Langt pokker i MOL


Gregers TF
 Share

Recommended Posts

:heartpump: så så så, rolig nu, unge mand :bigsmile:

Jeg er sikker på at det hjælper på fredag :shades: :shades: så kan du få lov at gi' gazzzzzzzzzzzzzzz og sikkert også få lov at køre dig i hegnet og opleve :hippy: (ellers skulle jeg kende en vis person meget skidt......)

Håber snart du får noget nyt edb, det er jo ikke til at leve uden :innocent: (siger en der skal leve uden sin elskede bærbare de næste 10 dage ..... :blink::blink: )

krams

/ :sun:

Link to comment
Share on other sites

Tak alle tre!!!

Øhh...... tør jo næsten ikke at skrive det men min fridag i morgen er forsvundet :blush:

Til gengæld må træningen alene gå efter overskud og lyst. Og jeg gider ikke træne på min MTB. Og må blankt erkende at jeg heller ikke har overskud til noget. Torsdagen er jo blevet nogle timer kortere og der er også en famile der skal passes selv om det ikke blev til fødselsdagsbesøg på Fyn i denne omgang, så der når jeg sikkert heller ingenting.

Men fredag morgen :devil: skal der pumpes velværehormoner i blodet.

Link to comment
Share on other sites

Velkommen i klubben af dårlige sovere. Både min kæreste og jeg har bare sovet elendigt hele natten i nat, og har det skidt resten af dagen. Vores teori er at varmen er kommet for hurtigt, den gik trods alt fra omkring 15 grader i sidste uge til 25-30 grader i weekenden samtidig med at det nu også er hamrende fugtigt. Det slår i hvert fald os fuldstændig ud.

Håber du får styr på det hele, det vigtigste er jo sådan set at hovedet er i orden, så kommer alt andet i sekundær række.

Jeg kørte i øvrigt med i tirsdags, de kører hurtigt, men der er betydeligt flere så der er længere mellem ens føringer. Du kan godt følge med hvis det er.

Link to comment
Share on other sites

Hej Kermit,

tror også at den pludselige (og ellers rare) varme er den store synder. Lyder fornuftigt med hverdagstræningstempoet. Det er desværre ret sjældent jeg er kommet hjem fra arbejde allerede til 17:30 (og hvis det er en fridag må jeg erkende at jeg har venner og familie der skal passes og at det er vigtigere end cyklingen) men når der kommer en dag tør jeg nok måske lige at vove mig med.

Ellers lige en turboupdate fra arbejde inden jeg snart skal til at køre.

For to aftener siden blev det til en times hjemmespinning - noget mere stående end jeg plejer. Jeg havde (igen) overspist (ligesom de foregående dage :nonono: ) og skulle lige brænde det værste af.

I går - fik hentet baghjul men havde intet tid til at træne. Kom ud af ædedolkerytmen og håber at finde tilbage på rette spor.

I morges: (vægt igen under 88) og så fik jeg en spinningtime i himlen. En øvet-time med Vivs ved den ene side Og KG på podiet. Nørj det var godt. Musikken var lige durk min smag og jeg fik 4 spinners high undervejs - de to af dem holdt bare længe. Så jeg har fået ugens boost af humørhormoner og trætte ben, hæhæ. Inden da et par sæt chins, dips og en enkelt skulderpres. Føj hvor man roder med håndvægtene i Adelgade - totalt rod på hylderne.

FDK åbner et center i Birkerød og jeg havde kraftigt overvejet af skifte, men efter i dag er der næppe den store tvivl mere. Birkerød er tæt nok på at jeg gider køre dertil til træning hjemmefra og Royal ligger 5 minutter fra arbejde. Og med mulighed for KG som spinninginstruktør har FDK næsten helt sikkert fået et nyt medlem. Skal lige checke Royals muligheder for vægttræning uden det bliver alt for maskinorienteret men har næsten bestemt mig.

