Langt pokker i MOL


Gregers TF
 Share

Recommended Posts

Mandagstræningen skulle være den lille styrketræning - den blev MEGET lille.

Mave-DVD, eet sæt chins og et sæt armstrækkere; begge til fail.

Tirsdag ville jeg have kørt en tur men var for træt.

I dag var det heller ikke let at komme op. Ved ikke hvorfor, men det er efterhånden et par uger siden jeg har været rigtig superfrisk. Har chekket morgenpulsen nogle gange og den ligger på det laveste i år så overtræning kan det næppe være. Om det så er skrumpen, den konstante strøm af negative "ting" fra familien der dræner energien eller noget tredje der gør sig gældende ved jeg ikke men det er lidt træls. Oven i hatten bliver de næste 7 uger præget af så meget arbejde som muligt. De er gået totalt i personalemangel-panik og udbetaler ekstra bonus for solgte fridage og flyttet ferie - desværre har jeg ikke noget ferie at flytte, det ville ellers lune godt i den slunkne pengekasse så må nøjes med at sælge fridage i det omfang arbejdstidsreglerne tillader.

Nå men jeg kom da ud - turen blev ikke den bakketur jeg havde planlagt for så skulle jeg tage bilen på arbejde for at spare tid men det er sq for dyrt i længden. I stedet blev det til den sædvanlige tur ned langs Strandvejen. Skal der knyttes en kommentar så er der 6 knolde på ruten som indtil videre har været helt naturligt at forcere stående. Halvvejs oppe af den første går det op for mig at jeg napper den siddende - hvorfor det nu pludselig var mere logisk er lidt sært. Trods vinden var det udemærket vejr og i den sammenhæng var der forbavsende få andre der cykeltrænede.

post-1580-1184794663_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Havde igen :mad: store kvaler med at få dynen væk men fik da overstået det mest nødvendige huslige arbejde inden jeg drog mod motionscenteret - desværre ikke med den tid til rådighed jeg gerne ville have haft.

Elipsetræner

4 minutter, belastning 15, 120 SPM

Chins, classic style

5

5

5xBW+20

5xBW+20

5xBW+20 , sidste 10 cm krævede en håndfuld sekunder inden hagen sneglede sig over stangen

4xBW+20

4xBW+20 , smalt neutralt greb - men var busted efter forrrige sæt

Sitting rows

12x10

12x10, sidste to reps var ikke kønne i trækfasen men efter bogen i returløbet

Bænkpres

20x20

10x60

5x80

5x90

5x90

5x90

5x80 , endnu tungere end sidst. Det går klart baglæns lige p.t.

Crossover

10x6

9x6 , igen en længere kamp for sidste rep. Men er også allerede DOMSet i pecsene.

Military press

10x28

5x38

5x38

5x38

5x38

5x38

Laterals

15x8

15x8 , sidste 3 reps til hver side kørt enkeltvis da stilen ellers begyndte at kikse

supersættet med

Bagskuldermaskine

15x40

15x40

Rotator, stående med DB

20x5

20x5 , det sved til sidst i lateralsmuskulaturen med det statiske arbejde

Fransk pres med Z-stang

10x28

8x33

7x33

Scottcurl

10x30½

6x38

3x38 , det var sq lige før jeg ikke fik en eneste, fååårk den var tung at få i gang så 1ste rep er nok PR i grim udførelse. De næste to pæne nok og nummer fire failede noget så grundigt.

Så var der kun tid til et kort bad og en debut på golfbanen (gik ikke så godt men fik dog ikke skudt nogle bolde væk)

Her til aften:

Mave-DVD

Gennemført

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Efter sølle to timers nattesøvn kaldte sengen på mig da jeg kom hjem fra arbejde. Efter et par timer var dynen ikke umenneskelig tung men det tog lidt tid at komme i omdrejninger.

Vel ude på cyklen i højt humør måtte jeg sande at benserne ikke havde lyst at cykle i dag. De ville ikke å en ski´ så turen blev hurtigt rettet til en trilletur. Og så bliver der hviledag igen i morgen. Men tror nu stadig ikke det er dér skoen trykker.

