Langt pokker i MOL


Gregers TF
 Share

Recommended Posts

Åhr, hvor er jeg irriterende dårlig til logistik :4pooh:

Dagens første timer har jeg klattet væk i venten og venten og venten.

Endelig blev klokken så meget at jeg kunne køre til Ballerup Super Arena og forny mit medlemskab og min parkeringsplads til cyklen. De er flinke og rare, de to der står for det men hold da fest hvor er de langsomme!!!

Hurtigt hjem i tilfælde af tørvejr, så jeg kunne køre med Hvidovre. Mega byge, så det droppede jeg.

Men HOV!!! - der er jo banecykling om mandagen. I Føtex for at købe en lås til banecyklen, idet det er kommet frem at optageren der skulle tappe videoovervågningen er væk så der ingen overvågning er. Føtex har ingen wirelåse og de nærmeste Brugsen´en + en Legekæden som også forhandler cykler, havde heller ingen. Pis, hvor spild af tid!

Nå men så måtte jeg jo tage cyklen med tilbage. Panikke hjem og få de nye dæk på banecyklen - sidst jeg kørte, eksploderede det ene jo. Men fabriksnye klistrede banedæk er håbløse at arbejde med så det tog sq lang tid. Og så nåede jeg heller ikke til banecykling. Og der er ingen FW der kører bikefit-timer så sent som nu.

Hvor var det godt jeg lige fik skovlet 850 kcal i skuffen så jeg havde noget at køre på.

http://www.youtube.com/watch?v=Xw4NWLisrw8&feature=watch_response

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Hmm - det bliver sq til en nul-dag igen i dag.

Jeg var faktisk kommet i cykelklunset for at køre med ACR, da jeg ikke kunne narre mig selv til at gide.

Jeg ved ikke.... jeg tror måske jeg er demoraliseret af den sol som DMI havde lovet skulle komme ved middagstid ikke kom. Det var først planen med en lille trilletur for at løsne op inden (måske) fællestræning i morgen. Da det trods alt er sjovere i godt vejr, ville jeg så køre med ACR i stedet og det er stadigvæk overskyet og blæser en wældi wind. Det med vinden er nok det som afskrækker mest :chicken:

Vi må se i morgen... de sidste 3 dage er jeg først gået i seng ved 2-tiden så kan nok ikke sove specielt tidligt. Vækkeuret ringer kl 5 så det er ikke sikkert at jeg har energi til noget i morgen eftermiddag. Men satser kraftigt på det, da jeg har midt-på-dagen-vagter efterfølgende 2 dage og helt sikkert ikke får rørt en negl.

Har heldigvis fri både lørdag og søndag så må se om jeg ikke kan hitte på noget fornuftigt så jeg ikke går helt i dvale men skal nok hverken satse på Hvidovre eller ACR hvis byvejret holder det drypperi de lover.

Jajada, men jeg har fået hængt min ribbe op og testet at den holder.

Og har fundet lampeolie osv frem. Pendlergeden har ikke fået renset hverken kæde eller kassette i år :blush:

Så kan jeg svine mig selv og badeværelset til som straf for at skulke fra træning :tongue:

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Nogle gange er jeg faktisk også ret ærgelig over at jeg ikke er blevet kontornusser i stedet for.

At jeg er kommet sent i seng de sidste dage, skyldes nu blot min nye tablet som er ganske hyggelig at spille på. Og læse mails og MOL og og og og på, når man egentlig ligger og kæmper for at holde sig vågen. Det skal lige finde et naturligt leje, så jeg igen sådan nogenlunde tåler når vækkeuret bimler klokken kvalme om morgenen.

Mon ikke nyhedens interesse hurtigt fortager sig?

Hov - jeg har endnu ikke sluppet MOL - der var noget med nogle oliefingre :poking:

Link to comment
Share on other sites

Ahaaaa, gadgetfeber, det kan ramme enhver :bigsmile:

Selv fik jeg for nogle siden øjnene op for Wordfeud, og det gav også akut tidsmangel til andre ting i en periode. Men det finder et naturligt leje på et tidspunkt.

Folk brokker sig også over den ringe batterilevetid på deres nye smartphone i starten. Men det skyldes nok som regel, at den bliver brugt i døgndrift, når den er ny :shades:

Link to comment
Share on other sites

Det var det med logistikken, hmm.

I morges opdagede jeg at jeg ikke har mere Symbicort/astmamedicin. Og jeg stod også en time for tidligt op og opdagede det først da jeg fik tændt Garminen på cyklen.

Det er vist godt at DSB kommer med udspecificeret spiseseddel over dagens tognumre med tilhørende endestationer.

