Motion i balance™


Henrik S.
 Share

Recommended Posts

Måske burde man lad fortiden ligge stille og roligt hen, så der kan kommer en fremtid?

Lige mine ord! Bortset fra en eventuel afskrækkende effekt (som man kan være usikker på), så har jeg også endog meget svært ved at se, hvad den gamle sag skal gøre godt for :raisebrow:

Link to comment
Share on other sites

Kan også forestille mig at løbene i C og B dengang var betydeligt længere end de er i dag. Synes at have hørt historier om løb på 150+ km i de lavere rækker.

Jeg kan se, at løbene i C-klassen i 1979 lå på 80-120 km. Da jeg rykkede op i B-klassen i juni, blev distancerne på omkring 140-165 km. Den 22. juli det år var der Fyn Rundt, som dengang var det længste løb for A- og B-klasen. I B kørte vi 180 (og i A 210, så vidt jeg husker).

Link to comment
Share on other sites

Lige mine ord! Bortset fra en eventuel afskrækkende effekt (som man kan være usikker på), så har jeg også endog meget svært ved at se, hvad den gamle sag skal gøre godt for :raisebrow:

Det er kun et spørgsmål om princip. Var det en sag i Europa var den nok røget ud af nyhedsstrømmen ret hurtigt, men Armstrong er jo en kontroversiel person, og der er nok mange amerikanere der vil have ham lidt ned med nakken, fordi han har bedraget dem.

Link to comment
Share on other sites

Det er kun et spørgsmål om princip. Var det en sag i Europa var den nok røget ud af nyhedsstrømmen ret hurtigt, men Armstrong er jo en kontroversiel person, og der er nok mange amerikanere der vil have ham lidt ned med nakken, fordi han har bedraget dem.

Jeg havde ellers den modsatte opfattelse, at det primært var europærer, der evt. havde antipati mod Armstrong, mens den brede amerikanske befolkning bare husker han som 7-dobbelt tourvinder.

Apropos dopinganklagerne, var der ikke på et tidspunkt anklager om misbrug af offentlige midler (sponsorpengene fra US Postal). Det har vel potentielt mere seriøse konsekvenser end misbrug af doping, dvs. mulighed for fængselsstraf. Jeg har ikke fuldt nok med i sagen til at viden, om det stadig er en del af sagskomplekset.

Link to comment
Share on other sites

Der var nogle i Europa, der ikke kunne lide Armstrong, men det var vist mere hans facon og hans texanske selvsikkerhed. Hjemme i USA er det nok nogle helt andre kræfter, der vil ham "til livs". På hans Twitter-profil kan jeg se, at han prøver at køre PR-kanonen i stilling med mistænkeliggørelse af af folkene bag USADA. Så vidt man lige umiddelbart kan vurdere, så er der lige nu en "rigtig sag" på vej mod ham, og det bliver da på en måde spændende at følge. Samtidig kan jeg ike rigtig hidse mig op over det. For hvor går grænsen? Merckx blev også taget for doping på et tidspunkt. Skal man så også til at granske i hans fortid og dopingsynder og eventuelt fratage ham hans sejre?

Link to comment
Share on other sites

Der var nogle i Europa, der ikke kunne lide Armstrong, men det var vist mere hans facon og hans texanske selvsikkerhed. Hjemme i USA er det nok nogle helt andre kræfter, der vil ham "til livs". På hans Twitter-profil kan jeg se, at han prøver at køre PR-kanonen i stilling med mistænkeliggørelse af af folkene bag USADA. Så vidt man lige umiddelbart kan vurdere, så er der lige nu en "rigtig sag" på vej mod ham, og det bliver da på en måde spændende at følge. Samtidig kan jeg ike rigtig hidse mig op over det. For hvor går grænsen? Merckx blev også taget for doping på et tidspunkt. Skal man så også til at granske i hans fortid og dopingsynder og eventuelt fratage ham hans sejre?

Henrik trods alt, så drejer det her sig om, at Armstrong har vundet sine sejre på i en tid, hvor atleter før ham er frataget sejre som de har dopet sig til. Selv om forbilleder falmer og det bliver lidt tyst og mørkt i hjerterne på fanskaren, så må det jo gøres - jeg ville da havde det svært med at mine børn skulle være fan af en mand der helt klart snyder i forhold til regelsæt andre atleter holder sig til. Hvis man kigger på alle de dopede atleter Armstrong har kørt sønder og sammen, så må jeg sige, at jeg har lidt mere end svært ved at forestille, at han ikke har dopet sig. Det er rigtig ærgerligt, at Armstrong ikke har holdt sig ren, fordi han ellers på rigtig mange områder har været og er en super atlet med en forbilledelig indstilling til træning.

