Langt pokker i MOL


Gregers TF
 Share

Recommended Posts

Helt reelt VAR det meningen at komme ud i regnen, men de tag-af-skærme som cykelhandleren prakkede mig på passede ikke selv om han lovede at de kunne bruges til alle racere. Men vinklen på forgaflen gjorde at forskærmen ikke kunne klemmes ind uden at ramme dækket. Og da det faktisk mest var håbet om at en skærm ville holde det meste at regnvandet væk fra mine sko (læs: mine fødder) så.... må se om han vil bytte dem.

Der gik så lang tid med at fumle at jeg ikke nåede ud, i stedet blev det igen til en gang spinning. I dag med pyramideintervaller - 2 minutters hvile mellem intervallerne. Må indrømme at jeg var noget træt i benene fra start men til gengæld var jeg mentalt tændt.

10 min opvarmning

1 minut målpuls 170 (nåede ikke derop på det ene minut)

2 minutter målpuls 170 (nåede akkurat derop inden intervallet sluttede)

3 minutter målpuls 170

4 minutter målpuls 170

3 minuter målpuls 175

2 minutter målpuls 180

1 minuter for fuld damp.

7 minutters nedvarmning.

Kæft jeg er træt i stængerne som jo plejer at have mindst en hviledag mellem hver træning.

I morgen skal de ikke lave noget eller højst 2x12 minutters transportcykling hvis det ikke regner på udturen.

God weekend og sankt hans aften :bigsmile:

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Igen lykkedes det at komme op og til fællestræning :alright:

Igen var det desværre på det langsomme hold - der er for langt op til næste trin da de kører 5 km/t mere i snit. Så stort overskud kører jeg heller ikke rundt med. Men ud af de fire vi var i dag var der en ligesindet som også sidder på mellemhånd mellem hold 3 og 4 så vi fik lov at stikke lidt så længe vi lovede at vente; det gav lige lidt pukler på pulskurven.

Første høje fase skyldes at jeg var ved at komme for sent så måtte køre pænt til at at nå frem i tide.

1:25 kører vi kort men stejl bakkespurt i Sørup og i 1:45 er der en knold mere som tages i pænt tempo.

2:00-2:10 og fra 2:30-2:43 kører vi to for os selv og efter 2:45 ligger vi og trækker i modvinden hjem.

3:00 bliver der givet "frit løb" op ad Folehavevej og inden jeg opdagede at det var der alligevel ikke stemning for, var jeg stukket af og så ikke mere til de andre før start/slutstedet. Havde glemt hvor lang opkørslen og lagde rigeligt hårdt ud, så det var lidt længe pulsen lå oppe i røde felt. Trods dette kunne jeg køre hjem med væsentlig mere friske ben end sidst.

Ærgelig at der er så stort spring til næste gruppe men må håbe at "min lidelsesfælle" også dukker op næste søndag og også fyrer den af til sidst så der er lidt at kæmpe med andet end min egen viljestyrke.

post-1580-1182686524_thumb.jpg

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Dagens træning:

Mellem diætisten og arbejdet havde jeg lige tre kvarter i overskud.

Skulle diætisten nu ikke også lige have et par ord med; jeg var været lidt stille om emnet da jeg ikke synes at have givet det opmærksomhed nok. Jo, grundprinciperne har jeg forsøgt at holde og nogle andre indsatspunkter også men...

Inden jeg skulle ind til hende ville jeg lige samle op på mine daglige vejninger og hov!, jeg har faktisk smidt lidt. På 6 uger er snitvægten over en uge dalet fra 93,9 til 91,1. Umiddelbart kunne jeg se at lidt af "dansehåndtagene" var forsvundet og der er mere plads i cowboybukserne samt at der er nogle enkelte vener på benene der er blevet synlige men ellers har jeg vist sneget dem af - også for mig selv.

Til træning var jeg alene i lokalet efter kort tid og da det var monster lummert smed jeg straks træningstrøjen. ØHHH YES! så kunne jeg faktisk godt se forskel alligevel. Ikke at jeg er blevet hakket men der er mange flere seperationer der er synlige plus at de enkelte muskelgrupper i maven i den rigtige vinkel med lyset faktisk kunne adskilles. Kan der ryge et par kilo eller fire mere så :bigsmile: men det er nok rigelig optimistisk.

Chins

12

12

10

Bænkpres i smith

15xslæde

15xslæde+40

10xslæde+60

5xslæde+80

Så var jeg alene og kunne dippe i mellem to løbebånd - det ville jeg hellere

Dips, ret smalt greb

12

12

11

Stående skulderpres

10x16

10x16

8x16

Laterals, en arm ad gangen

10x9

10x9

10x7, kun venstre

Kickbacks med strakt arm

10x10

10x10

10x10

Rotator, stående med DB

15x5

15x5

og så for sjov:

Bænkpres, DB

12x30, lige med nød og næppe

I aften når jeg er tilbage fra arbejde bliver det til mave-DVD´en. Jeg overvejer at tage en let gang cykling/spinning da jeg er inviteret til 90 minutters hockey i morgen. Da jeg er helt uden forudsætniger for alt det løberi burde jeg nok stille op med friske ben og knæ, så er lidt lunken overfor morgencykling og aftenhockey samme dag. Må også lige se vejrudsigten om jeg trods alt hellere cykler i stedet, men kunne jo være rart med lidt nye inputs også på den sociale front.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Igen lykkedes det at komme op og til fællestræning :alright:

Igen var det desværre på det langsomme hold - der er for langt op til næste trin da de kører 5 km/t mere i snit. Så stort overskud kører jeg heller ikke rundt med. Men ud af de fire vi var i dag var der en ligesindet som også sidder på mellemhånd mellem hold 3 og 4 så vi fik lov at stikke lidt så længe vi lovede at vente; det gav lige lidt pukler på pulskurven.

