Motion i balance™


Henrik S.
 Share

Recommended Posts

Du gik absolut ikke glip af noget som helst. Gabende kedeligt endnu engang.

Godt at vide. Jeg har så småt afskrevet årets TdF som en af de mere uinteressante årgange. Gennembruddet for Froome må vel siges at være noget af det mest spændende. Han skal sgu' nok blive til noget og ser ud til at være noget mere flyvende i bjergene end Wiggins ...

Link to comment
Share on other sites

Nye stier på en torsdag

Torsdag kunne jeg simpelthen ikke bestemme mig til, hvad jeg ville. Skulle egentlig have været på landevejen, men vejrudsigten så mildest talt dyster ud. Så overvejede jeg at tage i FW og hoppe på en spinningcykel, hvorefter vejret om eftermiddagen klarede op og så rimeligt ud. Så det gik, som det ofte går, når man kan vælge mellem to ting: Man tager noget helt tredje. Så jeg trak den oldnordiske MTB frem af gemmerne, cyklede op til Hareskoven og tossede lidt rundt deroppe. Bare hyggekørsel, men alligevel et rart afbræk fra de andre træningsformer.

post-52761-0-85866100-1342766583_thumb.j

Link to comment
Share on other sites

Apropos MTB …

Så ville jeg jo ønske, at jeg så lige så sej ud som de cool bikere, de dygtige folk fra Sportograf fanger til de forskellige arrangementer i fjerne, bjergrige egne. Men det gør jeg ikke. MTB bliver aldrig rigtig mig, må jeg bare konstatere, hver gang jeg sniger mig gennem skoven og ved en fejl kommer ud i noget singletrack :laugh:

post-52761-0-49345700-1342767038.png

Link to comment
Share on other sites

Det er et super cool billede, der perfekt illustrerer drømmen om at køre MTB. Når jeg ser de andre midaldrende herrer, der lusker rundt på de brede skovstier, så er det min opfattelse, at det for mange nok bliver ved drømmen :laugh:

(For slet ikke at snakke om alle de MTB'er, der kun bliver manøvreret i storbyjunglen og aldrig ser skyggen af hverken, bjerge, skove eller vilde stier :shades: )

Link to comment
Share on other sites

PS: Nu bliver der ofte nok lavet lidt fis med de lettere tykvommede herrer og damer, der kører med på Team Rynkeby. Men nu har jeg de seneste dage fulgt dem på Facebook, og det virker altså som om, at de har en super hyggelig tur. Respekt for at de får skrabet nogle skillinger sammen til et godt formål - og samtidig kommer i bedre form selv. Thumbs up herfra :1356:

http://www.facebook.com/TeamRynkeby

post-52761-0-33575100-1342787164_thumb.j

Link to comment
Share on other sites

Hopper også på vognen hvor MTB nok aldrig bliver min "favorit"

Lige som flere af jeg andre, er jeg sku også for stor en tøsedreng :blush:

Og så "gider" jeg heller ikke når det bliver for teknisk og svært :surrender:

Det må meget gerne være hårdt. Men det skal ikke være svært :nonono:

Link to comment
Share on other sites

PS: Nu bliver der ofte nok lavet lidt fis med de lettere tykvommede herrer og damer, der kører med på Team Rynkeby. Men nu har jeg de seneste dage fulgt dem på Facebook, og det virker altså som om, at de har en super hyggelig tur. Respekt for at de får skrabet nogle skillinger sammen til et godt formål - og samtidig kommer i bedre form selv. Thumbs up herfra :1356:

http://www.facebook.com/TeamRynkeby

Ja bestemt et godt formål, jeg kunne godt se mig ansøge om at køre med. For oplevelses skyld, har dog ingen idé om man som alm dødelig kunne komme i betragtning. Men hvis jeg kunne få lidt sponser penge fra firmaet (muligt de ville)

PS min vom passer nok godt ind :music:

Link to comment
Share on other sites

Hvis dine knæ så også peger udad når du kører, så er den hjemme :-D

Ej, så lige lidt om deres tur, og normalt er jeg ikke bleg for at gøre grin med dem. Men det ar vidst været en hård tur med halvskidt vejr, så hatten af for alle dem som har gennemført.

Link to comment
Share on other sites

Ja mener det ligger på 12k at komme med. Vel en okay pris. Ved dog ikke helt hvad det dækker. Ja det er vist ikke den fedeste cykel. Desværre må man ikke træne på egen cykel med dem, og turen skal foregå på deres cykel / udstyr.

Hehe ja ser ofte en gut ind af folehaven om morgenen som har en ret vild "lyske vinkel" ser lidt halvkomisk ud. Min knæ stil er vist ok :-)

Men jeg sidder i bilen og han på cyklen, vist mig som er en knallert alligevel.

Link to comment
Share on other sites

Ja, det koster 12.200 kroner at komme med, men da det er inkl. en nogenlunde cykel, tøj og overnatninger, så er det faktisk billigt. Men man forpligter sig til at prøve at finde nogle ekstra sponsorkroner i den gode sags tjeneste.

Alle kan ansøge, og det er faktisk meget få pladser, der er reserverer til kendte. Dem har de udelukkende med for at generere noget presseomtale, hvad der er en ret smart PR-taktik ...

Link to comment
Share on other sites

Benchmark Bull

Fredag havde jeg lyst til en lille benchmark test på den gode gamle Tyren ved Ganløse. Jeg rullede det røde fartlyn frem og trillede ud til rundstrækningen via Kollekolle og Christianshøjvej. Så tog jeg en runde med godt pres på pedalerne uden at vende vrangen vrangen fuldstændig ud på lungerne. Den sagde lige en snas over tyve minutter - det vil sige omkring 20:10. Det er ikke skræmmende hurtigt, men absolut heller ikke bekymrende langsomt. Jeg er faktisk ganske godt tilfreds. Alt i alt blev turen vel omkring de 52 km. Sjovt nok i fantastisk solskin, selv om DMI havde lovet noget andet, men de har heller ikke haft nogen heldig hånd på det seneste :bigsmile:

post-52761-0-37463100-1342844810.png

Link to comment
Share on other sites

Hej Henrik!

Jeg har en fornemmelse af, at alle cykelinteresserede Københavnere ved, hvad "Tyren" er. Som jeg husker den omtalt, er den 11-12 km lang og ret kuperet. Er det rigtigt? For St kunne vurdere din test, er det jo nødvendigt, at kende distancen, og egenlig også antal højdemetre og vind og vejr. Men godt at høre, at du har en vis glæde ved cyklingen nu, hvor det ikke er så smart at løbe for meget.

Link to comment
Share on other sites

Er Tyren altid Tyren?

Oppe i Hcm kører vi et sted. Med Acr er det et andet men nogenlunde det samme fra gang til gang men en bakke, som jeg underligt nok kan genkende, den er ikke på turen hver gang. Så troede lidt at det blot var en betegnelse for området. Men hvis man kan tage tid må det jo være en bestemt rundstrækning, eller hur? Og jo, der er bakket på den fede måde.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share