Har planlagt en lille trilletræning i aften eller i morgen men ellers skal benene vist bare hvile indtil søndagstræningen. Og jeg skal slappe af - også mentalt, tror jeg er på vej ud af hængedyndet igen trods endnu et lille familiært stunt. Men det er sq næsten så sørgeligt at det er komisk.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

En hurtig update inde fra arbejde. Kæææft jeg savner min PC!!

Lørdag : lidt! trilletur på MTB, 25 minutter

Søndag: Fællestræning. Vi lagde ekstremt langsomt ud og selv om vi gav den gas til sidst nåede snittet kun op på 29,2 på de 78km. Eneste spændende der skete var at turleder "glemte" at vente efter en uannonceret spurt. Da ham jeg fulgte med stod af i Kokkedal indledte jeg jagten og hentede ham på Folehavebakkerne.

Mandag: Lidt trilletur på MTB, 25 minutter

+ styrketræning, tidsforbrug 50 minutter

Elipsetræner

4 minutter, belastning 15, 120 SPM

Chinups, smalt V-greb

10

10

10

8

supersættet med

Bænkpres

15x20

10x60

10x80

8x80

6x80

6x80

Scottcurl

10x28

10x28

10x28

supersættet med

Fransk pres, Z-stang

10x28

10x28

10x28

Laterals

10x11

10x11

supersættet med

Kickbacks med strakt arm

10x11

10x11

Hyperextensions

17

17

17

17

17

17

trippelsættet med

Hængende knæløft

16

16

og

Sidebøj med twist

16

16

Mave på bold

20

20

Og så lige til at slutte af med, ud i een køre uden pause imellem

Chinups, classic style

12

Dips

18

Skulderpres

6x18

I dag: Turen til Café Jorden Rundt. Snit 31,4

Vågnede i morges for første gang med en vægt under 87. Det ødelægger jeg nok da jeg har taget lidt for meget madpakke med og skal over min onkel og se Beans ferie og bælle snurrekage og nok suplere men en lille kiks eller kage.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Hej Gregers.

87 kg. er slet ikke ringe :4thumbup:

Det er nok muligt at vægten vil stige en smule, men holder du den i det leje, så skal der altså være plads til at leve livet ind imellem.

Hvordan påvirker det din cykling? Du må vel næsten kunne mærke en effekt.

Rigtig god torsdag!

Taurus

Link to comment
Share on other sites

Hej Taurus,

dejligt at du stadig finder tid til at besøge os MOLboer :smile:

87 kg er nede under det som jeg oprindelig havde som mål. Nu er næste mål sat på 85 inden 1/10 men som det går nu er det ikke sikkert jeg når derned. Kroppen er ikke glad for at slippe mere fedt i øjeblikket, men der er stadig noget at give af så det burde jo kunne lade sig gøre. Havde jeg været fanatisk havde det nok været nemmere.

Umiddelbart påvirker det cyklingen lidt i god retning, især på bakkerne mener jeg at kunne mærke noget. Desværre går det så udover styrken men det må jeg leve med.

Og hejsa Vivs,

Jaja, det gik lidt for stærkt, hihi. Der skulle stå snurrekaffe.

Der der :poking: er det det med Birkerød? Man er desværre centerlåst mens det kun koster 99/md men det er så billigt at jeg nok ikke kan lade være med at benytte mig af det. Må til gengæld få afmeldt motionscenteret herinde på arbejde.

Trods vægttab er maven ikke helt som for 14 dage siden. Den stressede periode fik mig til at droppe mave-dvd´en og mon ikke det er årsagen?

I forgårs aften: MAVE-DVD

I går aftes: MAVE-DVD

I morges inden arbejde: den lille vægttræning: tidsforbrug 37 minutter

Elipsetræner

4 minutter, belastning 15, 120 SPM

Bænkpres, DB

20x10

10x20

10x30

supersættet med

Chinups, classic

15

15

Military press

10x28

8x38

8x38

6x38

6x38

Laterals

10x9

10x9

10x9

supersættet med

Bagskuldermaskine

10x50

10x50

10x50

Rotator, ud

15x14

15x14

15x14

Rotator, ind

15x18

15x18

15x18

Og så disse fire uden pause imellem

Tricep pushdowns

12x35

Hammercurl

12x19

Hyperextensions

20

Hængende knæløft

20

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

I går da jeg kom hjem fra arbejde blev det lige til en lille tur på cyklen. Jeg faktisk sad ellers og nikkede foran fjerneren da det pludseligt gik op for mig at der ikke var meget mere ned en time til solnedgang og så måtte man jo tage sig sammen. Der kunne lige blive tid til Vedbækturen.