Første høje fase skyldes at jeg var ved at komme for sent så måtte køre pænt til at at nå frem i tide.

1:25 kører vi kort men stejl bakkespurt i Sørup og i 1:45 er der en knold mere som tages i pænt tempo.

2:00-2:10 og fra 2:30-2:43 kører vi to for os selv og efter 2:45 ligger vi og trækker i modvinden hjem.

3:00 bliver der givet "frit løb" op ad Folehavevej og inden jeg opdagede at det var der alligevel ikke stemning for, var jeg stukket af og så ikke mere til de andre før start/slutstedet. Havde glemt hvor lang opkørslen og lagde rigeligt hårdt ud, så det var lidt længe pulsen lå oppe i røde felt. Trods dette kunne jeg køre hjem med væsentlig mere friske ben end sidst.

Ærgelig at der er så stort spring til næste gruppe men må håbe at "min lidelsesfælle" også dukker op næste søndag og også fyrer den af til sidst så der er lidt at kæmpe med andet end min egen viljestyrke.

Unge mand!! :sneaky2: I fiser den af er hvad i gør. :sneaky2: Hvis springet op til næste hold er så stort og i kører med så stort overskud som det ser ud til at i gør så får i altså ikke jeres niveau forbedret af at ligge og trille sammen med 4 holdet. Op og kæmp med 3 holdet men vælg en hverdag hvor turen nok ikke forløber over 3:30 timer da det nok er lidt uoverskueligt med så lang tids kørsel på fuld blus med tungen ude af halsen. Ellers gror i fast og får ikke forbedret jer nok. Du skal se at efter en 3 gange med 3 holdet så føles det slet ikke så slemt.

På pulskurven ser man jo netop at i selv ligger 3-5 km/t hurtigere end når i kører med gruppen så vidt jeg kan se ud fra din egen beskrivelse.

Carry on the good work ellers. Du får trods alt trænet væsentligt mere end jeg kan prale med!!

..... og så undskyld jeg blander mig i din log ...... :innocent:

Edited by MTBforever
Link to comment
Share on other sites

Hej MTBforever,

Du er mere end velkommen til at blande dig - jo flere inputs jo bedre.

Jo, du har jo nok ret i at det er for let. Første tur bed trods alt lidt i benserne men i søndags var der ingen problemer. Så... problemet med hverdagstræningen er at det er yderst sjældent jeg har nået at få fri når den kører. Til gengæld bor jeg op til den sidste del af ruten hvor der af en aller anden grund typsisk bliver kørt hurtigst, så der kunne jeg hoppe af. Så jeg har faktisk overvejet at kaste mig ud i en søndags-3´er selv om jeg nok bliver slagtet. Efter denne uge er der vist en uge med tirs/torsdagsfri om aftenen og så må jeg se hvordan det går og se om jeg vover pelsen om søndagen. Men tager lige en søndags4´er mere og vil prøve at komme op for at køre en omvej først så jeg har været ud over 100km-mærket.

I dag på vej hjem fra arbejde faldt jeg desværre i indkøbsfælden da jeg var småsulten. Netto havde sat nogle chokoladepåskeæg ned til to kroner og plask!!! For at gøre det være var det ikke bare tynde skaller men de var sq fyldte. Og smagte faktisk ikke særligt godt :unhappy:

Men der blev det besluttet af jeg skulle på cyklen her til aften selv om der ikke er det store kalorieforbrug ved trillekørsel. Efter jeg kom hjem blev det først til mave-DVD´en og da TV´et var tændt skull jeg lige zappe og fandt selvfølgelig noget :nonono: men Ok, det er efterhånden 14 dage siden jeg har set andet end tekst-tv og TV2-news så et eller andet sted kan jeg ikke ærgre mig over det.

Jeg havde lige 40 minutter på raceren inden solen gik ned og jeg holdt for en gangs skyld pulsen nede på trille-niveau også i modvinden - det er vist nok første gang det er lykkedes.

Til gengæld nåede det at blive regnvejr så cyklen måtte med i bad. Det skovsneglesmat jeg kørte i forrige weekend skulle nok have været vasket af med det samme - det sad sq godt fast.

Men jeg opdagede at dækkassen på mit bagdæk har tre flænger og en lang halvåbent zigzag. Så nu kommer jeg til at overveje hvad jeg skal have på cyklen.

1 - billige dæk og dækindlæg. Jeg slipper for punkteringer men kan mærke overlappet i indlægget som et lille hop for hver dækomdrejning og efter sigende skulle indlægget sluge ½-1km/t. Det lyder lidt vildt men har set det flere steder så...

2 - ofre lidt kontanter og købe nogle gode (punkteringmodstandsdygtige) dæk og spare indlægget. Det giver så nogle punkteringer men vil være rarere at køre på og måske lidt hurtigere. Når jeg nu sidder og mangler lidt i at køre med hold 3 er det sq fristende men omvendt er det vældig rart (kraftig underdrivelse) ikke at skulle skifte slange ude i marken.

hmmmmmmmmmmmmm.........

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Hej MTBforever,

Du er mere end velkommen til at blande dig - jo flere inputs jo bedre.