Link to comment
Share on other sites

- og det fortsatte. Jeg havde ikke meget mere end åbnet mit skab i omklædningen da jeg tabte og smadrede mit kaffekrus. DRAMA. Til gengæld kunne jeg daffe på apoteket i min pause og hente astmamedicin og det hjalp jo lidt på det hele.

Vel hjemme ville jeg gerne sove inden træning men måtte lige en tur under den "kogende" bruser for at narre reptilhjernen. Efter en urolig start fik jeg sovet 40 minutter i sammenhæng inden vækkeuret ringede og så havde jeg 20 minutter til at nå mødestedet.

Vi starter heldigvis altid roligt ud så jeg kunne vågne lidt mere. Træneren var der ikke og planerne for hvad vi skulle, ændrede sig flere gange undervejs. I det hele taget var det en rodet dag. I Hvidovre er det sjældent at vi ligger og flyder udover det hele, men det gjorde vi flere gange i dag, i stedet for at holde stringent på at køre 2 og 2.

Det blev en lidt let dag fra min side da jeg ikke kom med på de rigtige hold og på de 3 bakkespurter ikke havde helt så jævnbyrdig modstand som skal til at trække mig helt ud over kanten. Meeeen, fik da gele i stængerne.

Første interval var rulleskift. Vi var 5 på holdet men den ene var kun med det halve af tiden, så man skulle hele tiden være obs på om bagerste mand skulle med - lidt irriterende men OK, det var kun opvarmning.

Derefter en tur med jydeskift. Aha - det er det, det hedder med 3 mand med to i front og en i smørhullet. Her fik jeg klart overvurderet mine makkere og bandede lidt for mig selv hver gang vi blev overhalet.

Så skulle vi køre tre bakkespurter og jeg troede at jeg havde styr på hvor det var. Fronten trak fra og feltet knækkede fordi de fleste fortsatte som intet hændte. Først da de forreste vendte om, fattede jeg at vi var på bakkEN.

På min den første tur kom jeg heller ikke med i frontgruppen men fik da ædt dem alle undt. licenserne som var vendt rundt før os andre og en enkelt fordi jeg brændte ud til sidst, så de sidste 100 meter var det lige op.

På min tur to gik det nogenlunde på samme måde bortset fra en rød chip som lå og rodede rundt med en mand på som så overrasket presset ud.

Der var stemning for en bonustur men der var ikke nogen der kørte helt igennem på den.

Og så trillede vi stille og roligt hjemad. Meget stille, medvinden i betragtning men hold da op hvor kan cykelmotionister dog snakke!!!

post-1580-0-80360200-1340833246_thumb.gi

Om det var en konstatering eller en kompliment er jeg ikke helt klar over men en af damerne konstaterede at jeg har en stor muskuløs røv. Godt så :unsure: Det var i sammenhæng med at vi talte om at jeg ikke kom helt i hegnet og ville træne ben bagefter. Efter et bad, gik det så videre omkring FW. Jeg nåede lige at spotte #PP smutte men nåede ikke at råbe hende op.

Romaskine: 5 min

Lægstativ: 20x80, 15x120, 15x120, 15x120, 15x120

Squat: 15x20, 10x60, 5x100, 5x110, 5x120 PR yderst underligt midt i cykelsæsonen

Planken: 1 stk med 30 kg, bingo: nu bider den og syrer ikke bare

Tricep pushdowns: 12x30, 12x30, 12x30, måske ikke så snedigt lige når man har brændt vommen af

Link to comment
Share on other sites

Jeg var jo ikke helt tilfreds med træningsindsatsen i går. Med en 11:30 til 20-vagt i dag (typisk lige den dag det er sommer), var der ikke mulighed for at rette op på det ved at tage en fællestræning, så jeg måtte bide i det sure ævle og ordne det på egen hånd.

Jeg gider ikke rasle rundt alene i flere timer og var heller ikke stået tidligt nok op til det; faktisk var den eneste mulighed for at undgå en masse lyskryds at køre ud på Amager Fælled.

Så:

- Opvarmning fra Store Hus til Col de la Kalveboderne / motorvejsbroen.

- En lille teaser opad hvor jeg desværre fik overhalet en gut som var kørt udenom forinden. Umiddelbart plat men havde altså ikke tid til at give ham forspring.

- Det første stykke ude på Lorteøen er stierne lidt kringlede og det ville være uskønt at køre hurtigt, så tog den gelinde indtil jeg kom ind på boulevarderne.