Havde besluttet mig for at køre kortintervaller men kunne slet ikke give det der lille ekstra - ikke engang op ad Sandbjergvej - så i stedet blev det til en gang hovedløs kørsel dog med et par forceringer som kunne minde om langintervaller.

Når jeg kommer hjem fra arbejde i dag håber jeg det regner - så skal jeg nemlig ud på cyklen igen for at få opløst snavset fra i går. Den ligner næsten en MTB efter en tur i skoven men var for træt til at vaske den i går; efter aftensmaden, et bad og 20 minutters TV var jeg grydeklar.

Ufatteligt så træt jeg er for tiden. Umiddelbart tyder min morgenpuls ikke på overtræning men jeg har jo været i gang konstant siden maj måned, dog med to lettere uger. Men tror snart jeg tager en uge med totalt træningsfri inden jeg skal gå til stålet i min sommerferie. Har ikke råd til at tage nogen steder hen så må muntre mig med træning i stedet. Om et par søndage er den een som jeg ikke har fået byttet så der kikser fællestræningen - pausen kan passende ligge i den forbindelse.

Link to comment
Share on other sites

Jeg kiggede så ud af vinduet i går klokken 16.40 og tænkte "N går jeg sgu ind og tager cykeltøj på og så tager jeg en tur på 1,5 time", jeg tøvede dog for meget, og 20 min senere stod det ned i stænger. Men vejret var dælme godt i går aftes!

Det ender jo med at du kører fra mig!

Link to comment
Share on other sites

I går:

Lidt cykling efter fyraften. Ca. 1 time i alt heraf 35 minutter i træningstempo og resten op- og nedvarmning samt transport til og fra tanken til en grovvask af cyklen inden den kom med i bad.

Før sengetid: MAVE-DVD

Havde derudover testet hvordan der gik med en-arms-kropshævninger. Naturligvis er jeg stadigvæk milevidt fra at kunne men er dog nu i stand til med et lille hop som tilløb at trække mig op og sænke mig 100% kontrolleret. Det giver trods alt mulighed for at lade mig inspirere af Pawell til nogle forsøg fordelt udover døgnet. Tvivler på at det nogensinde vil kunne lykkes men kan ikke udelukke at jeg arbejder lidt på det alligevel.

Men det var jo ikke meningen mere....

Inspireret af at det gik "nogenlunde" med 1-armsudgaven ville jeg teste mit max for reps for de mere menneskelige hvor man må bruge begge amre. Så i morges fandt jeg mit stativ og gav det et forsøg.

28 kropshævninger (og derudover ca. 20 minutters blandet "leg" i stativet)

De sidste 4-5 stykker var ikke konkurrencegodkendt da de repsene stoppede og skulle accelereres igang igen, men her er en gennemført rep en rep. Måske man skulle prøve at få de 30 reps som kiksede sidste år. Dels skulle der gerne forsvinde et par kilo mere og 3% mindre vægt gange 30 reps burde kunne mærkes og dels var jeg slet ikke så eksplosiv på de første 12-15 reps som ellers ved rekordforsøg.

Men det var jo heller ikke meningen mere.....

Den der nye mening....

Jeg har gået og overvejet om jeg skulle satse lidt mere på cyklingen og så lade vægttræningen træde lidt i baggrunden - det sidste da jeg ikke har mange flere resourser til restitution end dem jeg bruger allerede. Det irriterer mig at jeg ikke har mere fart på cyklen end der er og hvis det kom mere fart på, kunne man måske flytte noget af vintertræningen på bane. Mine bronkier tillader jo ikke udetræning om vinteren og spinning er, trods det er skide sjovt, ikke det samme som at cykle rigtigt.