Jo, du har jo nok ret i at det er for let. Første tur bed trods alt lidt i benserne men i søndags var der ingen problemer. Så... problemet med hverdagstræningen er at det er yderst sjældent jeg har nået at få fri når den kører. Til gengæld bor jeg op til den sidste del af ruten hvor der af en aller anden grund typsisk bliver kørt hurtigst, så der kunne jeg hoppe af. Så jeg har faktisk overvejet at kaste mig ud i en søndags-3´er selv om jeg nok bliver slagtet. Efter denne uge er der vist en uge med tirs/torsdagsfri om aftenen og så må jeg se hvordan det går og se om jeg vover pelsen om søndagen. Men tager lige en søndags4´er mere og vil prøve at komme op for at køre en omvej først så jeg har været ud over 100km-mærket.

I dag på vej hjem fra arbejde faldt jeg desværre i indkøbsfælden da jeg var småsulten. Netto havde sat nogle chokoladepåskeæg ned til to kroner og plask!!! For at gøre det være var det ikke bare tynde skaller men de var sq fyldte. Og smagte faktisk ikke særligt godt :unhappy:

Men der blev det besluttet af jeg skulle på cyklen her til aften selv om der ikke er det store kalorieforbrug ved trillekørsel. Efter jeg kom hjem blev det først til mave-DVD´en og da TV´et var tændt skull jeg lige zappe og fandt selvfølgelig noget :nonono: men Ok, det er efterhånden 14 dage siden jeg har set andet end tekst-tv og TV2-news så et eller andet sted kan jeg ikke ærgre mig over det.

Jeg havde lige 40 minutter på raceren inden solen gik ned og jeg holdt for en gangs skyld pulsen nede på trille-niveau også i modvinden - det er vist nok første gang det er lykkedes.

Til gengæld nåede det at blive regnvejr så cyklen måtte med i bad. Det skovsneglesmat jeg kørte i forrige weekend skulle nok have været vasket af med det samme - det sad sq godt fast.

Men jeg opdagede at dækkassen på mit bagdæk har tre flænger og en lang halvåbent zigzag. Så nu kommer jeg til at overveje hvad jeg skal have på cyklen.

1 - billige dæk og dækindlæg. Jeg slipper for punkteringer men kan mærke overlappet i indlægget som et lille hop for hver dækomdrejning og efter sigende skulle indlægget sluge ½-1km/t. Det lyder lidt vildt men har set det flere steder så...

2 - ofre lidt kontanter og købe nogle gode (punkteringmodstandsdygtige) dæk og spare indlægget. Det giver så nogle punkteringer men vil være rarere at køre på og måske lidt hurtigere. Når jeg nu sidder og mangler lidt i at køre med hold 3 er det sq fristende men omvendt er det vældig rart (kraftig underdrivelse) ikke at skulle skifte slange ude i marken.

hmmmmmmmmmmmmm.........

Så blander jeg mig lige lidt mere :bigsmile:

Hvis du mikser dækindlæg og billige dæk er du ret sikker på et dårligt resultat med dæk der ruller dårligt men hvis du istedet mikser et par gode dæk med et par dækindlæg så er det altså ikke så skidt igen. 1/2 - 1 km/t tror jeg er overdrevet men man kan mærke dæk indlæggene gør dækkene mere stive. Det mærkes mere som en nedgang i komfort end egentligt præstations forringende. Jeg har det på min vinter/arbejds racer og samlingen kan jeg altså ikke mærke. Omvendt syntes jeg at jeg trods alt punkterer så sjældent under træning at jeg ikke har indlæg på trænings raceren.

Hvis du bruger de ultra smalle 21 mm dæk kan de iøvrigt være pain in the a.. at montere. 23 mm dæk så går det noget nemmere.

Lyder godt at du vil forsøge dig på det lidt hurtigere 3 hold. Min fornemmelse siger mig at du hurtigt rykker op på deres niveau. Og det bliver ikke nødvendigvist nemmere efterhånden som sæsonen går for de kommer også i bedre form som sæsonen går.

Link to comment
Share on other sites

Hej Lillen,

Det er godt nok længe siden :poking: håber du har det godt. Krams tilbage.

MTB,

Din erfaringer er i den grad velkomne da jeg er for grøn til selv at have nogle. Synes også selv at op til 1 km/t tabt pga. indlæg lød helt vildt. Det med komforten kan jeg godt se logikken i. At det er overlappet jeg mærker er i øvrigt slet ikke sikkert, det er nok snarere mig der er en kegle til at sætte dæk og slange på. Synes det er håbløst at der ikke er et eller andet sted hvor dækket ligger for dybt fælgen men det er jo nok det med øvelsen. Og den har jeg heldigvis ikke fået idet jeg ikke har haft een eneste punktering med indlæg. Kører med 23-dæk så det bliver ret sikkert nogle bedre dæk og så med indlæg igen. Vi skal bare lige hen til lønningsdag først :blush:

Det med at hold 3 også bliver hurtigere er selvfølgelig rigtigt men jeg håber jeg det går hurtigere for mig da min sæson lige er startet efter længere pause. Desuden havde jeg oprindeligt forventet at de 3´ere der blev for hurtige rykkede op i gruppe to da springene ikke er på mere end et snit på 2 i timen fra 3 til 2 og 2 til 1. Forrige søndag kom hold tre hjem med en snitfart som lå i den hurtige ende af hvad gruppe to burde køre. Havde hold 3 kørt som i hensigtserklæringen var der ingen problemer. Nå, skidt med det - det kommer nok :bigsmile:

I går aftes skulle jeg jo spille hockey men da vi gik ind i salen havde skolen fyldt den med bøger. I stedet blev det til 2½ times kortspil - vældigt hyggeligt men brændte bare ikke noget af den ekstra aftensmad jeg havde spist. Til gengæld holdt jeg mig fra chipsfadet og spiste kun de ti lakridser jeg på forhånd havde tilladt mig.