- Planen var 5 x 3/3 min, sådan lidt Vo2max agtigt, tror jeg. Det har jeg faktisk ikke kørt siden jeg blev kørt ned for et år og et par dage siden. CCHillerøds hold 2 brugte dem meget men siden da har det ikke været på banen. Det passer skide godt til Fælleden faktisk, bortset fra at den midterste kun blev på 2½/2½, da stien jeg kørte på var spærret. Og så skar jeg 12-14 sekunder af den sidste da jeg igen løb tør for sti inden et skarpt sving.

- efter 2 minutter stod sekundtælleren igen på "00" og så var det 15sek stående spurt/45 sek afrul. Jeg nåede 3 af dem inden boulevarden tog slut. Jeg var nok lidt en kylling på den midterste hvis jeg skal være ærlig, men nu har jeg aldrig pralet af at være god til at køre intervaller alene.

- stille ud af øen og fra man passerer den røde låge og kvægristen, stiger Col de la Kalveboderne straks. Jeg nappede den siddende i højeste gear - desværre overvurderede jeg bakken og undervurderede modvinden på broen, for jeg kunne godt have trådt lidt hårdere. Men det var da nok til at holde den anden cykeltosse, som jeg holdt lågen for ned i bunden, bag mig.

- trille af i et kvarters tid - i bad og så på arbejde.

post-1580-0-99921800-1340909590_thumb.gi

Kort og hårdt og ikke så meget pjank. Om det så var den rigtige slags intervaller ved jeg ikke men de første par timer på arbejde var tændstikkerne brændt godt af.

I morgen satser jeg på en kort rulletur. Jeg skal have hentet pendlergeden som står inde på arbejde - ohh yes, jeg har været doven. Det store sporarbejde vi har på S-banen, har gjort Hundige til et personalemæssigt knudepunkt og ham der deler mine tjenester ud, ved at jeg bor få stationer væk og giver mig de tjenester med start/slut i Hundige. Tog jeg cyklen, ville det koste mig en lille time, så det gider jeg altså ikke. Jeg må hellere få den hjem i morgen - vores cykelparkering er ikke voldsom stor, så den står nok "lidt" i vejen :blush:

O.T.

De ruller sq meget godt, sådan nogle tog. Det er ikke tit man kører med tomme tog hvor der luft omkring en og BaneDanmark har sat signalerne hele vejen. Men i dag. Jeg forlod Køge med 120km/t og kørte på frihjul hele vejen til Hundige hvor jeg kørte til perron med 35km/t.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Atmosfæren er vist lidt for urolig til de modeller der begegner DMIs byvejr. Da jeg gik i seng i går, var det med forhåbning om en trilleur i høj sol.

I stedet fik jeg hentet pendlergeden hjem i pisregnvejr og var en kujon og tog ingen omvej. Til gengæld fik jeg kørt nogle småintervaller på vejen.

Meget mystisk, jeg har overhovedet ikke DOMS efter squatten i forgårs. Æv at jeg ikke er panisk om kosten så jeg kan se hvad jeg har ædt de sidste 48 timer. Benene var OK i betragtning af hvor flade de var i går da jeg kom hjem fra Lorteøen.

Link to comment
Share on other sites

Lørdag aften op til lønningsdag når vejret endelig er godt og eksamenerne er overstået, det er ikke noget jeg opsøger og slet ikke når jeg næppe rammer hovedpuden før klokken 4 i nat. Men det var det arbejde jeg kunne få, hvis jeg ville køre med Hvidovre i morges.

Min bare. Trods sol og sommer, kunne jeg glemme det. Igen måtte jeg køre alene.

Jeg havde ikke helt styr på småbyerne så ud af 78km endte jeg med at krydse op i vinden de 52 af dem og så en lille snas hjem i medvind.

Det eneste ophidsende var da jeg formastede mig til at tage cyklen med inden for lågen til Stærkende Kirke da jeg ville tanke vand og fik en sviner af en kirkebetjent, eller hvad de hedder, dem der sidder ved døren under gudstjeneste.

Link to comment
Share on other sites

Og hvad så efterfølgende?

Jeg overvejede at nappen en røvfuld skvat i FW men nu havde jeg for en gangs skyld fri mens det var godt vejr. Så efter lidt planløs surfen på indernettet og en herlig morfar på altanen, kravlede jeg på cyklen igen.

Bare en kort lille aftensnack på 31km og 2.5 tur op ad Herstedhøje. På den tredje tur var der ikke kun får og lam på stien men også en baby med tilhørende forældre med kamera og så blev det lidt for alternativt.