At Strandvejen mangler cykelsti syd for Nivå er på papiret skidt men kors hvor er det hæsligt at køre oppe mellem Humlebæk og Snekkersten. Deroppe tænker folk kun på to ting: sig selv og sig selv. Kan se på pulskurven at jeg 11 gange måtte på bremsen, enten fordi "far" lader sine to 5-7 årige piger spise is på cykelstien. De havde alle tre set mig men ungerne blev stående. En fodgænger overhaler en anden og vader ud på cykelstien, en cyklist skal krydse Strandvejen og havde tænk sig at holde på tværs på cykelstien. Mor og datter kommer fra venstre sidevej og efter 15 meter standser de ved siden af hinanden - så er cykelstien lukket igen. Eller de to kærestepar som går fire ved siden af hinanden. At ringe med klokken hjalp ikke, først da hendes kæreste tredje!!! gang bad hende træde til side flyttede dullen sig. Det sjoveste var nu et desperat skrig om hjælp inde fra en restaurants P-plads hvor efter en mindre hund farer hendover Strandvejen og har kurs direkte mod Øresund. Og så en stolt kat med en mus i gabet og de sædvanlige biler som ikke liiiige fik set sig for. Kors altså - så hellere Vedbæk uden cykelsti, havde glemt hvor meget der sker nordpå.

Nå, en slatten pulskurve er alt hvad vi kan diske op med i dag:

post-1580-1184963523_thumb.jpg

OT:

Nå, nu tror jeg min gamle PC synger på sidste vers, den er også fra forrige årtusinde så det kan jo ikke blive ved.

Processeren kører konstant på 100% og alt forgår i slowmotion. Lukker jeg den ene synder på processerlisten går der 15 sekunder så åbner to nye og den kører den igen på 100%. Det er vist nu jeg skal til at lave de sidste sikkerhedskopier :blush: Bundlininen med ur og ikoner forsvandt også mens jeg skrev dette indlæg, så......

Link to comment
Share on other sites

Hej Gregers.

Tendensen er klar; Mig selv først . . . og så de andre bagefter.

Hvad i f..... er det snart for en verden vi lever i? Værst er næsten, man ikke må slå på folk selvom det intet løser! :laugh: (ærgerligt, ærgerligt)

Jeg kan godt forstå at det bryder rytmen med disse uhensigtsmæssige og ukontrollérbare forhindringer. Så vælger man en anden rute.

Jeg kan godt lide denne slags små anekdoter i din log - ikke fordi jeg fryder mig, men fordi det fortæller så meget om hvad jeg selv ofte løber panden ind i. Jeg ved så, at jeg ikke er alene om at irriteres over folks manglende situationsfornemmelse og ligegyldighed.

Nu er jeg ikke så flegmatisk og tålmodig som du, så den type mennesker får som oftest et 'lille salmevers' med på vejen. Det de så IKKE skal gøre er, at svare igen - så klapper fælden.

Jeg har desværre (indrømmet) været en tur i kachotten værdig to gange for at have langet øretæver ud.

Den ene var en skaldet stilladsarbejder fyldt med tatoveringer, men det holdt ikke mig tilbage. Han trak sig da også da jeg gik på ham, det var for stor en mundfuld for ham.

Det er heldigvis nogle år siden og jeg er blevet meget bedre til at tøjle mit temperament.

Den anden episode kunne snildt have kostet mig 5-6 års fængsel for vold. Han så ikke godt ud bagefter . . . absolut ikke noget jeg taler om til dagligt, men sådan går det når man udviser total ligegyldighed for sine medmennesker og jeg var tæt på at miste begge mine børn pga. af den idiot. Der så jeg godt nok rødt.

Så jo gregers, jeg kan godt følge dine tanker når man er koncentreret om sin cykling og møde disse tilfælde.

Det med din PC - kan det ikke være virus?

Rigtig god søndag kære ven - håber dagen alligevel har bragt en del positive oplevelser med sig.