I morges ringede uret så efter små 6 timers søvn. Det tog lidt tid at komme op men efter en kop mysli sad jeg på cyklen til en gang intervaltræning. Det har jeg jo lidt svært ved at holde på flad vej og den tidlige morgen gjorde det nok ikke bedre så jeg snuppede Vedbæk-turen og kørte bakken tre gange. Efter den sidste tur var der gele i stængerne. Dertil de sædvanlige to tempostræk på vejen hjem. De blev supleret at lidt leg :blush: spurt fra stilstand i højt gear. Det er den fedeste fornemmelse at "volde" cyklen i fart op til de 30 i timen - derefter er det ikke mere sjovt men bare hårdt. Der var ikke rigtig noget krudt at køre med fra morgenstunden men det var viel spass alligevel. Første tur blev taget i højeste gear, næste to gear under og så begyndte det selvfølgelig at regne på nedvarmningen hjem.

post-1580-1182989057_thumb.jpg

Hele dagen har jeg haft bly i lårerne og da jeg her til aften "kom til" at spise et måltid for meget besluttede jeg mig for at tage en trilletur på spinneren her til aften/nat. Måske tosset med to træninger samme dag, men havde jeg intervaltrænet om aftenen og kørt trilletur næste morgen havde der måske været færre timer i mellem.

Ville egentlig have kørt 45 minutter men havde god energi så kørte 90. Hvert 10ende minut var jeg lige oppe i en en let enkeltakt for blodcirkulationens skyld. Trods den lave intensitet mistede jeg 1,7 kilo på turen. Ufatteligt at jeg skal svede så meget når jeg motionerer.

post-1580-1182989044_thumb.jpg

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

I dag skulle det så være den store styrketræningsdag. Det blev det også men kom lige lidt sent op (5 timers nattesøvn + 30 minutters "efterslumren" så der manglede dessværre lidt i at jeg er helt tilfreds. Heldigvis var den lille styrketræningsdag mere omfattende end planlagt så det går nok an alligevel. Tidsforbrug ca. fem kvarter. Den manglende tid kostede lidt sæt i grundøvelserne samt de klø jeg havde tiltænkt armene.

Elipsetræner

4 minutter, belastning 15, 120 SPM , fy for pyffor hvor var jeg død i benene.

Chins, classic style

10

5xBW+15

5xBW+15

5xBW+15

Chins, neutralt skulderbredt greb

8

8

Sitting rows

12x11

12x11

Bænkpres

20x20

15x60

10x80

5x90

4x90 ,ramte holderen på vej op og mistede fokus og da jeg var noget presset så kyllingede jeg ud

5x90

Skrå bænk, DB

8x26

8x26

Crossover

10x6

10x6

Military press

5x43

5x43

5x43 , sidste rep med lille afsæt som starthjælp

Laterals

10x10

10x10

Bagskuldermaskine

12x40

12x40

12x40

Rotator, udad

15x12

15x12

Rotator, indad

15x14

15x14

Hyperextensions

15

15

15

15

15

15

trippelsættet med

Hængende knæløft

15

15

og

Mave på bold

15

15

og

Sidebøj med twist

15

15

Fransk pres med Z-stang

13x28

12x28

Scottcurl

20x28, gad/havde ikke tid til at skifte skiver

15x28

Jeg er træt. Ikke kun pga. nogle dage med lidt søvn men kroppen er fysisk gennemtræt. Benene har de sidste dage været som bly og derfor havde jeg kraftig planlagt at holde to hviledage inden søndagstræningen. Men nu viser det sig at der er mulighed for at cykle en solskinstur i morgen formiddag og med det vejr vi skal have i den kommende tid er det vist om at udnytte de sparsomme muligheder for at køre i godt vejr. De kommende dage hvor regnen (formodentlig) plaske gavmildt over os kan jeg så drosle ned og komme til hægterne.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Troede at jeg var træt da jeg gik i seng i går aftes, men havde uro i kroppen.

Tog derfor tre sæt chinups og tre sæt dips og en ekstra godnatshake :blush:

Når man tænker på hvor kvast jeg var i går var det meget overraskende at benene gerne "ville lege med" i dag. I stedet for en stille tur kørte jeg så med hovedet under armen men ikke så langt - skal på arbejde lige om lidt (suk). Og så er der mere alle mindre DOMS i samtlige muskler i overkroppen, så i morgen bliver en 100% hviledag.

post-1580-1183128216_thumb.jpg

God weekend til boardet :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Kunne selvfølgelig ikke holde mig HELT i ro i går;

Ab-wheels: 20, 20, 20

Wacum-breaths: 20, 20, 20

I morges blev det igen til en gang fællestræing på cyklen. Planen med at cykle en omvej inden forsvandt med at jeg kom hjem fra arbejde klokken lidt i to i nat - det var rigelig svært at komme af sted overhovedet.

