1. Træning, kost og sundhed

    1. Online Logbog

      Opret en logbog og lad andre følge din træning

      393.9k
      posts
    2. 128.3k
      posts
    3. 27.3k
      posts
    4. Træningsprogrammer

      Diskussion af specifikke træningsprogrammer, dit eget program eller dit bud på et optimalt program.

      42.5k
      posts
    5. 40.2k
      posts
    6. Ernæring

      Kost og Kosttilskud

      62.7k
      posts
    7. Sport

      Alt om sport

      48.6k
      posts
    8. Skader

      Diskussion af egne skader eller principielle forhold omkring skader.

      10.3k
      posts
    9. Generelt

      Udstyr, træningssteder, holdninger etc. - Træningsrelaterede emner der ikke passer i andre fora

      61.2k
      posts
    10. Artikler på forsiden

      Diskuter artikler på Motion-onlines forside. Kun Admin kan oprette emner, men alle kan svare.

      3.3k
      posts
    11. Køb - Salg - Bytte

      Træningsudstyr, bøger, video etc.
      KUN træningsrelaterede ting! Kun for private.

      9.8k
      posts
    12. Billedgalleri   (253,129 visits to this link)

      Brugernes egne fotoalbums

  • Nyeste Emner

  • Nyeste indlæg

    • Uden at gå for meget i detaljer, så valgte jeg lidt at se forbi det gamle ordsprog med ikke at have unga bunga dagen før en stor sportsbegivenhed  Eller, jeg tror godt på at det kan lade sig gøre, bare ikke lige i den form det skete for mig Om det udelukkende er det, ved jeg ikke, men jeg er generelt spændt på om det alene kan give noget mere. Nogle andre tanker jeg har haft omkring det har været:  - Bikefit - sidder jeg optimalt på cyklen eller får jeg måske aktiviteret mit baglår for meget?  - Som sagt så sidder jeg meget ned når jeg kører cykel, også i de kortere accelerationer hvor andre ofte er oppe og stå. Det betyder at jeg sejtrækker noget mere og virkelig aktiverer baglår - det kan måske også spille ind.  - Magnesium. Får jeg reelt set nok magnesium?  Det er sådan de umiddelbare teorier. Jeg vil i de næste løb se om jeg kan komme lidt mere ud af sadlen i de små accelerationer og så bruge min vægt som driver også, og samtidig have større fokus på at få magnesium i kroppen.  Er der intet af det der virker må jeg gå videre - jeg har også luret på om jeg skulle spørge Velofit om ikke de kan gå mere i dybden med kramper i en podcast, og hvad der kan være årsager og løsninger. Og mens jeg skrev det slog det mig lige om ikke de allerede havde lavet det? :D   
    • Ja, det er underligt. Jeg har også kun oplevet kramper under cykling og aldrig løb. Det hører dog med i billedet, at et hårdt løbepas kan udløse kramper hos mig senere, når jeg fx slænger mig i sofaen om aftenen for at se noget i fjernsynet. Så kan de melde sig med forsinkelse. Det kan jeg så heller ikke forklare.
    • Det er det samme her. Jeg kan låne 5km på fuld smadder uden træning på 20min, og jeg har ikke en snert af kramper. Jeg kan løbe et halvmarathon roligt, og stadig ingen kramper. Men cykel, det giver mig kramper.  Sågar til løbet igår, fik jeg kramper efter 1½ time i frontgruppen - og det var uden jeg på noget tidspunkt faktisk hev efter vejret. Det er skrækkeligt. Men det underlige er så efter 30mins rul væk fra kramperne, så forsvinder de, og jeg kan kører hårdt igen. Hvad skyldes årsagen tror du?
    • Nu er min fysiologiske viden ikke nødvendigvis så stor, men en af de ting jeg tror er forskellig fra løb på fødder til løb på cykel måden musklerne bliver brugt på. På cyklen laver man mange små accelerationer, og de sker ofte siddende, hvor det er mere sejtrækkeri end det er turbo. De gange jeg har løbet synes jeg primært at det har været forlår der har været i aktion.  Men jeg håber fandme at jeg kan komme det til livs, for ellers bliver det fandme en kort cykelkarriere herfra 
    • Håber, du finder ud af det. Mit eneste livtag med La Marmotte måtte jeg opgive på Telegraphe, fordi jeg havde to massive telefonpæle i stedet for lår. Det var frygteligt. Jeg ventede og ventede, strakte ud og strakte ud, men intet hjalp. Og jeg havde taget magnesium og salttabletter, og jeg ved ikke hvad. Drukket rigeligt havde jeg også. Det var i 2009/2010, hvor jeg ellers cyklede meget, men ikke desto mindre begyndte jeg at døje med kramper til bl.a. Grejsdalsløbet og den slags med bakker på. Jeg fik aldrig rigtig knækket koden. Har i øvrigt aldrig kramper i forbindelse med løb (altså løb-løb ... på flade fødder).
  • Recent Status Updates