Motion i balance™


Henrik S.
 Share

Recommended Posts

Farvel F'''''' Sommertid :4trumpet:

Du vil ikke blive savnet, når du forsvinder i nat og vi får en hel times søvn ekstra. Brug det som en gylden chance til at få nogle gode søvnvaner, hvor du sover længere. 7-8 timer om natten. Det er vejen til en bedre og mere produktiv dag, mere udbytte af træningen og sågar en lavere vægt.

Ariana Huffington har fat i den lange ende i TED-indlægget her:

http://www.ted.com/talks/lang/da/arianna_huffington_how_to_succeed_get_more_sleep.html?source=facebook#.UmrL81yGZw9.facebook

Link to comment
Share on other sites

Uge 43

Glimrende uge med nogle fornuftige træningspas. Jeg er ved at finde en rytme, hvor jeg højst løber to dage i træk og så laver et break med noget andet. I denne uge har det dog haltet med cyklingen på grund af tidsnød med for meget arbejde.

Mandag

En omgang solospinning efterfulgt af styrketræning i FW

Tirsdag

11 km mosen rundt .. tror jeg nok, kan ærlig talt ikke huske det

Onsdag

Fællestræning i Herlev. Knap 13 km med lidt indlagt bakkeløb

Torsdag

Det blev kun til lidt transportcykling

Fredag

Mosetur med 1, 2, 3, 4, 3, 2, 1 minutter tempoløb undervejs med 2 min. pause imellem. Ialt 9 km.

Lørdag

Crosstrainer og styrketrænig i FW.

Søndag

23,5 km med 4:48 min/km. Lidt langsommere end sidste søndag, men til gengæld også lidt længere.

Turen i dag foregik nærmest i sommervejr, men nu står det ned i stænger, og imorgen kommer der storm. Det er lige til at blive forvirret af.

Link to comment
Share on other sites

Hi DB,

Næ, jeg træner ikke op til noget bestemt lige for tiden. Altså, ud over at holde mig fornuftig form ...

Skal - forhåbentlig - løbe nogle af de sædvanlige motionsløb til vinter - Frost Cup mv., hvis eller biostilladset kan holde til det. Men jeg afholder mig fra den store planlægning, da tingene plejer at gå op i hat og briller og skader, når jeg bliver for målrettet.

Min træningsmængde er ikke voldsom i forhold til, hvad jeg gerne ville træne - og tidligere har trænet. Jeg går lidt "blødt" til den lige nu og presser ikke kroppen så meget. Nyder egentlig bare at være i gang :happy:

Link to comment
Share on other sites

Uge 44

Det kører stadig stille og roligt over stepperne med noget løb. I denne uge dog som bekendt afbrudt af en omgang storm, der sagde spar to.

Min skavank ved venstre akillessene, hvor den møder hælbenet, har vist sig at fungere som en slags sladrehank. Hvis jeg går for hårdt til den eller ikke holder den afslappede løbestil, så knirker den og ømmer sig. Hvis jeg holder lidt igen og styrer helt striks efter den rette løbestil, så kan jeg holde den stangen. Så den ender måske med at være ganske nyttig.

Derudover er status den, at mine akillessener er noget sammentrukne og ømme, når jeg lige står ud af sengen, men når jeg får dem strukket lidt, så mærker jeg ikke noget til det resten af dagen. Hævelsen/væskeansamlingen ved venstre hælben er også til at overskue og til at leve med, selv om den som nævnt kan drille lidt, hvis jeg provokerer den.

Summa summarum, så fortsætter jeg ind til videre og prøver at holde den gode balance. MEN jeg skal i de kommende uger og måneder blive flinkere til at flette noget mere cykling - skovcykling/landevejscykling - ind i billedet.

Anyway:

Mandag

Superkort løbetur, hvor jeg var ved at blæse over til Sverige ...

Tirsdag

Lille joggingtur for at tage billeder af ragnarok ved mosen. Pga. tidsnød nåede jeg ikke andet

Onsdag

Fællestræning i Herlev. 13 km med 3 x 5 minutters tempo undervejs

Torsdag

Solospinning og styrketræning i FW efter den sædvanlige opskrift

Fredag

Rekognosceringstur mosen rundt, 9 km. Forberedelse til llørdag ...

Lørdag

... hvor der var premiere på fællestræning for fladfodsløbere ved mosen. Vi trodsede regnvejret og løb 7,7 km

Søndag

Ugens langtur, som du kan se her

Sneg mig for første op på 25 km, dog en del langsommere end de andre søndage. Forsøgte at holde den gode stil hele vejen og har egentlig fine ben i dag.