Med de allerbedste ønsker

Taurus

Edited by Taurus
Link to comment
Share on other sites

Hej Gregers :smile:

Længe siden jeg har smidt en hilsen i din log så her er en: hej :tongue:

Kan også kun erklære mig enig med Taurus, der er alt for mange folk i trafikken der overhovedet ikke tænker sig om :sneaky2: "jeg skal lige over på den anden side, jamen så svinger jeg da bare ud foran de evt bagfra kommende", "nå da da skal man række hånden ud og markere at man vil dreje???", "det er så hyggeligt at køre side om side på de smalle cykelstier og snakke sammen, dem bagved har nok ikke noget imod vores søndagstempo her i myldretiden", "hvorfor skulle jeg dog gå på fortovet, cykelstien er da meget bedre"... Dette er bare et par af de ting man må formode der går gennem folks hoveder :eh::nonono::wink:

Ikke underligt der for et par uger siden blev uddelt ca. 1000 bøder til cyklister i KBH for uhensigtsmæssig kørsel på blot en uge :4signme: Desværre er det nok de færreste der lærer af det...

God weekend og hold dig til vejene uden cykelsti :wink:

Hilsen Tulle

Link to comment
Share on other sites

Hej Taurus og Tulle,

(Tulle, Hyggeligt med besøg igen, har også set at du har fået støvet egen log af.)

Det er jo desværre "in" at være sig selv nærmest og umiddelbart synes udviklingen ikke at stoppe. At man så ser det ekstra tydeligt i trafikken er jo meget typisk da man som regel kan være et ekstra dumt svin uden det får konsekvenser.

Altså hvis det gik ud over mine børn (hvis jeg havde nogen) så tror jeg også at selv jeg ville tænde af. Men ellers er jeg meget pacifistisk opdraget og jeg har da formået at gå hele skolesystemet igennem uden eet eneste slagsmål.

Taurus, det med din teori om virus tror jeg er helt korrekt. Ved opstart får jeg fejltekster fra internet explorer om moral og bla bla og endda med stavefejl i. Hvordan jeg har skaffet mig virus ved jeg så ikke da mit antivirus kører og jeg aldrig er på "snavsede" sider og kun åbner filer jeg jeg får ifølge aftale. Men OK, nu kan internet explorer ikke længere åbnes, heldigvis hentede jeg firefox ned som jeg bruger i stedet. At den så er 80 sekunder om at åbne og PC er frosset 5-10 sekunder hvert tredje sekund er så en anden sag.

Min PC er fra dengang en 600mHz maskine var hot og harddisken på "imponerende" 28 GB så vil ikke ofre hverken megen tid eller teknikker på den. Har nævnt at jeg ville købe en ny med fik ordre på at slå koldt vand i blodet. Mormor ville have givet mig en ny PC i julegave :blink: men måtte til stor ærgrelse i stedet bruge pengene på advokat i forb. med arvekrigen, men min onkel har besluttet at hendes ønske skal efterkommes så snart advokaten er færdig med boskiftet og arven frigives og det varer nok ikke så længe mere.

Nå, til det med træning.

I nat fordoblede jeg nattesøvnen og fik fire timer fra 3:15 til 7:15 (og har lige slumret en time på sengen :innocent: )

Dagens pulskurve er alene fra fællestræningen og transportcyklingen (2x7 km) er skåret fra. Der var slattent fremmøde - fire til hold fire, fire til hold tre og een til hold 1/2 og han var den eneste af de officielle turledere så han tog en stille dag med hold tre.

Jeg kunne se at langsommeste mand fra sidst også var med, så i stedet for at pakke mig ind bagved fik jeg møvet mig op foran og fik taget en del føringer. Da turen både var hurtigere og længere blev jeg så også noget ristet i stængerne især den sidste halve time men jeg vælger bestemt den friske stil også de næste søndage. Ved Kokkedal (det sædvanlige stikke-af-punkt for dem der tager genvejen hjem) forsvandt tre mand så jeg sad alene med turleder. Da det dels begyndte at regne og han havde flade ben og øm rumpe (hans første tur efter tre ugers ferie) ville han ikke over Folehavevejs-opkørslen og det tror jeg trods alt mine lår er glade for selvom jeg egentlig havde glædet mig lidt til pinslerne. Vi ikke fik kørt nogle reelle spurter i dag og det er nu alligevel meget sjovt på den primitive måde. Han stak sq også en genvej hjem men for at holde styr på tider og distance kørte jeg alene tilbage til opsamlingsstedet. Det blev da til en pæn tur som er årets længste.

post-1580-1185114232_thumb.jpg

Efter to uger med "bare-kør" cykling for at få lidt udfordring går jeg tilbage til den strukturerede træning med intervaller og trilleture. Søndagen på hold 3 giver udfordringer nok til at jeg kan køre fornuftigt resten af ugen uden at kede mig i længden.