Link to comment
Share on other sites

Puha - det er tydeligt at jeg stort set kun har kørt intervaltræning i fællesskab og ikke har mange "nu-kører-vi-bare-og-holder-kæden-stram-i-et-par-timer-ture" i benene. Kunne ske at man alligevel skulle køre lidt på egen hånd :unsure:

I forsøg på at live stængerne op, har jeg lige været ude på 26km meget let rul krydret med 3 moderate spurter.

Benyttede lige lejligheden til at genopfriske det runde tråd, som den sidste måneds tid er gået "lidt" i glemmebogen. Åndssvagt, når det nu er så meget mere effektivt.

Nu da sommeren (hvilken sommer?) er ved at være slut og banesæsosnen nærmer sig, fik jeg lige tekniktrænet lidt ved at køre på striberne der adskiller cykel- og gangsti. De flade malede var nogenlunde lette, selvom vinden tog godt fat i motionistvommen med jævne mellemrum. Men de høje striber, de var faktisk ret svære at blive liggende på.

Dagen største udfordring var dog af en helt anden karakter. På hjemvejen blev jeg overhalet af en kvindelig rytter. Hun var ikke grim at ligge bagved, så det fristede fælt at sætte farten op. Meeeen, sådan noget kunne jeg jo ikke finde på.

Håber at artigheden bliver belønnet så jeg ikke igen i aften får serveret en snotklat ind gennem vinduet i førerrummet som i går.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Dagen var ikke gammel da jeg kunne få et lille grin. Jeg skulle have den MFR-vaccine jeg burde have haft for over 40 år siden og da jeg trak op i ærmet så sygeplersken kunne stikke, så hun sjov ud og begyndte på 4-5 sætninger inden hun kunne fuldføre. Der kommer åbenbart ikke mange cykelmotionister, roere og andre i tætsiddende tøj, for "solstriben" tog helt pippet fra hende.

Derfra ind på arbejde med diverse skrammel, så jeg igen kan cykle til og fra. Videre til Fields på tilbudsjagt i Bilka og en tur i Feet-a-fish; jeg må indrømme at det er enormt afstressende med den summen om fødderne.

Hjem og paniksove på sofaen inden afgang til en tur med HvidovreCK. En lidt stille dag men troede at jeg skulle starte med at blive gennempryglet.

Første indslag var nemlig et punkteringsinterval og ham den nye med licenschippen plukkede mig ud som makker "Vi gi´r den fuld skrald og du kan bare sidde på hjul", så jeg forventede det værste. Men.....da han lignede en der gerne ville afløses gik jeg i front og satte ham kort efter fra hjul. Resten af turen viste han heller ikke hvad den røde chip skal bruges til.

Derudover 3 små ture med rulleskift og en opkørsel i højeste gear.

post-1580-0-80903900-1341260722_thumb.gi

På hjemturen plejer vi ALTID at rulle stille og fredeligt og med no-go for fis og ballade. På en bakke op til et T-kryds sker det så det meget mystiske at en af tøserne spørger om jeg vil køre om kap til toppen. Godt nok har jeg aldrig før kørt med en kvinde der er så spurtstærk men, for nu at være selvfed, så ville hun aldrig have en chance. Nå, men jeg legede med hende på den første halvdel og kørte fra til sidst. Den eneste som blandede sig, var vores "nye" medlem: en kvindelig A-rytter som har holdt total cykelpause og som lige er startet op igen. Ret belastende, så bliver hun markant bedre fra gang til gang og det er vel kun et spørgsmål om kort tid inden hun kaster rundt med os andre. Og jo - i modsætning til de fleste andre cykelklubber, har vi en del damer der cykler herude på Vestegnen.

I betragtning af hvor "let" det var i dag, burde jeg nok have squattet efterfølgende men med tanke på at weekendens arbejde har kostet dyrt på sovekontoen, valgte jeg at lade kroppen få ro i stedet for.

Normalt er jeg helt til grin fordi jeg ikke følger med i TdF, så i år prøver jeg om jeg kan samle lidt op undervejs. Andre Greipel har jeg aldrig hørt om så han har lige været en tur i googlemaskinen - så kunne man faktisk godt få lyst til en tur i squat-racket. Men nedenstående billede dukkede også op - sjov ide at lade kablerne køre gennem gabet:

columbia_greipel_addict_di2_routing_600.jpg

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Smukke pulstoppe. Lyder som om, at den gode form er ved at bide sig fast med samme ildhu, som André Greipels gorilla på.