I dag blev det til en ren "badetur". Turlæggeren punkterede og en af de andre fejrede sin 67års fødselsdag og dermed pensionering med at give en softice - et vældigt sympatisk træk i øvrigt :4mewantfood: så to store pauser i et ellers adstadigt tempo. Eneste udfordringer i dag var er der fra start til slut gik fire timer samt at få gang i benene efter de to pauser. Men ellers ren walkover. Til gengæld vældigt hyggeligt da turlægger var en spasmager i dag og det fulgte vi andre jo op på, nok også derfor det gik så stille og roligt i dag.

post-1580-1183289202_thumb.jpg

Har aftalt med ham jeg kørte intervaller med sidste søndag at vi begge hopper på hold tre i næste uge og når den ene af os bliver "smidt af" følges vi hjem. Det skulle gerne give lidt mere udfordring.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

I starten af sidste uge nærmede vægten sig ... siden steg den med omkring 100 gram pr. dag. Men i morges klokkede jeg ind under 90kg - ganske vist bare 89,9 men alligevel var det et af de skarpe hjørner. Det har givet lidt af den forduftede motivation tilbage med at holde kosten strikst og umiddelbart har jeg fat i den lange ende i dag.

Dagen startede med et frisørbesøg og bagefter trænger man jo til et bad. Tænkte at det kunne motionscenteret betale og tog en trilletur på deres spinningcykel: 30 minutter på puls 130-135 undt. to gange stående (kørt ret stille dog) i minut 10 og 20.

Planen for denne uge er at gå moderat til værks - kroppen trænger gevaldigt til en ordentlig restituering. Det passer fint med at kalenderen har nogle dage der er helt fyldte og så det kedelige vejr - optimal timing :tongue:

Ugeplan:

Tirsdag: stor styrketræning - til gengæld ugens eneste

Onsdag: ingen tid til træning

Torsdag: måske en mikro trilletur inde eller ude og måske maveDVDen - eller ingenting

Fredag: skal sætte bilen på værksted - smider cyklen bagi og tager en lille omvej hjem - ikke noget vildt

Lørdag: ingen tid til træning

Søndag: cykling, fællestræning

Link to comment
Share on other sites

I går udviklede sig til mere end planlagt. Vægttræningen var dagens første (og eneste planlagte punkt) på dagsordenen.

Elipsetræner

4 minutter, belastning 15, 120 SPM

Bænkpres

25x20

10x60

5x80

5x90

10 stk singler med 100

Skrå bænk, DB

8x28

8x28

6x28

Dips

10

12

9

Chinsmaskine, skulderbredt neutralt greb

15x100

10x200

8 stk doubler med 305

Sitting rows

8x12

8x12

8x12

8x12

8x12

Chins, classic

6

5

6 , sidste to med lille hop som tilløb

Military press

10x28

10x28

3x38

3x38 , så var der INTET mere at lege med

5x28

5x28

4x28

Laterals

8x9

8x8

8x8 , en arm ad gangen

supersættet med

Bagskuldermaskine

10x50

10x50

10x50

Fransk pres med Z-stang

12x28

12x28

11x28

Tricep pushdowns

8x30

7x30

Hammercurl

8x18

8x18

8x18

Hyperextensions

15

15

15

15

dobbeltsættet med

Hængende knæløft

15

15

og

Sidebøj med twist

15

15

Så skulle jeg til et par gode venner og spise lidt mad og spille kort - troede jeg.

Maden fik vi, men så var det en tur på golfbanen, for anden gang i min tilværelse. Kæft det er svært at ramme den dumme lille bold og uvant at stå nede i knæ og foroverbøjet så længe (vi spillede ikke men øvede udslag og indspil) og lænden blev lidt brugt. Sikkert pga. træningen da den ikke gjorde det første gang.

Men så kom det som virkelig var uvant: halhockey. Det er flere år siden jeg har løbet sidst, og alle de mange accelerationer, opbremsninger og retningsskift tog hårdt på benene. Og anklerne. De er voldsomt ømme i dag og "dråben" ved indersiden af knæet og også pænt ristet. Resten af benene er "kun" pænt ømme - i øvrigt sammen med det meste af overkroppen. Det var temmeligt!! sjovt at spille hockey men for een i helv... hvor var det hårdt. Især da jeg var dehydreret fra start og pludselig startede vi. At jeg drak 1½ liter vand i pausen nåede ikke helt at hjælpe.

Forsøgte at løsne lidt op i morges med en minimal spinningtur på 15 minutter på puls 120-125

Sov elendigt i nat - eftgerforbrændingen var i top så kampsvedte dyne og hovedpude til. Ud af de 4½ time jeg havde fra sengetid til vækkeur fik jeg højst sovet de to.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

AV AV AV - aldrig har jeg haft så meget DOMS. Fuldstændigt absurt har det været - forleden morgen var de 8 cm fra entregulvet ned til badeværelsegulvet en totalt uovervindelig afstand. For ikke at nævne trapperne fra anden sal og ned og trapperne på arbejde. I toget er der 10-15 cm ned fra førerrummet til passagerafdelingen og både i forgårs og i går vraltede/væltede jeg ned. Fra pauselokalet måtte jeg lægge 50% mere gangtid til. Heldigvis lettede det pludselig i løbet af formiddagen i dag og nu kan jeg igen gå normalt - også på trapper. Er dog stadig ret øm.

Som bonuspræmie har jeg erhvervet tre kingsize vabler, een under hver trædepude på fødderne og een på siden. I forgårs opgav jeg at tage sko på så måtte på arbejde i træsko og så gå på strømpesokker så meget som muligt. Det med at gå uden sko gjaldt også i går hvor jeg dog kom ned i et par gamle udtrådte arbejdssko - så kort tid som muligt. Den ene vabel er stadig væskende men her til aften er foden ikke længere rød og varm så det går den rigtige vej.