Så nu mangler vi bare at DMI har fejlet 7-døgnsudsigten fuldstændigt og vi i stedet får sol, 22 grader og ingen vind :please:

Det behøver ikke at være fra i morgen for der har jeg hviledag men bare fra på tirsdag er fint....

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Altså hvor dælen gjorde du af den sol og de 35 graders varme jeg sendte hjem til DK forleden fra Flachau ????? her lander man i p** øs regnvejr efter mange timers slidsom rejse og STAU :blink: og så øser det bare ned........ :4ranting:

Har du og alle mollerne allerede misbrugt det ?? nå, pyt, jeg tog en tom dåsebajer fra Wagrains byfest - og fyldte den kl 4.30 i morges med solopgang, lidt fugtig morgenvarme, og lidt tømmermænd fra de forbipasserende.....ser hvornår jeg åbner for :sun: og varme...:tongue:

krams

/ :sun:

Link to comment
Share on other sites

Hej Vivs,

ved ikke hvad der skete med solen, jeg fik vist smidt det væk :unhappy:

Nå min PC er igen i dag totalt sløv, så jeg når ikke den fulde opdatering, resten på komme inde på arbejde.

Tirsdag bød på en gang intervaltræning i regnvejr. For at peppe det lidt op tog jeg igen de korte intervaller på bakker- denne gang lige udenfor Fredensborg. Havde overraskende gode ben (trods ingen morgenmad - jeg kom til at spise om natten) og kunne køre op til 100% uden at hverken pulsen eksploderede og benene syrede til. Sådan skulle det være altid.

post-1580-1185439568_thumb.jpg

Senere på arbejde blev til til en omgang skuldertræning. Planen var at træne resten efter fyraften, men gider ikke det klientel der er i frivægtshjørnet om aftenen så derfor skuldertrænnigen før tid. Det blev dog til socialt samvær i stedet og resten af træningen blev gennemført i går. Den logger jeg inde på arbejde, da jeg skal af sted lige om lidt.

Håndcykel

2 minutter, belastning 4, 80 RPM

Stående skulderpres

10x10

5x20

5x20

5x20

5x20

5x20

Laterals

10x9

10x9

10x9

[bKickbacks med strakt arm

10x12

10x12

10x12

Rotator, stående med DB

20x5

20x5

Link to comment
Share on other sites

Så er der pause på arbejde :bigsmile:

Træningen i går:

Startede med en trilletur - da det blæste en wældi´ wind tog jeg den på spinningcyklen for at holde pulsen nede. 45 minutter på puls 130 med marginale øgninger hvert tiende minut hvor jeg lige var oppe at stå i 30 sek.

Derefter i motionscenteret for det jeg ville have nået i tirsdags:

Elipsetræner

4 minutter, belastning 15, 120 SPM

Pullups , ikke lige min ynglingsøvelse men for variationens skyld

8

5xBW+20

5xBW+20

5xBW+20

5xBW+20

5xBW+20

Chinups, classic style

5xBW+10

4xBW+20

3,9xBW+10

4xBW

Sitting rows

12x9

12x9

12x9

Sitting rows, 1 arms feeeeed øvelse med meget mere kontakt end med begge arme samtidigt

10x5

10x5

Bænkpres

15x20

10x60

Crossover , fandt lige på at forudtrætte PECSene først, det er længe siden sidst og egentlig ikke nødvendigt mere da jeg nu har fuld kontakt i bænken

10x7

10x7

10x7

Bænkpres

5x80

5x80

5x80

5x80 , havde satset på 4 reps men så var der alligevel til en til

4x80 , havde satset på at faile på den femte men kyllingede ud og stoppede efter 4 reps

Skrå bænk, DB

5x30 , teknikken stank så væk med nogle kg

5x26 , hrmps - fandt ikke rytmen igen i nogle af sættene

5x26

5x26

4x26

Hammercurl

10x18

8x18

8x18

Scottcurl

10x28

6x26

7x28

Fransk pres med Z-stang

12x28

12x28

12x28

Tricep pushdowns

8x30

7x30

7x30

Rotator, stående med DB

20x5

20x5

Hyperextensions

15

15

15

15

15

15

trippelsættet med

Hængende knæløft

15

15

og

Mave på bold

15

15

og

Sidebøj med twist

15

15

I dag har jeg den dejligste DOMS man kan forestille sig i næsten hele overkroppen - kun lænden er desværre gået fri og i latsene er der næsten intet. Men ellers lige præcis så meget at jeg ikke er "bevægelseshæmmet" af det, men lige til kanten :wub:

For føste dag i, ja jeg ved ikke hvor længe men længe, vejede jeg under 88 i morges.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Igen lykkes det med et indlæg hjemmefra - men PC var også 15-20 minutter om at starte op og nu kører den kun ½-3 sekunder ad gangen og fryser i op til et halvt minut - kææææææft hvor belastende :unhappy:

Men det blev til en tørvejrstur på cyklen og jeg nåede at komme ud mens vinden kun var frisk - puha det har blæst i eftermiddags.

Det lykkedes ikke helt at styre intensiteterne så meget som jeg havde håbet - planen var bakketræning op fra Vedbæk Kaserne til Hørsholm Kongevej + puklerne på Hørsholm Kongevej og så Geels Bakke - derefter langintervaller mod Skodsborg og to på vejen hjem. Men skidt, det var en hyggelig tur alligevel og er da kommet dertil at 40 km nu føles som en smuttur. Kan være jeg skal til at stå en time tidligere op :unsure: så jeg kan lægge noget distance på. I øverigt var jeg lidt skuffet over Geels - ved ikke om det var fordi jeg havde medvind eller jeg kom vestfra men særligt fæl var den ikke.

post-1580-1185568399_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Endnu engang lykkedes det at bytte søndag til en sen vagt så jeg kunne køre fællestræningen.

Enten kørte man stærkt fra start eller også havde jeg svært ved at komme i gang, men det blev til en ganske fornuftig omgang på hold 3 der dog endte lidt en lidt let intensitet da vi endte med en punktering og derefter "en siver".

Havde det ikke været for et "comeback" fra en af hold 2´erne som har holdt lille pause havde jeg haft de bedste ben i dag men jeg har sq aldrig set nogen eksplodere så vildt på de korte stigninger - det var 100% Road Runner :blink:

Jeg overvejer ganske svagt om jeg skulle hoppe et hold op igen men realistisk er det nok for tidligt. Hvis planlægningen holder er der mulighed for fællestræning torsdag aften og det tempo er vist nogenlunde hold 2´s - så må vi se, men regner med at falde af undervejs.

post-1580-1185719647_thumb.jpg

God søndag :smile:

Link to comment
Share on other sites

Hviledag men her til aften blev det den lille styrketræning - sidste uge blev den taget lidt ustruktureret over flere dage og derfor ikke logført. Men nu er der mere styr på det :superman:

Mave-DVD

Gennemført

Chins, classic style

12

12

12

Dips

15xBW+10 kg (=vægtvest)

15xBW+10

15xBW+10

Pullups

12

8

Forsøgte med armstrækkere for at variere men vægtvesten sad ikke stramt nok så ROM ville blive for lille - i hvert fald med belastning

Dips

15xBW+10

15xBW+10, max - smed vesten og uden yderligere pause

7

Men ellers startede dagen med endnu en succesfuld vejning hos diætisten - men det vidste jeg nu godt i forvejen da det er en af den slags ting der bogføres nøje :blush: Glæder mig til at der kommer en justeret kostplan til (alle) de dage hvor jeg er væk arbejdsmæssigt i tidsrummet 11-20, der mangler jeg stadig metodEN.

post-1580-1185831539_thumb.jpg

Kurven viser vægten for de sidste tre måneder og man kan vist godt se hvornår jeg begynder at få mine 5-6 daglige gennemtænkte måltider og tænke grøntsager ind og is, slik og chokoladescones ud af kosten.

Link to comment
Share on other sites

Taaark,

Man begynder faktisk også for alvor at kunne se det nu. Umiddelbart er det meste positivt, meeeen der er altså også forsvundet nogle centimetre nogle steder som jeg gerne havde undværet men det er bare ærgeligt. Jeg hænger på vægttabsvognen 2 mdr. endnu og så må vinterens vægttræning forhåbentlig vinde noget af det uønskede tabte tilbage. Men reelt kan jeg omvendt også se at hvis jeg for alvor skal være slank så skal vægten længere ned end jeg umiddelbart havde forestillet mig. Men det bliver et projekt for næste sommer, tror jeg. Hvis jeg gider kæmpe med vægten igen til den tid.

