program.

      42,525
      posts
    5. 40,165
      posts
    6. Ernæring

      Kost og Kosttilskud

      62,680
      posts
    7. Sport

      Alt om sport

      48,621
      posts
    8. Skader

      Diskussion af egne skader eller principielle forhold omkring skader.

      10,304
      posts
    9. Generelt

      Udstyr, træningssteder, holdninger etc. - Træningsrelaterede emner der ikke passer i andre fora

      61,132
      posts
    10. Artikler på forsiden

      Diskuter artikler på Motion-onlines forside. Kun Admin kan oprette emner, men alle kan svare.

      3,266
      posts
    11. Køb - Salg - Bytte

      Træningsudstyr, bøger, video etc.
      KUN træningsrelaterede ting! Kun for private.

      9,821
      posts
    12. Billedgalleri   (227,989 visits to this link)

      Brugernes egne fotoalbums

  • Who's Online   0 Members, 0 Anonymous, 2 Guests (See full list)

    There are no registered users currently online

  • Nyeste Emner

  • Nyeste indlæg

    • Fredag d. 21. september 2018 Cykling 20 km   Lørdag d. 22. september 2018 Cykling 8 km med unger.. Slapperdag med oprydning, film, pandekager og hygge...   Søndag d. 23. september 2018   I Greve svømmehal med drengene mine.. Overlevede derefter Ikea ;-) Heldigvis rimelig målrettet... Kajaktur en lille times tid eftermiddag - ca 8 km?...ud langs Møllerne og retur rundt om sandøen i roligt, jævnt tempo.. Pullups: 1x6... Sovet mindre godt, så været lidt træt i dag..for en gangs skyld en dejlig rolig weekend :-)    
    • Ork jo, når først formen har det bedre, så kommer tiden længere ned. Jeg løb det berømte CPH Half sidste år, hvor der kom dommedagsregn og torden til sidst, og den endte da på 1:31, så vidt jeg husker. Så det er mit mål at lande på omtrent det samme tid til Änglamark Nytårsløb her den 31. december. Det er derfor, jeg prøver at holde snuden i sporet med træningen. Så det var meget opmuntrende med turen i dag.
    • Flot tempo på en havmaratondistance. Du skulle da stille op til Copenhagen Half til næste år. Du burde da kunne komme under  5 min/km.
    • Planen i dag var styrketræning men jeg vågnede 8:15 og kiggede ud til blå himmel. Hurtigt op og sluge morgenmad og bælle en liter kakao og på cyklen. I min underbevidsthed har jeg måske haft ide om det, for cyklen var pudset og kæden smurt efter regnen i går. Jeg nåede at se 9 Hvidovrefolk svinge væk fra mig mens jeg holdt for rødt, så koldstartede med et interval for at indhente dem. Benene var pænt tunge. Fik kontakt og den første times tid skulle jeg have tømt mavesækken ud i systemet og var mat i det. En overgang efter et hurtigt stykke, også med opkastfornemmelser. Der var nogle D´er med og en endnu hurtigere, så tempoet var friskt. Men så vågnede kroppen og jeg følte mig helt OK. Ved en spurt der starter på en bakke og ender i et langt falsk fladt, var der tre der stak af. Et par stykker foran mig slap og jeg sad toer og ventede på at ham foran slog ud og fik så kørt en fin forcering uden at gå all out. Jeg fik ikke helt hentet de tre men kom alene op til dem, hvilket var noget overraskende. Kirkestop og ned til Roskilde og spurt på Frederiksborgvej - bakken ved domkirken. To stak fra start, et par stykker satte efter og jeg fik så også nusset mig sammen og for første gang i år kom jeg først op. Endda pænt langt foran de næste. Så er der alligevel lidt spurt tilbage i den gamle - det højnede moraleren ret meget og efter jeg fik syren kørt ud, havde jeg de vildeste diamanter i stængerne resten af turen. Fik en dobbeltføring og da makker 2 slog ud, tog jeg så en dinger alene. Fik en D-mand op i et kvarters tid som jeg kørte flad og jeg endte med at sidde i front i over en halv time i streg. Til sidst Avedøre Havnevej hjemad og i stedet for at køre vo2max, så lå jeg på 130-140%. Bevares, det sved afsindigt i lårbasserne og vejrtrækningen var hektisk men det var så også efter 90 hårde km.  Totalt Duracell-kanin. Der blev lige pillet 4-5 år af dåbsattesten i 97km. Vildt, vildt fedt og vild optur at slutte sæsonen af med en succestur helt uden for kategori. Det var i hvert fald den sidste weekend med officiel Hvidovretræning, før vi rammer november.
    • Det er dem her: https://www.sportamore.dk/produkt/148690-skechers-mens-go-run-6-m-svartvit jeg har fået to par af, og de er blevet videreudviklet, siden jeg havde Skechers GoRun sidst. De har blandt andet fået en 'strikket' ribkant foroven hele vejen rundt, som er vildt behagelig.
  • Recent Status Updates

    • mdk

      Blast from the past!
      · 0 replies
    • Fistandantilus  »  Nikki

      Så er det snart 15 år siden, vi mødtes en tidlig morgen for at stå i kø til indmeldelse i AUS.
      · 2 replies
    • Arslan  »  Morten Z

      Hello Morten,
      I need a sponsored blog post on your website: motion-online.dk
      How much do you charge per post? 
      Thanks.
      Contact me at:  [email protected]
      · 0 replies
    • Gregers TF

      RIP John Young. Godspeed.
      · 0 replies
    • Enomis01  »  Christian0710

      Hej med dig,
      Jeg har læst dit indlæg ang. din skoliose. Jeg er interesseret i at høre, hvordan det går med din træning og stabiliseringen af den.
      Jeg har selv skoliose, som blev opdaget ved et tilfælde pga en slem hoste, da jeg var 10 år gammel (er i dag 26 år). Min skævhed bøjer ved højre skulder og i lænden (S-formet skoliose). Senere gik jeg med et Boston plastik korset i ca 2-3 år for at kunne rette min ryg op, indtil mine knogler var næsten færdigudviklet og det ikke hjalp længere. På nuværende tidspunkt har jeg døjet med hovedpine, hold i nakken, rygsmerter, en sovende tå og et sovende knæ. Min fitnesstræning hjælper med at holde smerterne lidt nede, men jeg har specielt svært ved at løbe pga den sovende tå og et sovende knæ. Jeg har gået til fysioterapi, hvor jeg fik nogle øvelser, men de har desværre ikke hjulpet. Det har specielt været min kropsholdning, som jeg har været/er træt af. 
      Hvordan har du det i dag? Hvordan er din træning i dag og har du nået dine mål? Hvordan ser dit træningsprogram ud idag? Hvad er dine mål i dag?
      Udover det har jeg også søvnproblemer pga mine smerter af min skoliose. Fandt du en god madras? I så fald hvilket mærke?  
      Jeg har ikke hørt mange tilfælde af skoliose, derfor synes jeg, at det spændende at læse om dit tilfælde. Dit indlæg er dog ved at være lidt gammelt, så jeg håber, at du stadigvæk vil svare. 
      Venlig hilsen
      Simone
      · 0 replies