Trods at jeg dog bruger en del timer på motion så lærte man tydeligt lektien af ikke at være alsidig nok.

Her til aften gav jeg benene en lille rulletur - 20 minutter på spinningcykel med puls 120-125 dog intensivt (tungt) i midten - jeg skruede langsomt mere belastning på indtil jeg var nede i 40 RPM og tog så et minut stående og så let kørsel igen. Jeg tror godt jeg kan køre søndag morgen hvis ellers vablerne gider være 4 timer i cykelsko - hvis de øffer for meget gider jeg ikke.

Efter spinningen lidt pjank:

Ab-wheel: 20, 20

Chinups: 15, 13

Dips: glemte at tælle men et sæt til max med små pauser til sidst for at klemme en rep mere ud. Og en til. Og en til..... så kun det ene sæt.

I morgen bliver desværre en rigtig usund dag hvor jeg ikke kan påvirke kosten - man-tors var jeg ellers under 90 kg - så skred det lidt pga. få timers nattesøvn samt at jeg forsøgte at give kroppen nogle byggesten at arbejde med.

Knæet holdt fint til hockeyen men under en af gårsdagens lidet yndefulde vralteture ned ad trapperne på arbejde fik jeg en lille overbelastning? af en slags - selvfølgelig i venstre knæ igen. Jeg mærkede den dog ikke under spinning men har ellers svagt mærket den hvis jeg har stået op længe. Håber ikke at jeg skal pause cyklingen igen men tror nu også at jeg slipper - please.....

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Hej Gregers!

DOMS kan godt være slemt, præcis som du skildrer det, men omvendt, så giver det vel også en tilfredshedsfølelse fordi man netop føler sig godt brugt. :bigsmile:

Flot som du holder din volumen oppe Gregers, men pas nu på det knæ - jeg vil nødig udsættes for at skulle læse, at du får tilbagefald.

En lækker bænkpres du fik vristet af dig! :4thumbup:

I betragtning af at du deler dine kræfter og din mentale tilgang til din træning på vægttræning og cykling/spinning, så bænker du pænt tungt må jeg sige! SUPER at du holder fast i den tunge træning :superman:

Rigtig god weekend ønskes du herfra :smile:

Taurus

Link to comment
Share on other sites

Hej Taurus,

Er også lidt, nej meget ærgelig over at jeg igen skulle mærke knæet på den forkerte måde. Heldigvis er det et nyt sted (er der snart flere) og jeg mærker intet når jeg cykler så jeg håber at ride stormen af. Havde jeg trænet vægttrænet benene også havde jeg nok skulle pause men det slipper jeg heldigvis for.

Og tak for de pæne ord om bænken, jeg er jo langt efter dig men har jo sat mig mellem stole så er i grunden udemærket tilfreds. Ikke sådan når man ikke kan holde fokus eet sted :innocent:

God restweekend :smile:

Dagens træning blev en lunken omgang. De sidste tre døgn har jeg sovet halvdelen af det jeg burde men kom alligevel op i morges lidt tidligt så jeg kunne nå at sætte nye dæk og slanger på. Det tog længere tid end forventet så nåede kun baghjulet og måtte lægge cyklen bag i bilen og køre til mødestedet.

Jeg skulle jo have kørt på hold tre omend de stadigt DOMSede ben - går det da ikke snart væk - gjorde at jeg ikke var sikker i min sag. Da ham jeg skulle følges med når en af os blev sat ikke dukkede op så var jeg mest lun på hold 4. Nå, men jeg var faktisk lige kommet og der bliver kaldt ud at hold 3 og 4 kører nu. Det går friskt fra start - faktisk ligger pulsen på "opvarmningen" højere end på resten af turen så da 4´nes turlægger bakker af holder jeg mig der - hvis 3´er tempoet skulle stige meget mere var det tåbeligt at prøve. Men æv da :sneaky2: efter et minut eller to kan vi se en gruppe falde fra og turlægger kommenterer så "nå, der skiltes hold 1 og 3". Doh, så kunne jeg sq nok godt have fulgt med alligevel. Overvejede at køre dem ind men gad ikke at skifte hest i vadestedet. Ok, nåede at opfange at hold 3´ rute ville få modvind hjem og det tiltalte heller ikke når jeg nu skal være ærlig men det VAR nu ikke hovedargumentet, mere det måske at køre sig flad fra start i hurtigt selskab.

Nå, men det gik som sædvanlig stille og roligt. Jeg tror faktisk ikke at de DOMSede lår begrænsede noget og jeg forsøgte og at ligge i front eller i vindsiden så meget som muligt. Og hvad skete der så mod slutningen. Jeg punkterede da. Efter at have kørt punkteringfrit på gamle dæk og slanger hele året så skal jeg punktere samme dag jeg sætter nyt på. Når jeg alligevel skal have det hele af så kommer de hårde gule indlæg i igen. Meget muligt at de orange ikke kan mærkes men de hjælper åbenbart heller ikke, det er ikke en stor sten der sidder i dækket.

Eftersom dækker jo er spritnyt og stift gad jeg ikke at stå og rode med slangeskift og da hullet var en siver så blev det til intervaller mellem oppumpningerne til at slutte at på.

Redigeret: OT slettet.

post-1580-1183903691_thumb.jpg

Følgemakker eller ej så bliver det hold 3 næste gang - det her er trods alt for meget badeferie.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Startede dagen med at skifte slange og genmontere gule indlæk i bagdækket og trillede ud for en moderat tur - ikke så lang men med lidt mere krudt på end i går.

