Langt pokker i MOL


Gregers TF
 Share

Recommended Posts

Tak og lige over. I betragning af din noget lavere kropsvægt giver den ekstra vægt en procentmæssig større øgning i dit tilfælde så jeg er fuld af imponade over hvad du kan, det er ret usædvanligt men det ved du jo allerede.

Men i betragtning af hvor lidt jeg laver på den front, er jeg ganske fint tilfreds.

Ja - den grønne baghave. Irriterende nok, så er det slet ikke noget jeg overvejer idet det er et helt nyt begreb i forhold til oppe i ghettoen hvor man helst holdt sig indendørs. Men en dag husker jeg den.

OMG, 10 minutter er længe. Meget længe!!!

Jeg har lige være på den i push-ups. Jeg havde slet ingen ide om hvordan den skulle gribes an, så tog 10 hvert halve minut bortset fra til sidst hvor jeg tog dem i sekundtal 50 for at nå det indenfor tidsgrænsen. Efter 4 minutter var jeg tørstig og ved vandhanen så de ti i 4:30 sprang jeg over. Ergo:

10, 10

10, 10

10, 10

10, 0

10, 10 - syren begynder at melde sig i triccerne

10, 10

10, 10 - herfra skulle der arbejdes for det på de sidste reps

10, 10

10, 10

10, 11

191 i alt.

Hvis der er andre end Tina der vil lege med på "flest push-ups på 10 minutter", så kom frisk :bigsmile::poking:

Nu vil jeg gå i seng. Det ligner at vi får regn i morgen eftermiddag - måske man skulle hoppe på cyklen så den kan blive svinet til, det er helt forkert når den står og er blankpudset. Cykelskoene er vel også blevet tørre, de er ellers stadigvæk fugtige efter bygen.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Da jeg kørte hjem, skinnede solen fra en næsten skyfri himmel. Jeg overvejede at tage en omvej men gad ikke med taske og uden vand.

Efter en hurtigt skyller og en tur i Netto, røg jeg på lågen. Planen var at køre en times tid, eller halvanden måske, men det holdt så ikke og det var heller ikke ustraffet.

Efter at kørt til Veksø i pisse-lorte-elendig modvind (nogen der er i tvivl om at jeg ikke brøds mig om vind :tongue:) var klappen ved at gå ned. Ind på en kirkegård og få vand i dunkene men det hjalp sq ikke rigtigt. Så for anden gang i min tid som cyklist, måtte jeg kapitulere og køre ind om Statoil og "snuppe en Snickers". Heldigvis havde vinden ikke nået at lægge sig endnu og var i ryggen og kunne derfor køre gelinde i en tid, så selvom stængerne blev ved at være lidt tunge i det, kom det faktisk til at køre nogenlunde efter en stund.

Og så for jeg jeg for alvor vild - vistnok i Jyllinge og måtte spørge om vej for at slippe fri af byen. Ellers så skete det ikke rigtigt noget - jeg kørte bare rundt på må og få.

Bare for sjovs skyld, slog jeg autostoppet til i dag og kan tælle at jeg har holdt stille 38 gange. Udover de 3 nævnte stop, havde jeg 2 fjumsevendinger hvor jeg var liiiige ved at køre forkert, så jeg må have holdt for rødt 33 gange. Lige på det område kan jeg nu godt savne Nivå hvor jeg bare skulle gennem en rundkørsel og så var jeg på landet.

post-1580-0-63137300-1342904533_thumb.gi

Cyklen er stadigvæk ren :4trumpet:

Jeg er stadigvæk megasøvnig :clown2:

Inden jeg cyklede, drak jeg ½ liter vand med salt. 3 liter vand på turen. Efter turen 2 liter vand med salt + ½ sodavand til maden. Hvis jeg får krampe igen i nat, så aner jeg ikke hvad jeg gør forkert.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Næh - jeg kan højst fornemme lidt irritation når jeg plager om at vi stopper ved en tank eller kirkegård så jeg kan tanke vand.

Men ellers en fin nat uden krampe. Alligevel sov jeg elendigt fordi jeg kampsvedte så alt var gennemblødt - selv rullemadressen er til tørre ude på altanen nu.