Men det kræver jo nok at jeg kan affinde mig med tanken om at krybe en størrelse eller to mere som følge af den reducerede styrketræning. Og DET bliver svært. Synes allerede jeg er blevet rigeligt klein på det sidste halve år og tanken om at blive endnu mindre er bestemt ikke behagelig men prøver at vænne mig til tanken.

Så er det jo også helt skidt med de der to nye ideer med kropshævninger. Damn, men skulle have flere tilværelser så man ikke skulle vælge så meget men bare leve livet i flere udgaver.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Argg, pis oss da :mad:

Det var alligevel ikke PR, ser lige at jeg tidligere har været oppe på 29 reps.

Jamen så skal de 30 sq i hus :devil:

Lavere vægt og mange kropshævninger går jo fint hånd i hånd så sats du bare noget mere på den 2 hjulede :tongue: Når du er krøbet en størrelse eller 2 som du selv mener kunne være konsekvensen skal du bare se dig selv lave 40 kropshævninger.

Vintertræning er guld værd hvis man skal rykke et par hold op fra den ene sæson til den anden. Holder man vinterpause svarer det jo reelt til at man starter forfra hvert år nå sæsonen starter. Lidt synd du har problemer med at træne når det er koldt pga bronkierne for ellers er MTB et godt supplement til landevej i vinterhalvåret. Masser af interval træning samtidigt med at det kan være rart med afveksling .....

Link to comment
Share on other sites

Tak for roserne begge :blush:

Selvfølgelig er det et fedt resultat - jeg var bare lige så glad for min PR som gled ud mellem fingrerne.

Og MTBforever, det med vintertræning har du nok, eller det HAR du ret i. Og hvis der skal mere fart på duer det ikke at starte forfra hvert forår. Derfor er den "svære" beslutning nu også endeligt taget: styrketræningen bliver reduceret :crazy::cry::cry: og hvis jeg kan finde den relevante info også mere eller mindre skræddersyet til cykling. Og hvis jeg så må klare mig med spinning, ja så er det sådan det bliver. Må prøve igen at se om noget mindre intensiv cykling går an på MTB til vinter selv om jeg tvivler på at det kommer op i en belastning der giver noget.

I går var tid til fællestræning og selv om Kermit prøvede at lokke mig i "fordærv" til at køre med på hold 2´så blev jeg nede på 3´eren.

En anden rute og et andet omnråde end det vi normalt kører i med en del mindre småbakker på et par højdemeter som indbød til 10-20 sekunders stående kørsel. Pragtfuld da jeg godt kan lide jævnligt at komme ud af sadlen. Turen blev ikke så lang: 2t44m med et snit på 29,9. Det føltes særdeles overkommeligt, nok også fordi det var en dag på bagsmækken - sølle to føringer blev det til. Men turleder og licensrytteren var helt vilde for at ligge oppe foran så det var ikke af dovenskab. Til gengæld var jeg frisk på Folehavevej som jeg førte reletivt nemt indtil jeg blev sinket af en matrød Saab på udebane - så kom en af de andre selvfølgelig op.

Til gengæld kan det ske at jeg møver mig op i front næste træning. Vi havde et DAMPbarn (undskyld hvis jeg støder nogen med sammenligningen) med i dag. Jeg har aldrig set nogen i cykeltøj køre så uroligt. Jeg havde "fornøjelsen" af at ligge på siden af ham den første halve time og selv om vi kørte to og to og han lå i højre række slingrede han så meget at han flere gang kom længere til venstre end venstre række. Så måtte man jo flygte fra fra læen for ikke at kollidere - ikke at det gjorde så meget på vindsiden men det var træls at køre med 120% koncentration hele tiden. Og lå man bagved var det ligeså tosset da hen konstant slap hjulet så dem bagved måtte flere gange tage bremsen. Han fik da også bumlet ind i en af de andre på et tidspunkt. Hvis ikke han lægger stilen om så er det kun et spørgsmål om tid før han trækker en eller anden i gulvet.

