Motion i balance™


Henrik S.
 Share

Recommended Posts

Sakset fra EB ...

Ja, og denne gang kunne jeg ikke være mere enig. Har også en snigende fornemmelse af, at selv sunde og raske motionister popper flere piller end før, primært Ipren og den slags. Det er sgu ikke nogen sund udvikling, hvis det virkelig står til troende, at 40 procent af fodboldspillerne tager smertestillende medicin, før de løber på banen :omg:

Er det en decideret ny udvikling? Har der ikke tidligere været en række historier om, hvordan gigtpiller blev brugt i stor af grad af fodboldspillere og evt. var skyld i flere dødsfald. Det er dog fuldstændigt vanvittigt at almindelige motionister (professionelle såvel) spiser piller i længere perioder. For en professionel sportsudøver kan jeg et stykke hen af vejen følge det, eller i det mindste forstå bevæggrundene, men forstår ikke, at man som almindelig motionist vælger at træne i længere perioder på smertestillende.

Link to comment
Share on other sites

… men forstår ikke, at man som almindelig motionist vælger at træne i længere perioder på smertestillende.

Helt enig, der hopper kæden også helt af for mig. Som professionel er der ganske rigtigt mange flere faktorer ind over. Alligevel synes jeg, at de 40 procent af fodboldspillerne, der efter sigende er på smertestillende midler, er bekymrende. Adfærd og normer har det med 'at sive nedad' til os mere almindelige dødelige ...

Link to comment
Share on other sites

Godt nok trist ...

Jeg ved ikke, hvem hun var, men det er godt nok trist med hende, der er kørt ihjel ude ved Ganløse. Kan se på biledet af cyklen, at det må være en triatlet eller motionscyklist. Og jeg kan da ikke lade være med at tænke, at jeg virkelig tit har trænet på vejen fra Ganløse til Slagslunde (Hesselvej), hvor det er sket. Tilbage i tiden, hvor jeg trænede med ABC var vi tit en flok af sted på de kanter, og der var næsten hver gang en eller flere hasarderede episoder, hvor det var millimeter fra at gå galt. Der er bakker, skarpe sving og dårligt udsyn. Pyha ... Take care out there.

post-52761-0-57754400-1339320422_thumb.j

Link to comment
Share on other sites

Godt nok trist ...

Jeg ved ikke, hvem hun var, men det er godt nok trist med hende, der er kørt ihjel ude ved Ganløse. Kan se på biledet af cyklen, at det må være en triatlet eller motionscyklist. Og jeg kan da ikke lade være med at tænke, at jeg virkelig tit har trænet på vejen fra Ganløse til Slagslunde (Hesselvej), hvor det er sket. Tilbage i tiden, hvor jeg trænede med ABC var vi tit en flok af sted på de kanter, og der var næsten hver gang en eller flere hasarderede episoder, hvor det var millimeter fra at gå galt. Der er bakker, skarpe sving og dårligt udsyn. Pyha ... Take care out there.

Ja virklig trist, tanker til familien. Det som undrer mig at det var op af bakke, altså må hun have været i en gruppe og lagt langt ude måske modsatte side. Ellers har billisten virklig kørt med hoved under armen og sms samtidig.

Men under alle omstændigheder, meget trist. Heldigvis sker det noget mere sjældent, end for motorcyklister. En af grundene til jeg valgte at sælge min motoriseret cykel.

Øv

Link to comment
Share on other sites

En knivspids Sjælsø Rundt :happy:

Var for en gangs skyld ude en tur på raceren i formiddags. Havde timet det sådan, at jeg ville trille forbi målområdet et stykke tid efter, at de første var kommet i mål. Havde så bare lige glemt, at der i dag køres med master i begyndelsen. Så lige efter skovstykket måtte jeg lige steppe ind i vejkanten, da der kom et kæmpefelt rullende forbi. Først var der kommet to alene i front, og derefter kom stort set alt, hvad der kunne krybe og gå i én stor gruppe. Hold da op. Det må være en virkelig stor luns af samtlige deltagere, der har fået samme tid? En ekstra fordel ved at trille på ruten lige på det tidspunkt var, at man blev vinket igennem samtlige sving og kryds :shades:

Link to comment
Share on other sites

Uge 24

Det bliver en hurtig update, for det har træningsmæssigt været en lidt ufokuseret uge. Stærkt nedsat træningsmængde med henblik på restitution. Som de andre gange, hvor jeg har prøvet samme kur, så synes jeg ikke, der er nogen ende på de skavanker, jeg får. Tunge ben, øm ryg, stive ankler. Vorherrebevares. Det er som om, at hele kroppen rasler fra hinanden, når jeg ikke laver noget, men lur mig, om ikke det hjælper alligevel. Der er dog også blevet smugtrænet lidt ...

Mandag

Træningsfri på nær lidt transportcykling.

Tirsdag

Styrketræning plus fællestræning med Sparta. Ialt 14 km med 5 x 500 meter bakkeløb.

Onsdag

Stop-over i Roskilde med en 10-12 km langs fjorden og ud i Boserup Skov. Rar afveksling, stadig megaømme lårbasser, specielt den venstre. Overvejer, om det kan være en lille fiber/forstrækning.