Efter vækkeuret havde snoozet i en halv time kom jeg endelig op og planen var lidt intervaltræning på cyklen. Men jeg var for sløv og især under den varme bruser gik der alt for lang tid tabt så jeg nåede ikke ud. I stedet blev det til en omgang spinning i stedet og det var måske ikke så tosset. Efter en træg (læs: søvnig) start var der pludselig fuld mental fokus og jeg tror ikke at jeg havde fået tæsket mig selv nok på asfalten til at få pulsen lige så højt op. Samtidigt gav det dejlig bonus med hele 2 x spinners high. Og oven i købet under siddende kørsel; tror det er første gang jeg har prøvet det. Men ved så ikke om jeg nu er blevet motions-stofmisbruger? Det eneste der kiksede lidt var det sidste interval der kom for langt over syregrænsen så det var benene mere end "iltningen" der sætte grænsen.

post-1580-1185912742_thumb.jpg

Og så ved jeg ikke om man kan måle hvilepulsen reelt om aftenen men ellers er det dømt all time PR. Både i går aftes og for tre dage siden var den nede i 46 slag i minuttet og der har den ikke været før. Håber ikke at muligheden for hvilepulssænkninger er en forudsætning for at forbedre konditionen for så er det ikke plads til megen forbedring. Den kan selvfølgelig falde mere endnu men trods alt næppe ret meget.

Tror ugen er gammel nok til at jeg tør planlægge resten af den.

I morgen bliver en rolig dag

torsdag bliver jeg kørt i smadder (regner jeg med) til fællestræning på cyklen

fredag får 1½ times tid med vægttræning

lørdag måske lidt let kørsel

søndag fællestræning

Link to comment
Share on other sites

Hej Kermit, (og velkommen til MOL :bigsmile: )

Ja, det var lidt en skam vi ikke fik nappet dem - især når de nu ikke gad vente havde det været rigtig spas. Men mon ikke vi kan hægte dem af på søndag - hvis du kommer og ikke allerede skal tilbage på hold 2.

Jeg kom desværre ikke med til fællestræning alligevel (og her må jeg så til en "vis anden" beklage at det så var overflødigt at kyllinge ud til spinning). Dels lovede DMI´s byvejr regn fra kl 18 og havde gjort det mindst ½ døgn uden at ændre det og dels fik jeg en invitation til mad og kortspil fra et vennepar der kom hjem fra ferie. I stedet fik jeg inden kørt en bakketur og fik min debut på Klampenborgvej som vi talte om. Og i øvrigt en punktering med i købet :dry:

Vi starter lige fra sidste update:

Onsdag:

Mave-DVD

Gennemført

Havde også planer om noget trilletræning men var for træt og kom ikke op.

Torsdag:

Som nævnt valgte jeg fællestræningen fra og prøvede at finde nogle bakker i stedet for.

Sydpå ad Strandvejen ned til Klampenborg = 3 små knolde

Op ad Klampenborgvej - den er ikke synderlig stejl men riiiimelig lang

Kongevejen - det giver så Geels Bakke og den er der er ligeså fæl men ikke Geels (hedder sikkert noget andet)

Til højre ad Hørsholm Kongevej - flere små ret stejle bakker som ikke er så lange. Det var ligesom spinning: 30 sekunder oppe - 30 sekunder nede. Og fik da også krampe i begge lægge.

Til højre og NED ad Sandbjergvej for at tage Strandvejen hvor jeg ville afslutte med noget enkeltstart.

Det blev så ikke til noget - da jeg ramte Strandvejen kunne jeg se at jeg bagved havdee en lille gruppe ryttere. Efter 5 minutter overhalede de så og satte kort efter farten lidt ned. Gad ikke overhale tilbage da jeg synes det virker "tøsefornærmet".