Generelt prøver jeg at holde mig helt strengt til poserunning-stilen, og det lader til, at jeg har fundet nøglen. Både mht. akillessenerne og mht. en afslappet stil, der giver friske ben.

En poserunning-kollega, som også vare med lørdag kunne fortælle, at han sidste weekend løb i 6-timers løbet ude ved Albertslund. Han har aldrig prøvet at løbe længere end maraton, men fik så sin ultradebut til 6 timers løbet, hvor han løb knap 57 km. Han er rigtig god til at holde stilen og kunne bare konstatere, at han vågnede op dagen efter løbet med super friske ben og havde lyst til ... at løbe sig en tur. Det er da cool.

Edited by Henrik S.
Link to comment
Share on other sites

By the way:

Så er jeg ved at bygge den nye vinterracer op med delene fra Schrøderen, det gamle hjulsæt og det gratis Radon-stel, jeg fik op under neglene hos en klubkammerat i Birkerød BC. Som sædvanlig mangler man altid lige en stribe af irriterende småting, før den kan blive helt færdig. Men indtil videre tegner den meget godt. Stellet er så medtaget, at man ikke skal have fine fornemmelser til vinter. Og med et sæt skærme på skal den nok blive rimelig hårdfør ...

post-52761-0-46653500-1383546361_thumb.j

Edited by Henrik S.
Link to comment
Share on other sites

Ingen morgensang :cry:

Mandags MorgenSang™

Jo, naturligvis. Endda en apropos-sang, når man er ved at drukne i regn, som det lader til sker i dag. Terence Trent d'Arby var et stort idol i 80'erne, hvor han blandt andet havde det her hit. Udgav nogle flere plader, men må nok rubriceres under en af dem, der lider under at lave den nærmest perfekte debutplade ...

Link to comment
Share on other sites

EXIT-strategi

Det er ikke kun bandemedlemmer, der har brug for et smuthul og en exitstrategi. Det har gamle løbere med svagt bentøj også. Derfor har jeg i dag sørget for, at jeg har en grum trussel hængende ude i horisonten for det tilfælde, at jeg ikke snøvler mig sammen til at få løbet til at fungere. Jeg har nemlig tilmeldt mig min gamle ærkefjende La Marmotte, da jeg ved et tilfælde fandt ud af, at der åbnet for sluserne i dag. Så er der i hvert fald et alternativt mål, hvis biostilladset svigter :happy:

PS: Hvis jeg ikke får brug for det, skal der nok være nogen, der vil overtage det til den tid. Der plejer vist at blive udsolgt rimeligt hurtigt.

post-52761-0-99119800-1383573168_thumb.p

Link to comment
Share on other sites

Det er godt at vide :happy:

Filosofien er følgende: Jeg ser tingene an her i løbet af efteråret, hvor jeg vil prøve løbet af, men stadig prøve at få cyklet lidt udendørs plus spinning. Når årsskiftet nærmer sig vil jeg tage en beslutning om at fortsætte med hovedvægt på løberiet eller eventuelt at sadle om og tage et cykelår i 2014. Og hvis det sidste skulle blive tilfældet, har jeg i hvert fald en stor fed gulerod foran mig :4trumpet:

PS: Hvis du selv vil prøve lykken, kan du sikkert godt nå at tilmelde dig. Det foregår herinde - oppe til ventre står Inscription Online, og via det link begynder proceduren. Den er lidt kringlet, men jeg slap da lige igennem, så der er numre endnu.

Link to comment
Share on other sites

Det er godt at vide :happy:

Filosofien er følgende: Jeg ser tingene an her i løbet af efteråret, hvor jeg vil prøve løbet af, men stadig prøve at få cyklet lidt udendørs plus spinning. Når årsskiftet nærmer sig vil jeg tage en beslutning om at fortsætte med hovedvægt på løberiet eller eventuelt at sadle om og tage et cykelår i 2014. Og hvis det sidste skulle blive tilfældet, har jeg i hvert fald en stor fed gulerod foran mig :4trumpet:

PS: Hvis du selv vil prøve lykken, kan du sikkert godt nå at tilmelde dig. Det foregår herinde - oppe til ventre står Inscription Online, og via det link begynder proceduren. Den er lidt kringlet, men jeg slap da lige igennem, så der er numre endnu.

Har lidt luret på det, men har ikke super meget luft i økonomien for tiden :thumb_down:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share