Torsdag

Pendlercykling og ikke andet.

Fredag

Pendlercykling og ikke andet.

Lørdag

Mosen rundt, 9 km, i et forbløffende frisk tempo. Efterfulgt af en ordentlig omgang styrketræning. Note to self: Husk styrke efter cardio. Det virker altså som en mere effektiv rækkefølge.

Søndag

52 km på raceren om formiddagen. Var ved at blive viklet ind i afslutningen af Sjælsø Rundt.

7 km løb rundt om Mosen i frisk tempo.

Lørdag og søndag føltes benene nogenlunde friske igen, og jeg kunne slet ikke lade være med at sætte lidt tempo på de korte løbeture. Det kan da være, at jeg er tilbage på hesten igen, selv ugen som nævnt begyndte med tunge ben og sygeligt ømme lår.

Glad for den enlige tur på raceren. Har lidt svært ved at få hevet mig af sted, men når jeg gør det, så nyder jeg det. Schrøderen spiller bare, og jeg får lige overbevist mig om, at der er attraktivt alternativ til løbetræningen, hvis det glipper. Føler mig fint tilpas på cyklen og kan mærke, at der bare skal en 3-4 måneder til, før jeg ville kunne trille nogle halvlange ture med min gamle motionsklub igen. Jeg er stadig medlem af Birkerød BC, og det skulle ikke være nogen straf at genoptage træningen med de gutter. Men indtil videre må jeg løbe :shades:

Edited by Henrik S.
Link to comment
Share on other sites

Sladrehank

Jeg har fundet ud af, at jeg har en sladrehank indbygget i kroppen: mine kæbemuskler. Hvis jeg begynder at blive lidt stresset eller irriteret over noget, så strammer de rigtig meget til. Hvis jeg modsat 'giver slip' på kæben, lader kæbemusklerne slappe helt af og trækker vejret dybt, så breder der sig en behagelig ro i kroppen, og tingene ser ikke helt så uoverskuelige ud. Det er da pudsigt. Og måske et lille, hemmeligt trick i pressede situationer: Slap af i kæben, og du fremtræder cool, calm and collected. Det skulle du have husket, Bill ...

post-52761-0-13094700-1339393676.jpeg

post-52761-0-55791300-1339393683.png

Link to comment
Share on other sites

Godt nok trist ...

Jeg ved ikke, hvem hun var, men det er godt nok trist med hende, der er kørt ihjel ude ved Ganløse. Kan se på biledet af cyklen, at det må være en triatlet eller motionscyklist. Og jeg kan da ikke lade være med at tænke, at jeg virkelig tit har trænet på vejen fra Ganløse til Slagslunde (Hesselvej), hvor det er sket. Tilbage i tiden, hvor jeg trænede med ABC var vi tit en flok af sted på de kanter, og der var næsten hver gang en eller flere hasarderede episoder, hvor det var millimeter fra at gå galt. Der er bakker, skarpe sving og dårligt udsyn. Pyha ... Take care out there.

Her er hvis lidt mere info om denne triste hændelse som du nævnte forleden dag.

http://www.feltet.dk...d.php?24,360266

R.I.P.

Pas på der ude.

Edited by NAVYSOLDIER
Link to comment
Share on other sites

WTF?! :hehe:

Hvad skete der lige dér? Der var Stjerneløb i aften til Spartas fællestræning. Et årligt tilbagevendende træningsløb, hvor man med udgangspunkt i midten af Ryparkens kolonihaveområde løber ud i fire forskellige retninger. Når man kommer tilbage til udgangspunktet tager man så næste rute, næste 'tak' i stjernen. Og fidusen er så, at alle løber dem i forskellig rækkefølge, så man mister overblikket over, hvordan stillingen er.

Der var lidt uenighed om længden, men den lå på lige knap 10 km i det hele - de fleste mente omkring 9,85. Og tiden sagde 39:18, hvad der faktisk kom bag på mig. WTF?! Jeg er godt nok begyndt at sætte tempoet lidt op igen, men det her var virkelig en glædelig overraskelse. Især fordi ruten krøller sig rundt i Ryparken og blandt andet går via den store fodgængertunnel med en masse trapper under Lyngbyvejen.

Så stor tilfredshed herfra. Turen er fejret med lidt hvidvin og noget sushi. Er man så en del af den kreative klasse? :cooldance::biggrin:

For en gangs skyld blev pulsuret luftet, og som det fremgår lagde jeg lidt frisk ud. Men hvad pokker, hvad man ikke dør af, bliver man stærkere af, eller hvordan er det nu ...

post-52761-0-84807300-1339699282_thumb.p

post-52761-0-26600300-1339699349_thumb.p

Edited by Henrik S.
Link to comment
Share on other sites

WTF?! :hehe:

Hvad skete der lige dér? Der var Stjerneløb i aften til Spartas fællestræning. Et årligt tilbagevendende træningsløb, hvor man med udgangspunkt i midten af Ryparkens kolonihaveområde løber ud i fire forskellige retninger. Når man kommer tilbage til udgangspunktet tager man så næste rute, næste 'tak' i stjernen. Og fidusen er så, at alle løber dem i forskellig rækkefølge, så man mister overblikket over, hvordan stillingen er.