Om jeg havde mareridt på stribe er ikke til at vide da jeg aldrig kan huske hvad jeg drømmer men lidt sært ellers.

A propos, så kommer jeg til at tænke på denne her video der netop begynder sådan. Om den ellers er sjov - tjah men stumfilmgenren er ikke så udbredt mere, så jeg har da set den nogle gange for hyggens skyld. Temaet fra Olsen Banden skader jo heller ikke.

3:40 til 3:52 er som at se mig selv, hehe.....

Jeg snød og tog toget i morges - pendlergeden var flad på baghjulet og gad ikke lige sorte fingre så tidligt.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Det kan godt være, at du tidligere har beskrevet præcis, hvordan man lige kommer ind på den rette sti til Col de Kalveboderne. Men kunne du eventuelt lige give en guide til det en gang til? Det må være noget med Gammel Køge Landevej eller ...?

Link to comment
Share on other sites

Klart jeg kan - det er jo ude i min baghave :smile: (men det har jeg nu aldrig gjort - Alexander Bojsen gjorde måske?)

post-1580-0-66597500-1342983549_thumb.gi

Hvis du kommer ad Gl Køge Landevej inde fra byen, så drejer du til venstre ad Avedøre Havnevej efter Frihedens Idrætcenter og følger den blå rute der begynder med den lille brune prik og lader som om jeg ikke er kørt tilbage ad en anden vej.

Lige før du krydser motorvejen, er der et blåt cykelstiskilt og en sti ind til højre. Den vej og så til højre igen - ellers ender du i Hundige/Vallensbæk :crazy:

Helt ned til enden og til højre; under motorvejen og til venstre med det samme ved skiltet med "Isglat - ingen snerydning" - joh, det er en kold sommer i år!!!

Så er det bare at stampe til. Lige i bunden af rampen op til selve broen, deler cykelstien sig - du skal holde til venstre opad bakkens første del. Den flader nemlig lidt ud inden den stiger igen. Den modsatte retning stiger den i øvrigt ret jævnt.

Hvis du giver gas nedad skal du passe vældigt på, for nede for enden af bakken er der en lukket port. Den åbner indad så du taber kampen uanset hvor meget tilløb du har på :tongue:

Har du nogensinde været på Herstedhøje?

...

Om det er godt eller skidt ved jeg ikke men 13 times søvn på 3 døgn har gjort mig overtræt. Jeg har prøvet at sove til middag men kunne ikke falde i søvn og har også været overstadig kæk på arbejde i dag. Heldigvis er jeg heller ikke paniksulten mere, så det går nok endda. Jeg skal bare lige have overstået at møde 7:40 i morgen og 3:17 på tirsdag, så kan jeg sove længe.

Hvis alt klapper, kan jeg lige akkurat nå at køre med Hvidovre i morgen.

Jeg har taget to sæt til fail i ribben her til aften og ellers intet udrettet udover at vaske tøj. Da jeg har en kæmpe stak til garderobeskabet på arbejde, skulker jeg fra pendlergeden igen i morgen - eller er det fordi jeg ikke gider skifte slange :unsure:?

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Tak for rutebeskrivelse. Tænkte nok, at det måtte være med at snørkle sig fra Gl. Køge Landevej. Den må prøves en dag. Herstedhøje har jeg til gode, selv om jeg må have tosset rundt i den umiddelbare omegn nogle gange. Er det ikke ude ved noget Risby, Ledøje, Ågerup-agtigt noget?

Link to comment
Share on other sites

Adressemæssigt er det Albertslund. Og Risby er ganske korrekt den første by man kører gennem ud af byen når man skal videre på Tyren, men det ser du jo på vores MOL-tur :poking: :poking: :poking: :poking: :poking: :poking: :poking: :poking: :poking: :poking: :poking:

I dag stod den på en tur med HvidovreCK. Der var, ferietiden i betragtning, ret mange men desværre var der en del som havde været ude på 165km-tur i går og helt forståeligt var der ikke intervaller på programmet men blot en rulletur. For mig var det en skam.