Link to comment
Share on other sites

Jeg ser også ret distanceret på, hvad der foregår, for jeg er absolut ingen die-hard fan af Lance. Og jeg har også mere end svært ved at se, at han ikke har været på et eller andet snedigt program af substanser. Hele billedet bliver så sløret af hans meget markante profil og hans enorme indsats i kræftsagen. Det var nemmere at forestille sig Floyd Landis og Tyler Hamilton fifle med Det Lille Kemisæt ude i baglokalet, mens det gør lidt mere 'ondt' med Lance, fordi han - som du selv siger - har kørt en forbilledlig stil på mange punkter. Oh well, vi må se, hvordan det skrider frem.

Link to comment
Share on other sites

… var der ikke på et tidspunkt anklager om misbrug af offentlige midler (sponsorpengene fra US Postal). Det har vel potentielt mere seriøse konsekvenser end misbrug af doping.

Ifølge denne her artikel (i slutningen af den), så er den tidligere sag med misbrug af sponsorpenge og skattekroner skrinlagt:

http://ekstrabladet.dk/sport/cykling/article1787852.ece

Link to comment
Share on other sites

Unfinished business ...

Løb en lille prøvetur i går, og det gik noget bedre end sidst Kunne ikke mærke meget i akillessenen, men den er en lille smulle ømmere i dag, så jeg holder mig lige i ro igen. Så indtil videre er det stadig unfinished business, men dog med et overordnet set positiv prognose. Det går i hvert fald den rigtige vej, for den er langt fra så øm som efter sidste testtur. Fortsætter med styrketræning, is og udstræk ad libitum ...

En anden form for unifinished business har spøgt lidt hos mig de seneste dag. Sandsynligvis sat i gang af morgendagens Marmotte. Jeg måtte udgå med kramper på Télegraphe i 2009, hvor jeg prøvede kræfter med 'Motten for første og - indtil videre - sidste gang. Og selv om jeg svor, at jeg aldrig mere ville køre den, så vakler jeg i troen. Det kunne være et sjovt mål næste år, hvis pilen peger mod cykling :raisebrow:

Eller også har jeg bare alt for meget tid til at lade hjernen køre på friløb. Billederne er fra 2009, hvor det stadig gik fint på Glandon ... Bemærk hvordan fotograferne på Marmotte altid tilter kameraet lidt, såm det ser endnu stejlere ud, end det egentligt er :bigsmile:

post-52761-0-66708100-1341576291_thumb.j

post-52761-0-17003400-1341576304_thumb.j

Link to comment
Share on other sites

Jamen, Lance og mig træder vel også omtrent lige mange watt op ad de bjerge der :laugh:

Tøjet er i øvrigt Birkerød BC klubtøj. Det er i mellemtiden afløst af et elegant sort design med striber.

Apropos professionelle som Lance & Co, så kørte vi i 2008 fra St. Marie de Campan til Tourmalet på knap halvanden time, da jeg kørte coast to coast i 2008. Jeg mener, at det var samme år, Jens Voigt næsten ene mand trak feltet ad den samme tur på under 50 minutter. De kører cirka dobbelt så hurtigt som nogenlunde veltrænede motionister på stejle opkørsler. Spørgsmålet er, om det kan lade sig gøre uden hjælp fra stimulanser af forskelig art. Pantani må have været selvlysende af krudt, da han kørte Alpe d'Huez på 36:50 i 1995 :omg:

Link to comment
Share on other sites

Uge 27

En uge mere med blandede bolcher, der dog på mange måder slutter i en ganske positiv tone.

Både tirsdag og onsdag gav jeg den gas på racercyklen. Gas og gas er måske så meget sagt, men jeg fik da rullet nogle okay ture på en 40-45 km. Cykelfornemmelsen var ganske god, selv om lårene føles som budding, hvis jeg prøver at træde til :)

Torsdag forsøgte jeg mig med lidt blandet gang, jog og udstræk. Det gav ikke den tidligere skarpe smerte i den venstre akillessene, men senen var noget ekstra øm dagen derpå. En masse 'løfteøvelser' fik doh omheden til at fortage sig.

Fredag blev det ikke rigtig til noget, men lørdag morgen tog jeg i FW, hvor jeg spinnede i 45 minutter efterfulgt af en omgang styrketræning. Om eftermiddagen tog jeg så en tur med jog, gang og udstræk igen. Det gik bedre. Og morgenen efter (i morges) var der ike meget at mærke.