Der var lidt uenighed om længden, men den lå på lige knap 10 km i det hele - de fleste mente omkring 9,85. Og tiden sagde 39:18, hvad der faktisk kom bag på mig. WTF?! Jeg er godt nok begyndt at sætte tempoet lidt op igen, men det her var virkelig en glædelig overraskelse. Især fordi ruten krøller sig rundt i Ryparken og blandt andet går via den store fodgængertunnel med en masse trapper under Lyngbyvejen.

Så stor tilfredshed herfra. Turen er fejret med lidt hvidvin og noget sushi. Er man så en del af den kreative klasse? :cooldance::biggrin:

For en gangs skyld blev pulsuret luftet, og som det fremgår lagde jeg lidt frisk ud. Men hvad pokker, hvad man ikke dør af, bliver man stærkere af, eller hvordan er det nu ...

:1356: + :hippy: til sushi (også selvom jeg nok ikke kan bryste mig af at tilhøre den kreative klasse :1112: )

Link to comment
Share on other sites

Uge 25

Endnu en uge med en hurtig update. Den står jo både på Aarhus Challenge, Le Mans, EM fodbold og meget, meget mere idag, så resultaterne vælter ind fra højre og venstre. Derfor en update af de mere summariske.

Mandag

9 km rundt om Mosen i ganske frisk tempo. Både weekenden og mandagen bød på lidt friskere km-tider.

Tirsdag

Sparta fællestræning, vel en 12 km i det hele med 3 x 1000 intervaller i kuperet terræn. Fra 4:10 på den første til omkring 3:50 på den tredje.

Onsdag

9 km rundt om Mosen igen igen. Stille og roligt med fokus på teknikken.

Torsdag

Ialt en 15 km med det tidligere omtalte Stjerneløbet på lige knap 10 km indlagt. Særdeles tilfreds med de 39:18.

Fredag

Ingen egentlig træning, kun lidt transportcykling. Rimeligt smadrede ben.

Lørdag

Regnvejr og derfor besøg i den lokale FW. Knap en time med ret intens træning på spinningcykel efterfulgt at af en god omgang styrketræning. Godt me dlidt krydstræning til en afveksling.

Søndag

Knap 13 km meget tilbagelænet joggingtur med indlagt heppen på min bedre halvdel til Women's 10K i Fælledparken. Stort og flot arrangement, hvor regnen først væltede det ned lige efter løbet :)

I stedet for lange distancer har jeg i denne uge prøvet at presse mig lidt yderligere på tempoet. Og konklusionen er den samme som med de lange distancer: Det knirker i bentøjet med noget ømhed, der flytter lidt rundt. Som om noget på skift sætter sig i klemme snart her og snart der.

Lige nu har jeg fx en øm højre balle, mens min venstre akillessene også ømmer sig. Det er ikke smerter som ved egentlige skader, men alligevel udtryk for noget skævhed af en slags. Hmm, tager lige et par rolige dage plus eventuelt noget massage. Skal jo heldigvis ikke nå noget bestemt lige nu ...

God træning til alle derude!

Link to comment
Share on other sites

Mandags MorgenSang™

Havde nær glemt ugens optakt på den musikalske front. Den bærer måske præg af de løbende (!) udfordringer med at holde biostilladset intakt og samtidig i god form. Hvad er vel mere passende end en omgang Pet Shop Boys, hvor teksten er lige så enkel, som den er vedkommende, når man ikke lige er 17 år længere. It's not as easy as it was/Or as difficult as it could be/For the Samurai in Autumn. Så sandt, så sandt :)

Edited by Henrik S.
Link to comment
Share on other sites

Hej Henrik.

Er det ikke noget med at du har en del erfaring med Foam Roller? Eller i hvert tilfælde selv har brugt det en del?

Men min tanke er, hvad med disse Ball-Stik / Ball-Punktur. (Stor og Lille) Du ved de orange bolde fra SELECT (Man kan sikkert også godt få dem i andre mærker) Er de ikke lige så gode / anvendelig som en Foam Roller?

Har du en erfaring eller mening til dette?

Link to comment
Share on other sites

Hej Henrik.

Er det ikke noget med at du har en del erfaring med Foam Roller? Eller i hvert tilfælde selv har brugt det en del?

Men min tanke er, hvad med disse Ball-Stik / Ball-Punktur. (Stor og Lille) Du ved de orange bolde fra SELECT (Man kan sikkert også godt få dem i andre mærker) Er de ikke lige så gode / anvendelig som en Foam Roller?

Har du en erfaring eller mening til dette?

Sorry, har kun erfaringer med rullen. Bruger den stadig og er meget glad for den. Til en pris på en hundredelap må det siges at have været en af de bedre investeringer i langtidsholdbart gear :bigsmile:

Jeg kender godt de orange massagebolde, og jeg er helt sikker på, at man kan lave nogle af de samme tricks med dem. Men dem har jeg ikke haft praktiske erfaringer med, desværre.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share