Ellers en dejlig velkomst efter jeg jo ikke har kørt med dem i et stykke tid. Både holdlederen og en anden var henne og høre om jeg dog ikke ville med og køre Claudy Criquielion her om en måneds tid og på Hallandsåsen på søndag. Ingen af delene er dog praktisk mulige.

Heldigvis kørte vi en bakkespurt i stedet for (ja OK, den overgang var måske lidt søgt). Den var annonceret til toppen men vi stoppede allerede da den fladede ud - det er altså "nogo" at en spurt ikke har mål der hvor den er sat til. Jeg havde havde ellers netop kørte mig op til de fire forreste da de slækkede og træk ind i rabatten.

Og der var en kort (antrit)skiltespurt som jeg takket være trætte lår hos de andre kunne hive hjem trods at bagskifteren igen ikke ville lægge kæden helt ud på møtrikken - kadancemæssigt var det ren banecykling. Det er både første og sidste gang jeg hapser en skiltespurt med licensfolk i gruppen - de må gerne køre lange ture igen en anden gang :nahnah:

post-1580-0-25813500-1343072470_thumb.gi

(Den lange lige linie skyldes at cykelcomputeren havde slukket sig selv det og gik der altså lige 10-12km før jeg opdagede))

Det nærmer sig efterhånden at jeg må have cyklen til service for at få bagskifteren til at virke, for jeg magter det åbenbart ikke selv. Jeg kan få skiftet til at virke i den ene eller den anden ende af kassetten men ikke over hele linien. Og så har skifteren det med periodisk ikke at ville helt ud på de små tandhjul men det er jo ikke nyt. Allerede forrige år blev jeg jo parkeret i finalen til CCHillerøds klubmesterskab af samme årsag.

Og YES!!!, jeg kan sove lidt længere i morgen end frygtet. Jeg skal starte det første morgentog op i Frederikssund og da der ikke kører tog, så bliver vi fragtet i taxa til den slags. På krak.dk har jeg 100 meter kortere hjemmefra mig end fra Hovedbanegården, så nu bliver jeg hentet 3:32 herhjemme og sparer at skulle ind om Hovedbanen først. Det er kun en halv time sparet men på den tid af døgnet er en halv time alligevel en sjat. Og jeg slipper for at skifte slange nu :wink:

Kan jeg falde i søvn og få sovet til middag i morgen, kører jeg med ACR.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Über-lækker træning til aften -> langt indlæg.

Vi tilbyder derfor at spille lidt musik for Dem mens De læser.

http://www.youtube.com/watch?v=kHBitcv9ru8&feature=related

Med koncentreret indsats har jeg fået gearet til at fungere perfekt. Det kan jo heller ikke være rigtigt at 3 skide skruer skal volde så meget besvær :nono:

Et par timer efter fyraften var jeg soveklar. Det blev desværre kun til 2 timer i små bidder. Men op kom jeg. Stængerne trængte til at at blive afpelset og det er altid en genial måde at lade op på - lige at pusle lidt om værktøjet :tongue:

Af sted til ACR.

Der var kun to licensryttere (og H-40manden Phodl, som ligger og improviserer sin egen træning ind i vores, så han er næsten altid udenfor nummer). At blive smidt på hold 1 passede mig fint.

Det var dog ikke lige sagen. Meldingen var at første indslag skulle være et opvarmningsinterval og det var det ikke for mig. Da vi lå og bankede rundt i rulleskift med mellem 45 og 50km/t på Vedbæks cykelstier så trak jeg mig. Man kunne ikke se en skid og når stien slog et slag ved et busstoppested var vi ved at ryge på røven og "ramperne" til indkørsler fik cyklerne til at lette. Så vil jeg hellere hel hjem igen.