I dag var vejret så lige til en omgang cykling, så jeg rullede Schrøderen frem igen og kørte forsøgsvis 50 km med 30 km/t i snit (ja, jeg luftede også min Garmin. Derefter 12 km afrul hjem. Pyha, det holdt hårdt med de 30 km/t som snit, men det var da ikke helt umuligt :)

Hvis den opadgående tendens med akillessenen fortsætter, så kan det måske ende med, at løb og cykling skal kæmpe om min gunst. Løbetræningen forsøger at komme på banen igen, men er trængt af cyklingen, som lige nu er foran med en ringbredde. Jeg ved vitterligt ikke, hvad det ender med, men jeg holder mig da i gang til husbehov og har indtil videre kun taget knap et par kg på, så jeg skal ikke med i realityprogrammer om store mennesker, der forsøger at tabe sig, lige foreløbig :D

Hep!

Link to comment
Share on other sites

Mandags MorgenSang™

Mandag med stort M som i Motown. Det er vist snart på tide, at jeg får genset Standing in the Shadows of Motown, som er en fin dokumentarfilm og en tiltrængt hyldest til de studiemusikere, der skabet lyden af Motown. Får du chancen, skal du gribe den. Et par håndfulde musikere var backup for en perlerække af solister, der tilsammen solgte millioner og millioner af plader. Fantastisk film. Fantastisk musik.

Link to comment
Share on other sites

Hvis den opadgående tendens med akillessenen fortsætter, så kan det måske ende med, at løb og cykling skal kæmpe om min gunst.

:bubblebath: :bike: :headphonedance:

Helt tydeligt, at din indre triathlet kæmper en hård kamp mod den allestedsnærværende trang til at bryde ud på yoga måtten :hippy:

Link to comment
Share on other sites

Livet er uretfærdigt :crybaby:

Han ser godt ud, er filmstjerne, vader i skønne kvinder og bliver tit valgt som verdens mest attraktive mand. Og så viser det sig f..... også, at han lader til at være charmerende, veltalende og en helt igennem hyggelig fyr, når han bare er sig selv i et interview som her. Crap! :bigsmile:

http://www.youtube.com/watch?v=TLk_gCg-BOM

Link to comment
Share on other sites

Tanker i mellemtiden :blahblah:

Man befinder sig i en underlig 'mellemtid', når man - sådan som jeg gør lige nu - prøver at komme af med en irriterende skavank. Det bliver sådan lidt halvhjertet jogging/udstræk/gang kombineret med dage, hvor den står på cykling, alternativt solospinning kombineret med styrketræning. Dagene triller af sted, og det virker lidt plan- og formålsløst, når man som undertegnede godt kan lide at arbejde hen mod nogle begivenheder og arrangementer.

Ubeslutsomhed er med andre ord ikke en af mine stærke sider. MEN her til morgen fik jeg endelig sat et godt, mentalt billede på, hvor jeg er lige nu og her. For uanset om fremtiden byder på mest løb eller cykling, så er jeg vel egentlig ved at gøre klar til at træne (hvad det end bliver). Jeg holder mig i gang og forbereder mig stille og roligt på at blive parat til at sætte mere damp på kedlerne. Det svarer jo fuldstændig til at rydde haven for gammelt skrammel, før man kan anlægge en ny.

Og pludselig virker det jo nærmest konstruktivt. For først når man har fjernet diverse forhindringer, kan den nye have blive anlagt og komme til fuld udfoldelse. Jeg siger det ikke for at slippe den indre lyriker fri, men fordi jeg har gået lidt i en grå sky og manglet en kurs. Når jeg ser dette billede for mig, så giver det da mening. Well, whaddya know ... :shades:

post-52761-0-31936900-1341988125_thumb.j

Link to comment
Share on other sites

Det næste Canyon?

Når man læser tyske cykelblade, så er det næsten altid Canyon, der vinder, når det gælder value for money. Deres modeller har fremragende egenskaber til særdeles fornuftige priser. Men Rose Bikes er ved at bide dem i haserne. Og nu har de endda lavet en dansk webshop:

http://www.rosebikes.dk

Det er faktisk et gammelt firma med hovedsæde i nordtyske Bocholt. De har i de senere gennemgået en fantastisk udvikling og har ud over postordre også åbnet en enorm cykelforretning, hvor man kan shoppe og blive målt op til sin kommende cykel. Det er da et sted, men godt kunne slå sig løs nogle timer :shades:

I seneste Road Bike ligger deres Carbon Pro-RS 4400 stort set lige med Canyons testvinder, og i mine øjne er den også designmæssigt med helt fremme. Kulfiberstel, SRAM Force gruppe, DT Swiss hjul og en samlet vægt på 7,0 kg (57 cm). Det hele i en samlet pakke for 15.400 kr. For få år siden ville det have været utænkeligt ...

post-52761-0-47526200-1342071600_thumb.p

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share