Ellers en demoraliserende tur - tror jeg blev overhalet 15-20 gange og kunne kun selv udføre denne dåd sølle to gange.

post-1580-1186219271_thumb.jpg

Fredag:

Morgenstyrk - igen træt og kom ikke helt tidligt nok op så det blev presset godt sammen. Var pænt gennemsvedt da jeg smuttede under bruseren. Tidsforbrug 40 minutter

Elipsetræner

4 minutter, belastning 15, 120 SPM

Bænkpres

15x20

10x60

8x80

8x80

8x80

8x80

8x80

8x80

de sidste fem workset supersættet med

Chinups, classic style

8xBW+10

8xBW+10

8xBW+10

8xBW+10

8xBW+10

Military

10x28

10x38

8x38

8x38

Bagskuldermaskine

15x40

15x40

Tricep pushdowns

8x35

8x35

8x35

Scottcurl

8x33

8x33

8x33

Fransk pres med Z-stang

12x28

12x28

12x28

Hyperextensions

15

15

15

15

15

15

dobbeltsættet med

Hængende knæløft

15

15

og

Sidebøj med twist

15

15

Om aftenen ville jeg have kørt en lidt længere trilletur men skulle jo skifte slange efter min punktering. Grovmotirikken er der ingen problemer med men kææææft det tog lang tid at få dækket til at sidde nogenlunde rundt på bagefter. Der er stadig 30 cm hvor det ligger for dybt i fælgen men det lykkedes aldrig at få det væk.

Nå, men jeg kom ud 30 minutter inden solnedgang og rundede op til 45 minutter på den indendørs. Kørte med kadance >95 det meste af tiden og puls omkring 140. Ben var temmeligt ristede og kroppen genrelt flad.

Lørdag:

HVILEDAG - tiltrængt. Har sovet 10 timer i nat så jeg håber det hjælper lidt på energien.

Har overarbejde kl. 13-20 og skal sidde stand-by så håber der bliver lidt tid til at MOLle og afslutte mit lille excel-projekt.

P.S: min virus-PC har lige fundet på noget nyt. Der er periodisk lyd fra radio/tv i baggrunden 6-8 sekunders lyd og 20-30 sekunder tavshed. De første ti minutter den var tændt var det noget dokumentar om flodheste - derefter lidt reklamer og så musikken til Night Rider - hed den vist - den sorte "tænkende" bil fra 80´erne. Men så forsvandt det af sig selv igen.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Hej Kermit,

Den var ikke helt så slem som jeg havde frygtet - uden jeg nu skal lade som om jeg fløj op ad den. Men synes den virker værre set fra bilen end på cyklen. Men måske var jeg også lidt overforsigtig for ikke at gå kold inden jeg skulle ud på Geels & Co. Men jeg kunne forestille mig at man let kan overvurdere sig selv og så gå død på den 3/4 oppe.

Glæder mig at du kører med på 3´eren - så har jeg lidt mere modspil og så må vi give dem baghjul på Folehaven. Tirsdag er jeg på arbejde til træningstid og torsdag er ugens enlige fridag hvor jeg regner med at skulle til Fyn til en forsinket fødselsdag, men ellers....

Vi ses i morgen.

Link to comment
Share on other sites

Endnu en søndag - endnu en fællestræning - stadig hold 3 :bigsmile:

Vi var dårlig kommet ud af Hørsholm inden turleder mente at Kermit og jeg kaglede for meget nede bagved, så vi blev sendt op foran. For at snakke videre :laugh: Nå men fordelen ved at ligge og trække er at stierne omkring Hillerød har en del huller og dem kan man se når man ligger forrest og vi blev først afløst som trækdyr efter Hillerød.

Videre ad den sædvanlige rute og som sædvanlig var Kermit totalt urørlig på Sørup-bakken op til Fredenborg. Efter Fredenborg er der en længere stigning hvor jeg havde håbet at nappe ham. I stedet fik jeg kørt mig selv i smadder, for på vej ud ad Fredenborg fik jeg en hveps i hjelmen så inden stigningen og uden nogen få-pusten-pause overhovedet måtte jeg lukke et hul på 150 meter. Da jeg nåede op gik jeg fuldstændig kold og havde ikke lyst til at prøve på noget :chicken: .

Efter dette stunt blev benene aldrig helt frisk og efter en modvindsføring lidt senere var der 112% udsolgt. De andre gange har jeg kunnet sætte turleder af til hver en tid men den sidste time træk det tænder ud bare at holde baghjulet.

