Forums

  1. Træning, kost og sundhed

    1. Online Logbog

      Opret en logbog og lad andre følge din træning

      388,947
      posts
    2. 128,289
      posts
    3. 27,252
      posts
    4. Træningsprogrammer

      Diskussion af specifikke træningsprogrammer, dit eget program eller dit bud på et optimalt program.

      42,528
      posts
    5. 40,173
      posts
    6. Ernæring

      Kost og Kosttilskud

      62,691
      posts
    7. Sport

      Alt om sport

      48,622
      posts
    8. Skader

      Diskussion af egne skader eller principielle forhold omkring skader.

      10,309
      posts
    9. Generelt

      Udstyr, træningssteder, holdninger etc. - Træningsrelaterede emner der ikke passer i andre fora

      61,147
      posts
    10. Artikler på forsiden

      Diskuter artikler på Motion-onlines forside. Kun Admin kan oprette emner, men alle kan svare.

      3,266
      posts
    11. Køb - Salg - Bytte

      Træningsudstyr, bøger, video etc.
      KUN træningsrelaterede ting! Kun for private.

      9,823
      posts
    12. Billedgalleri   (240,268 visits to this link)

      Brugernes egne fotoalbums

  • Nyeste Emner

  • Nyeste indlæg

    • 500 gram væk efter 3300kcal

      Dejligt vejr - lige vel blæsende men alligevel “rigtigt” varm, også i skyggen. For første gang ville jeg køre efter en GPS-rute men med så meget vind, er herlighedsværdien størst når der er medvind hjem. Jeg fandt ikke funktionen for at annulere ruten i cykelcomputeren, så måtte stoppe turen og tænde igen. Det ændrer ikke på at jeg rundede 90km i dag. Jaja... det kører I andre tit men det er altså langt for mig

      Især på en eftermiddagstur, hvor jeg næsten altid har spist for lidt og nærmest er sulten når jeg kører ud. Benene føltes nogenlunde men jeg var bange for at gå sukkerkold. Især fordi jeg klokkede i geografien - surprise , så turen blev længere end planlagt. Plan B var Ll Skensved-turen men det sted jeg plejer at dreje væk fra Køgevej, var der asfaltarbejde og så glemte jeg det.
      Plan C var at køre til Køge og dreje mod Høje Taastrup og Roskildevej hjem - fik aldrig spottet skiltet mod Htå
      I stedet åd jeg en masse modvind ned til Herfølge, hvor jeg drejede ind i landet og derefter fandt medvinden hjem. Jeg måtte stoppe nogle gange for at checke retningen men det lykkedes uden at fumle. Jeg kunne mærke sulten og der ikke er mange carbs på lager, så kørte “forsigtigt” og fik ikke rigtigt udnyttet medvinden temposæssigt. I hvert fald indtil Køgevej, hvor der kommer en gut fra en sidevej der lægger sig på hjul. Det er sådan set OK men jeg kommer altid til at stramme skruen. Efter han har ligget der i et kvarter, kunne jeg ønske at han gik frem og tog en føring. Der bliver rødt og jeg lader farten drive af og han passerer..... for at køre over for rødt.
      Det ENESTE tidspunkt jeg gider jagte andre, er når de kører over for rødt - så er det lidt sjovt at køre lovligt og alligevel holde snor i dem (barnligt, ved ved det).

      Ergo, jeg kom hjem med godt tom tank og høj puls, så ville lige rulle af med omvej. Omsider tid til at fornemme og nyde følelsen af vind og sol på huden. Det bliver nok mulighed for et par ture mere i kort/kort men ikke i så godt vejr. 

      Som sådan var turen ikke hård. Men lang (for mig) men det værste var vist, at jeg havde alt for få carbs at rutte med. Må se i morgen om jeg er til noget eller ej.
    • Styrt til træning bør være undtagelsen. Det er simpelthen for dumt at tage chancer i den sammenhæng, men klart der sker uheld med mellemrum.  Jeg har hørt rigeligt om hvidovre... både fra dig, men også andre. Der er simpelthen for mange tosser, med en forkert indstilling til trafikkultur.
    • 91,9kg efter 3500kcal Fartleg ER bare ikke ret sjovt uden nogen at lege med. Så går det markant bedre med DDR-intervaller. Selv i dag, hvor stængerne slet ikke lavede de watt på Col de Kalveboderne som det føltes til. Nyere Garmin-computer kan spytte et tal ud, der indikerer dagsformen. Man skal køre et stykke tid med stram kæde før den kan samle data men det plejer at passe med hvordan benene ter sig. Fordi jeg jo synes det er sjovt at se/mærke hvordan kroppen arbejder, har jeg sat det frem på skærmen, så jeg hele tiden kan se hvordan det ændrer sig. DET SKAL VÆK!!!! Mine tal plejer at ligge omkring nul eller lidt over på de gode dage. I dag startede jeg på minus fem og røg ned på minus ni .Det er ikke godt for moralen, når det er så skidt og man hele tiden bliver mindet om det. Jeg har btw aldrig før set det være så negativt.

      Jeg fik dog med hiv og sving kæmpet mig gennem de 2 x 8x40/20 på 450w eller over. Puls og vejrtrækning kørte OK men benene, som ellers plejer at være min stærke side i den sammenhæng, var uvant pressede. Heldigvis blev det ikke meget værre gennem intervallerne men var bare jævnt tungt allerede fra start. 

      Ligesom Henrik kan jeg godt mærke at det er sidst på sæsonen. Jeg vil ABSOLUT nyde en tur i morgen i lunt vejr - om jeg så skal snøvle rundt i zone 1, så må det være sådan. Det bliver nok sidste “sommerdag” hvor der er lunt uden den store vind, så det skal udnyttes og så pyt med alt andet.
      Jeg tror det bliver godt at komme lidt væk fra cyklen... få gang i styrketræningen, selvfølgelig med lidt turbotræner, så formen ikke klasker helt sammen. Jeg er ikke engang ærgerlig over ikke at skulle til banecykling i morgen og hvis ikke det er et vink med en vognstang....
    • Ja, det var alligevel heldigt, nu det var noget der ligner et frontalt sammenstød. Trods “krigen” mellem bilister og cykelryttere, er det også min generelle opfattelse, at vi får mere plads i dag end tidligere. Jeg har dog tilskrevet det min radar, som blinker til bilerne når de nærmer sig. Derudover breder jeg mig lidt mere (fylder nu nok stadig mindre end de fleste andre, efter hvad jeg kan se på de ting folk lægger op på Instagram) men rykker tydeligt til højre når de nærmer sig. Det at jeg signalerer at jeg prøver at vise hensyn TROR jeg også får dem til at give lidt igen. 
      Men så er der kørefejlene som i går eller når de skal ud fra sideveje og først stopper når de har blokeret cykelstien og de klassiske højresving. Men også her oplever jeg færre kritiske episoder end for nogle år tilbage. Måske kampagnerne virker... Styrt på klubture er noget hø. Oftest er vi sgu selv skyld i dem - i hvert fald dem jeg har oplevet i Hvidovre og Amager. Men vi laver jo alle sammen fejl eller har fokus et forkert sted engang i mellem. Det er nok umuligt at undgå. Alligevel var de tit de samme der var nede og ligge så jeg tror det hjælper at være en bangebuks. Sikkert også derfor der næsten aldrig var styrt i Greve Trim, hvor der var større fokus på sikkerhed end i andre cykelklubber (jeg har kørt i).
  • Recent Status Updates