Det gik jo også fint ud i modvinden og plang - så knækkede der en eger i baghjulet. Er vist inde i en stime med mekanisk uheld :mad: Hjulet blev noget ekset så turde slet ikke at træde igennem på vej hjem.

Nu må vi se hvor lang ventetid der er hos cykelpusheren for den slags reperationer. Godt der står både en MBT og spinner til ventetiden.

post-1580-1183970477_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Eftersom der snart var dømt zombie pga. søvnmangel tillod jeg mig i morges at sætte uret frem til kl 9 da det ringede kl 6. Det kostede så den omfattende vægttræning og tøjvask. I stedet blev det til den lille træning:

Pullups med vægtvest

9

8

8

Dips med vægtvest

23

18

?? , glemte at tælle

Mave-DVD

gennemført

På arbejdet fik jeg så forhandlet mig frem til at de næste to arbejdssøndage falder efter kl 15 så jeg kan være med i fællestræningen. Det kostede så min friweekend hvor jeg både lørdag og søndag nu har fri pænt efter midnat :unhappy: Så de næste uger byder på 6-7 arbejdsdage, een fridag og forfra. Men det har jeg jo prøvet før :innocent:

Link to comment
Share on other sites

Med cyklen til rep var det oplagt at tage en omgang spinning - motionscenteret morgenhold er ferielukket så jeg måtte selv. Kørte inde på arbejde efter fyraften og fik det timet med en massagetid bagefter.

Desværre var motivationen helt i bund - udover mig var der to herrer som jeg vil tippe til at nærme sig de 60, så for ikke at provokere var der ikke meget lyd på min medbragte Rammstein-CD. For at gøre ondt værre så er CD-afspilleren ret kræsen og ville ikke efter 15 minutter kun afspille små brudstykker. Og trumfen var at én som jeg før har bemærket udsendte en kraftig, mmmmm, skal vi kalde det odeur tog stepmaskinen lige ved siden af min spiningcykel. At man bliver "ram i lugten" af hård træning er naturligvis OK men det er træls når man træder frisk i centeret og hørmer. Så må man sq i bad både før og efter - nå, efter lidt tid havde næsen vænnet sig til det.

Det blev lidt planløse tidende men fik da skudt nogle intervaller af - nok til at læggene lå lige over krampegrænsen et par gange og et enkelt lille spinners high blev det til.

post-1580-1184192227_thumb.jpg

Jeg valgte at sætte vores massør på en lidt anderledes opgave og fik masseret benene. Hun spottede (selvfølgelig) to muskler i lårerne som blev forsømt i udstrækning - og for hæwlede hvor gjorde det nas :crazy: . Men bortset fra det var det faktisk ret lækkert at blive æltet igennem efter træning. Det skulle man have mulighed for noget oftere.

Og øv, mistede selvkontrollen her til aften og plyndrede først en halv pose mandler og var derefter i køleskabet et par gange :nonono:

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Desværre var motivationen helt i bund - udover mig var der to herrer som jeg vil tippe til at nærme sig de 60, så for ikke at provokere var der ikke meget lyd på min medbragte Rammstein-CD
Det var hensynsfuldt!

Overrasker ikke mig at du tager så meget hensyn til dine omgivelser Gregers.

Og trumfen var at én som jeg før har bemærket udsendte en kraftig, mmmmm, skal vi kalde det odeur tog stepmaskinen lige ved siden af min spiningcykel. At man bliver "ram i lugten" af hård træning er naturligvis OK men det er træls når man træder frisk i centeret og hørmer. Så må man sq i bad både før og efter - nå, efter lidt tid havde næsen vænnet sig til det.

Fy for en muggen fredspibe!

Jeg kan levende sætte mig ind i din situation, for jeg har også været udsat for det samme.

Man mister også koncentrationen, for den bliver henledt til at man søger alle mulige kneb for at undgå den form for "dunst".

Og øv, mistede selvkontrollen her til aften og plyndrede først en halv pose mandler og var derefter i køleskabet et par gange :nonono:

FY! :nono: (den smutter nu også for mig en gang imellem, så jeg er ikke selv for god)

Fortsat rigtig god torsdag Gregers! :smile:

Taurus

Link to comment
Share on other sites

Hej Gregers

Du får godt nok givet den gas :smile: Jeg forstår at du er kommet under 90 kg - hvad er dit mål?

Og øv, mistede selvkontrollen her til aften og plyndrede først en halv pose mandler og var derefter i køleskabet et par gange

Sålænge du kun åbnede køleskabet, så går det jo :tongue: - Kender det selv alt for godt, man får lige den trang til noget og så er det svært at holde hovedet koldt..

Fortsat god træning Gregers og med håb om en god torsdag

mvh

Miguel

Link to comment
Share on other sites

Hej Taurus,

Hvis man skal forvente at andre tager hensyn må man jo også selv :wink: det gælder både musikvalg/volumen og evt. indledende bad hvis jeg selv trænger inden træning. Og i al almindelighed.

Løftet pegefinger accepteret - den er fortjent også selvom jeg denne gang slap uden vægtøgning.

Hej Miguel,

Desværre nøjedes jeg ikke med at åbne køleskabet men heldigvis sov jeg lidt længe i morges så vægten var stadig i det rigtige område, p.t. <90kg.