Så den lille plan med at brillere på Folehavebakken blev desværre ikke til noget - det havde jeg ellers glædet mig til. Tre gode grunde til at stå af da ruten passerede Nivå:

1. Fååårk jeg var smadret i benserne - havde jeg været den eneste der var stået af havde jeg dog ikke stået af men pint mig igennem.

2. Jeg knækkede en eger ved krydsning af jernbanen i Helsingør - 2den gang på en måned der knækker en eger :mad: og så oveni købet mens der er sommervejr - VVRÆÆÆÆÆLLLLLLL

3. Guddater med familie + ven mere er allerede i Tivoli og afventer min ankomst, så de 30 minutter sparet går til et godt formål (at jeg skriver på MOL hænger sammen med at jeg gumler mad imens).

Men i bad med mig og mod Kjøwenhavnstrup.

post-1580-1186311305_thumb.jpg

Tsk tsk - langsommere end sidst. Kortere end sidst. Og totalt busted :sneaky2:

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Tsk tsk - langsommere end sidst. Kortere end sidst. Og totalt busted :sneaky2:

Du skal også lige huske på at vi til at starte med nok ikke kørte meget hurtigere end 26-27 i snit, så det fik vi hevet op på 29,6 km. Nok derfor vi var smadrede.

Link to comment
Share on other sites

Hej Kermit,

Startede vi langsomt? Hehe.. så kan vi kun takke os selv.

Kæft det kører slet ikke mig i disse dage. Jeg føler mig konstant pi... presset. Havde jeg haft 2% mindre samvittighed havde jeg trukket i nødbremsen og taget et par pjækkedage for at lette trykket. Men prøver at bide det i mig og holde ud - 1md 2dg til sommerferie.

Som typisk eksempel kunne jeg ikke sove i går. Måske var det varmen så jeg åbnede vinduerne og måtte i stedet begynde at baske myg da klokken var blevet 2 da de peb om ørerne på mig. Kunne ikke vågne i morges og fik nusset så meget rundt at jeg ikke nåede at hente mit reperarede beghjul hos cykelhandleren. Så skal jeg træne i aften bliver det en koger på spinningcyklen eller på MTB som jeg absolut ikke kan lide at køre på. Heksede på arbejde blot for at se at jeg pga. spildtid ved sporarbejde (noget med tilladte ændringer af arbejdstider) skal starte med at sidde og glo i over tre kvarter. Så jeg kan rigtigt ærgre mig over at jeg ikke fik hentet hjul for det kunne jeg jo alligevel have nået hvis jeg havde "mødt" ved et telefonopkald.

Oven i hatten er igen pres i familien og min PC er endeligt afgået til de evige RAM-marker. ARRGGHHHHHHH - jeg vil væk fra det hele!!!! Nå ja, og kuren kniber det med at holde så vægten er stigende.

Nå jeg fik da trænet lidt styrk i går:

Elipsetræner

4 minutter, belastning 15, 120 SPM

Bænkpres

15x20

10x60

6x80

8x80

3x90

2x100

2x100

2x100

Crossover

10x6

8x7

6x7

Chinups, classic style

8

6xBW+10

3xBW+20

1xBW+30 PR

1xBW+40 , var overrasket over tyngden så gik i stå 15 cm fra toppet. Fik gang i kroppen igen men manglede et par cm i at få hagen over.

1xBW+40 PR

1XBW+40 , manglede 2 cm igen trods at der for en sjælden gangs skyld kom træningslyde ud af munden

Chinups, skulderbredt neutralt greb

1xBW+40

1xBW+40

Sitting rows

10x11

10x11

10x11 , kæft alle tre sæt sad godt

Military

10x8

10x28

8x33

6x38

6x38

5x38

Laterals

10x10

10x10

10x10

Bagskuldermaskine

10x50

10x50

Rotator, stående med DB

20x5

20x5

Hyperextensions

16

16

16

16

16

16

trippelsættet med

Hængende knæløft

15

17

og

Sidebøj med twist

16

16

Mave på bold

20

20

Og så lige til at slutte af med - ved ikke om der er noget fornuft i det men det føles meget godt lige at give kroppen et par dækkende basisøvelser at slutte af på:

Chinups, classic style

16 , kæft de første var eksplosive. Vupti!!!

Dips

14xBW+20 , de var så til gengæld fælt tunge lige fra første rep.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share