Punkt 2 var en enkeltstart på ca 7km, tror jeg de sagde. Uhadada, hvor faldt jeg bare igennem :4pooh:

Jeg lagde konservativt ud og blev overhalet af et par stykker indtil jeg "fandt mig selv" og skruede forsigtig op derfra. Men jeg har det ikke i mig; jeg kunne høre hvor forpustede de var, dem jeg passerede og blev passeret af og der kom jeg aldrig op. På et tidspunkt havde jeg ellers en på hjul som sad og råbte at "du kan hurtigere end det" og i den dur men..... pulsen stod og vippede mellem 98 og 99% og jeg kunne sq ikke mere (at den så er vist flere slag under på kurven, er det sædvanlige pis med Garmin) og blev passeret et par gange mere. Også af nogen hvor jeg ikke havde set det komme.

Tur 3 var et lang rulleskiftinterval. Jeg ville gerne luske ned på hold 2 men 1 og 2 blev slået sammen. Det var vildt fedt. Ca. 15 mand og det meste af tiden kørte det som smurt. Er efterhånden blev så dus med rutinerne og jeg er med i gruppen af dem som starter det op når det går i stå efter venstresving m.m. Den endte i fri spurt men hvortil??? De 3 licenser lå i front med mig der næsten var nået op til dem da det stoppede - fair nok, jeg var pisse presset med 101% i pulsprocent og havde ikke kunnet gøre meget.

Nu var der ikke mere officielt men Byskiltet ved Vissingerød var på trapperne. Jeg fik lukket nogle huller når feltet knækkede og var faktisk hver gang ham som fik gang i rulleskiftet igen når det stoppede. Som altid begynder Phodl at trække farten op når spurten nærmer sig. I dag kunne vi bare ikke hænge på. Men selv han er et menneske så til sidst får de to licensryttere fat i ham og 10 sekunder senere har jeg selv kontakt. Da jeg har lidt momentum og kan se byskiltet, åbner jeg spurten da jeg passerer dem. Men Phodl svarer jo bare igen så let som ingenting og leger også med mig, den flab, indtil jeg opgiver og lusker mig på hjul de sidste meter og er fint tilfreds med at blive nummer 2. De to andre så jeg ikke i kampens hede så jeg formoder at de blot har trukket sig. Trods jeg var helt klar over at jeg ikke havde en chance var det uden tvivl den sjoveste og hårdeste spurt jeg nogensinde har kørt og computeren kvitterede også med 103% på pulsen.

Den sidste spurt ind i Vestegnen er jeg ved at smide på gulvet. Ham der åbner, får jeg hentet og parkeret og holder op med at træde. Men der kommer så 3-4 stykker blæsende som jeg ikke har set men heldigvis først efter skiltet. Så kan man lige lære at man ikke skal være for arrogant og tro at man kan tage en spurt uden at arbejde for den - tag den!

post-1580-0-66425600-1343167364_thumb.gi

Træneren kom op og kommenterer at jeg ragede godt til mig og spurgte om jeg ville med på Hallandsåsen på næste søndag. Klart jeg vil. Nu på søndag skal jeg derop med Hvidovre - det er ikke så ringe.

Jeg nåede ikke i FW og træne ben som jeg havde planlagt men jeg tror nu alligevel nok at de har taget det de kan tåle. Det er sjældent jeg kommer ud hvor det gør ondt men i jagten på Phodl har jeg nok lignet Thomas Voeckler et par gange og har allerede nu småømme stænger. Fed tur hvor jeg helt klart kørte langt, langt over evne men også havde andel i tingene kørte. Lå egentlig også i front i ret lang tid igen i dag.

Hvor føler jeg mig egentlig bare hjemme på Vestegnen - at flytte herned er det klogeste jeg har gjort i mands minde.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Ham Phodl lyder som en "ond" fætter. Hvad står H-40 for, har undret mig et par gange? Lyder som en tur hvor ellers er blevet brændt igennem!

H-40 er det, der i gamle dage held Old Boys :bigsmile:

H-40 er for licensryttere på 40-49 år, H-50 er for dem på 50-59 år osv.

@Gregers: Fed omgang træning :smilerock:

PS: Jeg har i mellemtiden besejret Col de Kalveboderne. Får man et diplom for det :laugh:

PPS: jeg har også været omkring Herstedhøje. Kan det passe, at der kun er grusstier op på selve 'bjerget'?