Hvor langt ned vil jeg egentlig? Godt spørgsmål. Det afhænger af hvor fedtet slipper. Principielt ville jeg ikke klage over min samlede fedtmængde hvis det var fordelt anderledes men desværre hænger det overflødige på maven. Det ideelle ville være hvis hele six-packen kom frem i lyset men min krop begynder at protestere voldsomt (som i går) så snart jeg sniger mig under 90 kg så hvor meget længere jeg kommer ned ved jeg ikke rigtigt. Jeg kunne forestille mig at jeg ville være tilfreds med spejlet omkring de 85 men ærligt talt tror jeg aldrig jeg kommer derned og jeg når det bestemt ikke i år. Under alle omstændigheder så skal jeg ikke længere ned end dér jeg lander omkring oktober hvor fokus bliver flyttet på primært at putte muller på kroppen og dæmpe cardiotræningen. Og så er det slut med vægttab som en del af målet.

God fredag til Jer begge

(og også I andre, naturligvis)

Dagens aftaler blev pludseligt flyttet en time frem, så den grundige vægttræning blev der ikke tid til. På 35 minutter nåede jeg:

Elipsetræner

4 minutter, belastning 15, 120 SPM

Bænkpres

20x20

10x60

6x80

5x90

5x90

5x90

5x90 , synes de var tunge i dag - sidste rep var ret tæt på gå i bak-gear

Rotator, stående med DB , indtil chin-stativet blev frit

15x6

20x6

Chins

8

6xBW+15

6xBW+15

6xBW+15 , det var også kun lige at hagen kom over

Military press

10x28

5x38

5x43

5x43

5x38

5x38

5x38

Bagskuldermaskine

12x50

12x50

Tiden var faktisk gået men ville lige klemme lidt ekstra ud.

Følgende øvelser blev kørt ud i eet undtaget den tid det tog med vægtbæltet omkrig dips´ene

Sitting rows

8x14

Dips

15xBW+20

Fransk pres med Z-stang

20x28

Suspineret bicepcurl

10x20

Her til aften:

Mave-DVD

Gennemført

Og så lidt brok.

Det er dog den mest tåbelige opdatering jeg endnu har fået fra Hr. Gates :gun2:

Ganske vist retter min PC ikke længere årstallet tilbage til 2005 ved hver opstart som efter sidste update. Til gengæld sker der et eller andet under opstart; 20-40 hyper-hurtige museklik uden jeg rør noget og når maskinen er klar der den sååååååååå laaaaangsom eftersom processeren er optaget 100% selvom jeg ikke piller ved noget og ingen programmer kører. Er i gang med en ekstra virus-scan men det skulle være mærkeligt at noget er sluppet ind og så lige samtidigt med updaten.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Dagen bar præg af at jeg sad og bøvlede med PC til klokken 4 i nat. Men jeg fandt da ud af hvad jeg skal fjerne i processerlisten når den er sløv. Virusscan fandt ikke noget men der er fejltekst som ser ret uautoriseret ud så måske jeg alligevel har raget noget til mig.

Nå, men jeg kom op i morges og fik hentet cyklen fra troldmanden - det blev "kun" omkring 400 kroner. Jeg kunne nå at cykle tre kvarter inden jeg skulle møde og dels var jeg træt og så blev det droppet.

I stedet kæmpede jeg mig ud efter fyraften - det holdt hårdt. Jeg tror jeg nulrede rundt i cykeltøjet en halv times tid inden jeg fik taget mig sammen - nørj hvor var jeg træt og ugidelig. Ude på cyklen blev jeg dog hurtig energisk omend maven rumlede undervejs. Det kunne sq være lækker at gumle en ordentlig spandfuld pasta eller ris nogle timer inden man skulle køre i stedet for altid at være mere eller mindre sulten. Men det må vente til næste år hvis ellers min vinterplan holder i praksis.

Dagens kurve:

post-1580-1184361705_thumb.jpg

I morgen bliver en hviledag - der er nemlig ikke tid til træning.

Alle loglæsere ønskes en rigtig god weekend - nu (forhåbentlig) med lidt sol og varme :4thumbup:

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Hej Tina,

Takker pænt og ærbødigt. Følger også med hos dig og ser gang på gang at du er hysterisk i chinups og dips. Og oven i købet er en ret habil skabsbænker.

Fortsat god træning og bedring med knæet.

Dagens indsats var klubtræningen som nu skulle opgraderes til hold 3. Men - da vi lagde fra var der hold 1+2 og 3+4. Det viste sig dog alligevel ret hurtigt at spredningen var for stor så vi delte os i hold 3 og 4 ude på ruten. Til mit held var der dømt hyggetur på hold 3 - turen var både kortere og langsommere end normalt så havde ingen problemer med at hænge på. Det kommer nok på søndag i stedet. Jeg skal i hvert fald ikke holde min diæt strengt på lørdag for kors hvor maven rumlede og jeg kunne mærke at der ikke var meget sukker tilbage at tære på.

Alligevel må jeg undres over så meget kroppen bruger på sådan en tur. I morges efter morgentoilletten vejede jeg 89,3. Inden og under træningen indtog jeg 70 gram mysli+1dl mælk, ½ liter kakaomælk, 1 banan og 1,9 liter postevand og efter træningen vejede jeg 88,4. Så i runde tal forsvandt der 3,7kg. Det er da lidt vildt at tænke på....

Jeg glemte at starte pulsuret, så transportcyklingen til opsamlingen + de første 15 minutter mangler.

post-1580-1184500189_thumb.jpg

God søndag og god sommer i morgen.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share