I går aftes: Mave-DVD.

Nå, men hvad sker der ellers...... Jeg havde overvejet at suplere vintertræningen med svømning men i mangel af PC derhjemme er jeg ved at kikse sæsonstart (og eftersom jeg pinligt nok ikke kan flyde og ikke har været i en svømmehal siden ottende klasse så agter jeg ikke at misse de aller første timer, så det må nok vente til næste år. Jeg arbejder på en plan b (eller å) men tvivler på at lader sig gøre da den aktuelle klub kun betjener sig af snailmail og har kontortid een gang om ugen.

Den uge vi går ind i nu bliver en træningsfri uge. Jeg har været aktiv konstant siden maj måned og jeg begynder at føle mig slidt (benene er aldrig helt friske og kampgejsten er gået lidt fløjten) og har haft en smule ondt i halsen i de sidste 10-12 dage. Morgenpulsen ligger også lige et par slag over hvad jeg talte den til forrige uge. Jeg har besluttet at jeg intET må lave. Ved endnu ikke helt hvor lang tid der går før jeg er nulstillet - al det her cardio er ikke mit speciale. Endnu :devil:

Men regner med 7-10 dage og så er jeg aktiv igen. Uh, det bliver sq nok svært :innocent:

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Var dampbarnet ham den nye? Vi havde jo 2 med og de var også lidt specielle. Kan du evt. læse om i min log.

Tror jeg kryber tilbage til hold 3 på søndag, hvis jeg ikke snupper Helsinge rundt, for hold 1-2 holder ikke. Det er for hårdt her i starten, men til næste år burde jeg være der.

Lyder ellers som en god tur, og hvis jeg kender Frank ret så har i været omkring Buresø og sådan eller hvad?

Link to comment
Share on other sites

Ham den nye var ham "gavflaben" med truckerskægget på en sort cykel.

Nej, vi var ude omkring Nr. Herlev, Gørløse, Tulstrup og noget med "Ge" jeg ikke kan huske og op omkring Fredensborg UDEN at komme ind over Sørupbakken :freaked:. Tror ikke der var noget med en sø, men de geografiske kundskaber er jo ikke de bedste så kan ikke udelukke noget :laugh:

Ærgeligt at jeg ikke skal med på søndag så, når du skal køre 3´er igen. Med mindre jeg ikke kan holde mig i skindet og føler mig frisk efter træningsfri man-lør. Men skal møde 13:30 så kan ikke køre hele vejen alligevel. Der er sq også lidt risikabelt hvis vi får en punktering mod afslutningen, så.... er ret sikker på at jeg først er med igen om 14 dage. Skal jeg bytte vagten ender jeg med 3 og måske 4 sene aftenvagter og det orker jeg ikke p.t. hvor jeg trænger max til at holde sommerferie.

Link to comment
Share on other sites

Jeg havde overvejet at suplere vintertræningen med svømning

:freaked: :omg: :dropjaw:

Que !?????

Jahmmmm', Gregers, dog !!!!

Spørgsmål: hvad er det lige, du skal bruge en pc hjemme til, for at kunne komme igang med den plan ? jeg har en du kan komme og låne, hvis det er.... :poking:

Krams

/ :sun:

ps Jeg er spændt på om du holder planen mht træningsfri uge.... men vær vis på, du kommer tilbage igen - på fuld kraft ! der er intet som en træningsfri periode til at ordne den slags :devil: men mon ikke din snartkommende SOMMER :sun: ferie kommer til at gavne også ?

Link to comment
Share on other sites

Hej Gregers!

Så er de 7-10 dage snart gået.

Jeg tror jeg vil give dig restance til og med imorgen, så falder du nemlig for din 10 dages grænse.

Glæder mig til at have dig tilbage igen!!! :bigsmile:

Jeg skal iøvrigt til Starparty i Jylland her fra den 14-16 september og bl.a. være foredragsholder.

Jeg glæder mig som et lille barn!!

Håber du snart har restitueret helt.

Rigtig god onsdag.

Taurus

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share