Edited by Henrik S.
Link to comment
Share on other sites

Rune,

Henrik var hurtigere. Phodl er ond men samtidigt også den første til at hjælpe andre. Hvis folk falder af et rulleskift på bakkerne, er det ALTID ham der kører ned og giver læ og trækker ham op til gruppen. I det hele taget meget sympatisk og meget afdæmpet om sine evner.

Jeg gav den i hvert fald gas i går på et plan jeg ikke prøvet før.

Henrik,

Nej, der er en slidt asfaltsti op - med løs grus og asfaltflager og pænt med huller huller men ikke værre end man nemt kommer igennem uden at ramme det. Det begynder ude ved "snobrødshytten" på din venstre hånd. Lige der er det vist kun grus, faktisk. Men asfalten kommer inden heldigvis inden man rammer selve stigningen. Du må næsten have fundet et af mtb-sporene. Du må hellere med på MOL-tur :tongue: så kan vi andre også se hvordan en rigtig cykel ser ud.

Min lillesøster har fødseldag og er taget fra Jydeland og over til mor, så der skal jeg hen om nogle timer. Jeg håber at have viljestyrke til at tage moderat af is og kager og ikke gå amok.

Jeg overvejer en meget forsigtig trilletur for at løsne stængerne op og lige få et skud D-vitamin af den ægte slags inden jeg sætter mig til bords.

Og så bliver jeg jo nok også nødt til at gøre pendlergeden køreklar til i morgen hvor jeg også gerne skulle med ACR igen. Begynder så småt at overveje hvornår jeg skal starte banecyklingen op igen så det ikke går som sidste år men synes stadig at det er lidt for tidligt.

Link to comment
Share on other sites

Det passer med at "hårnålesvingene" vender den rigtige vej så det tror jeg er korrekt.

Den virker mere stejl end det fremgår men det er måske de snævne og rumlede veje der gør det.

I dag 25,4km som tog 1:11 at gennemføre. Klart værst for min popo som vægtmæssigt ikke blev aflastet af tryk i pedalerne. Benene var umiddelbart helt friske men undlod dog at teste det.

Nu til fødselsdag :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Ah, okay, tak for info, begge to. Jeg er kørt uden om selve bjerget, kan jeg se, i den tro, at der kun var sandstier derop. Jeg må prøve at angribe fra Herstedhøje Alle en dag, når jeg er i nabolaget :)

@Rune: Tag ikke fejl af H40. De hurtigste i den klasse kører rigtig hurtigt. Når de får samlet point nok, bliver de også fluks rykket op i D- og C-klassen, så vidt jeg ved ...

post-52761-0-93970800-1343230178.png

Link to comment
Share on other sites

Oprykning fra H40 er til C. På Feltet.dk har der været debat om at man burde rykke dem i B fordi de kørte så hurtigt at flere alligevel spadserede direkte videre i B en lille håndfuld endda helt i A.

Turen fra Amagersiden af indre by og frem til Kalvebodbroen - er det vej eller sti? Det ligner en snedig genvej.

Jeg fik i øvrigt spist lidt for meget alligevel. Men hvad - så er jeg carbloaded til i morgen :devil:

Jeg fik ikke sat ny slange i pendlergeden og gider absolut ikke nu, så det bliver med toget i morgen. Dermed er der ingen undskyldning for ikke at høvle igennem til fællestræningen.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Ja nu går der jo ikke så lang tid før jeg ville kvalificere mig til H40 (snakker udelukkende alder her!) :4disguise:

Og det er fedt at høre at med solid træning og krum hals så kan "de grå stænk" køre stærkt :4trumpet:

Jeg har så ingen planer om at køre andet en træning med gode venner, og et par motionsløb om året. Tiden er ikke til mere lige nu. Kan være når "avlet" bliver ældre at jeg kan gøre mere ved træningen, for lysten er der.

Lige nu glæder jeg mig bare til min ferie, og en Bornholmer ferie med indlagt Bornholm Rund, den er jeg spændt på!

Link to comment
Share on other sites

Turen fra Amagersiden af indre by og frem til Kalvebodbroen - er det vej eller sti? Det ligner en snedig genvej.

Jeg kørte faktisk den anden retning, for jeg skulle omkring Schrøder Cykler på Langebro til sidst på turen. Så jeg kom ude fra Risby og Hersted, kørte ned til Gl. Køge Landevej, hen til Avedøre Havnevej og fulgte din anvisning derfra op til og over Col de Kalveboderne.

På Amagersiden går det ganske rigtigt stejlt nedad og ender i en kalverist og en låge (på noget bumpet asfalt). På vejen videre holdt jeg til venstre og kom under motorvejen og helt udn til vestkysten på Vestamager, hvor der går den fedeste løbe-/cykelsti helt ind til Sjællandsbroen/Sluseholmen, hvor alle husbådene ligger. Der kan man lige kringle sig rundt om motocrossbanen og køre ad Lossepladsvej (?) ind til Islands Brygge.

Stien langs med kysten kendte jeg heller ikke, men det var en forrygende vinkel at se byen fra.

Link to comment
Share on other sites

Det må jeg helt bestemt prøve en dag jeg har overskud til eksperimenter.

Med at tanke på at jeg var i hopla i tirsdags, håbede jeg hele dagen på arbejde også at være velkørende i dag. Men nej. Allerede på vej til mødestedet kan jeg konstatere at jeg er ekstremt dehydreret og det er for varmt og jeg får for mange tæsk (=sveder som et svin) til at jeg kan nå at optage væske nok til at rette op på det.

Mellem mødestedet og opsamlingen ved Bellahøj punkterer jeg på baghjulet. Normalt er man tabt hvis man punkterer ud af Kbh men træneren forbarmede sig og lovede at de ville vente ved Bellahøj. Da jeg kom derud stod hold 1 ventede på mig og vi kørte første interval med det samme. ØHHH - vi plejer at trille roligt ud af byen. Den stod på progressivt rulleskift frem til Farum. Da vi kørte på cykelstier fik jeg ikke rigtigt drukket andet end et par nødsjatter da jeg vendte bagude men jeg var så tør at jeg burde bunde en hel flaske. Trods det var opvarmning, var jeg pænt presset til sidst men OK, der var 4 licenser + et par af de hurtige på holdet og så skal det være sådan.

Vi ventede lidt på hold 2 og straks vi kunne se dem og havde fået Phodl med (han støder altid til), smuttede vi for et rigtigt interval i Tyren-terræn.

Avs - den sved! Dels var jeg jo tørstig. Dels var jeg ene småfede mand blandt afpillede trimmede ryttere og så har jeg det altså svært på bakkerne når vi tager dem med en puls mellem syregrænse og eksplosionsgrænse. Dels sad jeg bag Hul-Ole som ikke accelererer når han får sin føring i rulleskiftet men han accelerer når han trækker ind i den langsomme bane. Så hver gang jeg fik vind på næsen måtte jeg også accelerere 3-4-5km/t op for at komme forbi ham.

Men mest af alt var jeg klart overmatchet. Det er det slet ingen tvivl om men prøver lige at finde undskyldninger for at jeg blev smidt af så hurtigt at det næsten var pinligt.

Da jeg havde passeret Ole to gange på en af de stejlere stigninger, så døde jeg og kunne lige melde træneren at jeg måtte slippe. Pissedårligt tidspunkt for 4-500 meter efter, drejede vi ind på en vej der faldt en smule og der havde jeg nok haft det noget lettere. Og jeg fangede dem faktisk i svinget men altså uden at hægte mig på igen. Jeg fandt et tempo som ikke ville ødelægge resten af dagen og underligt nok fandt jeg også vej uden at køre forkert.

Straks de kunne se mig, sendte de hold 3 på vej og jeg nåede ikke at klikke ud inden hold 2 skulle køre. Det måtte jeg på. Var jeg blevet sat af til sidst havde jeg prøvet hold1 igen (ikke i nærheden af Hul-Ole) men når jeg kun holder 1/3 af intervallet, giver det ingen mening.

Straks på togt igen og igen et dræbende langt interval i et noget mere afdæmpet tempo. I hvert fald frem til en gusten bakke. Jeg var ikke sikker på om vi skulle følges op for det er lidt forskelligt og tog en moderat føring der satte alle af - undtaget een som gik foran mig. En bette mand på 160-165cm, toptrimmet og med lår så store som... set bagfra var de helt trekantede da quads stak grotesk meget ud. Nå men jeg kunne da hænge på. Efter en del flere km råbte træneren spurten fri. Jeg lå i indersporet og skulle lige vriste mig ud i det fri inden jeg kunne få gang i bakkespurten. Da jeg nåede op til den forreste havde han selvfølgelig lidt mere i posen, så vi sad side-by-side i de 8-10sek han kunne køre på kreatinforbrændig og så smuttede jeg forbi. Men hvortil? Det jeg troede var toppen var kun en udfladning og der stod et byskilt 2-300 meter længere fremme. Fuld æde frem til det men kunne så se at de andre ikke trådte. Den manøvre fik definitivt taget livet af stængene. Resten af turen gjorde de syre-naller så snart jeg trådte bare en smule.

Sidste interval var derfor ikke specielt behageligt men det kørte ellers nogenlunde. Den afsluttende bakkespurt var lidt indforstået og kun 4-5 kørte om den. Den var ret stejl så de trak ikke så meget fra at vi andre lugtede lunten før det var ovre.

Herfra transport hjem incl. kirkegårdsstop for vandtankning - ja tak!

Samme vej hjem som i forgårs og da jeg havde fået en smule liv i stængerne var jeg ret opsat for at få en smule oprejsning i Vestegnspurten. Men der skete ikke noget; en tidligerere A-rytter lå dog 5 meter foran gruppen og hvis nogen prøvede at køre frem til ham, satte ham farten op!?! Sådan havde han kørt i et stykke tid.

Da vi nærmede os byskiltet ville jeg være kæk og køre mig op på siden af ham og give fjollet bemærkning men i det samme jeg skulle til at åben munden, susede licenserne + et par andre forbi til den anden side - DOH!!!

Fin træning som satte tommeltotten dybt i mine svageste sider. Dog nogenlunde tilfreds med bundniveauet for værre end i dag, bliver det næppe. Ej, jeg er sq faktisk lidt nede over at jeg faldt SÅ hurtigt af hold1. Men er mest af alt glad for at det ikke var på en off-day som i dag at jeg var på Hallandsåsen.

post-1580-0-16734800-1343341897_thumb.gi

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Hø. Hvis lidt tæsk er godt, så var det intet mindre end fantastisk :-)

Ej, for at være seriøs. Det var egentlig min plan at hoppe på Hvidovres licenshold efter skoleferien men efter i går ved jeg ikke rigtigt om jeg gider gøre mig til grin igen. I går var det ikke mit valg og så må det være sådan men ligefrem at opsøge fiasko er for dumt.

Stængerne var en kende medtagede da jeg hev dem ud på 42km som ikke rigtigt bragte mig langt ud af byzone. Hjem og skifte cykel og på med ryksækken og så godt 10km bycykling mere.

Da fik fri her til aften, opdager jeg at jeg at fyraften falder sammen med solnedgang og det har idioten jo ikke tænkt på. Så med toget hjem og hente cykellygter, tilbage på arbejde og så cykle hjem.

I morgen må jeg hellere være doven og få styr på det gamle skrog så jeg ikke klasker sammen igen når jeg skal på Hallandsåsen på søndag. Skal blot sikre at cyklen fungerer med den alternative drivlinie men det kan nok klares på p-pladsen.

Link to comment
Share on other sites

Måske. Lige nu virker det bare så åndssvagt som når folk om vinteren forsøger at skøjte på tynd is. Et eller andet sted er det også lige meget nu for der er ikke længe til vintertræningen sætter ind og så er der ingen valgmuligheder. I virkeligheden også meget lettere sådan :-)

Kæft en byge der lige har passeret - jeg blev vækket af larmen nu ligger jeg og prøver at falde i søvn trods en luftfugtighed på noget meget højt

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share