Der er for øvrigt et interview med Greipel i seneste nummer af TOUR Magazin, hvor han præsenterer sin nuværende teamcykel, en Ridley Noah med elektronik Campa-gruppe, som han priser i høje toner til brug i netop massespurter. Ifølge artiklen er hans effektrekord på 1960 watt, så cyklen skal i hans øjne frem for alt være stabil. Det forstår man.

Link to comment
Share on other sites

Kun 650 watt fra Greipel er vel heller ikke så tosset!

På vej hjem fra arbejde i dag, gik det helt i overdrive på cyklen. Så meget at jeg stoppede på halvvejen og satte mig på en bænk for ikke at køre mig mere i smadder end jeg allerede havde gjort. Jeg må prøve om jeg snart kan ramme noget ACR-træning eller måske en søndagstur med HCM. Uagtet af det er fedt at køre med Hvidovre, så savner jeg virkelig at skulle grave dybt i posen og ikke bare i en kort spurt. Sjovt nok - først i sæsonen var Hvidovres ture de hårdeste men nu kommer jeg efterhånden hver gang hjem med følelsen af ikke at have kørt hårdt nok, altså intensiteten er der men ikke lang tid nok til at føle mig brugt bagefter. Der har ACR klart overhalet.

Nu ikke flere overspringningshandlinger - der er meget akut brug for en gang tøjvask og skal også have handlet inden de lukker.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Jeg må prøve om jeg snart kan ramme noget ACR-træning eller måske en søndagstur med HCM. Uagtet af det er fedt at køre med Hvidovre, så savner jeg virkelig at skulle grave dybt i posen og ikke bare i en kort spurt. Sjovt nok - først i sæsonen var Hvidovres ture de hårdeste men nu kommer jeg efterhånden hver gang hjem med følelsen af ikke at have kørt hårdt nok, altså intensiteten er der men ikke lang tid nok til at føle mig brugt bagefter. Der har ACR klart overhalet.

Det er altså frustrerende at komme hjem og have flere skud i kanonen!

Jeg krummer helt tæer når jeg læser om snotklatter igennem førerruden, og samtidig bliver jeg sgu lidt arrig! R#Huller. Kan da godt være at togene ikke kører så godt men det er sgu da ikke din skyld!!!

Edited by JohnJohnson
Link to comment
Share on other sites

I Hørsholm er der i hvert fald altid grobund for at komme hjem med en tom tank. Og når nu du er godt kørende, så gælder det bare om at mase lidt på så du kan komme frem til et par føringer. Kulturen i HCM er jo desværre at de svageste pr. definition bare ligger sig bagerst og aldrig kommer frem, selvom det ville give bedre mening at køre frem og så bare slå ud med det samme. Så er der i det mindste noget rotation.

Link to comment
Share on other sites

Det åndssvage var at den dag kørte alt perfekt. Det vare bare drengestreger. Noget jeg kan vente mig lidt mere af hernede på mine kanter. DSB har opsagt vagtværnet og flere af dem der går og checker billeter i Ishøj/Hundige, har direkte fået at vide at "bare vent - vi tager togene tilbage".

Ja, det er lidt fesent at komme hjem med alt for meget overskud. Jeg tror også at jeg satser på Hørsholm men nu er der jo Sjælland Rundt så jeg kunne jo godt forestille mig at der er lidt mathed i koderne. Omvendt kunne det være spas at være irriterende med et par dingerføringer hvis dampbørnene sidder med trætte ben - et eller andet sted kunne de godt trænge til at mærke hvordan det er. Men det kan jeg jo nok alligevel ikke få mig til i praksis.

I dag havde jeg tilkaldevagt og telefonen ringede 7:15. Halv-nattevagterne i weekenden har dunket min soverytme totalt i smadder og kunne ikke falde i søvn i nat, så det føltes meget tidligere end det var. Kroppen er også gået i panik-mode og har droslet alt ned. Vægten var +1,7kg i morges, har været møg-sulten hele dagen og stængerne var lort og lagkage på pendlergeden.

Det var de også til at begynde med til træning men de livede heldigvis noget op. Vi kørte intervallerne tidligt og rullede af i lang tid og de føltes faktisk mere friske da vi kom hjem end da vi kørte ud. Lige i dag, passede det altså fint og det var i øvrigt heller ikke fordi jeg legede mig igennem intervallerne i dag. Jeg var ret presset og det var forbandet dejligt at sidde og "koge over".

Yderst simpelt: 3 x rulleskift-intervaller hvor vi var 6 mand i gruppen.

Der er ingen tvivl om at min svaghed ligger i længden - jo længere intervallet er, jo dårligere er jeg i forhold til de andre.

På tur 1 var jeg for meget en kujon da vi til sidst skruede farten op på et stykke med en masse sving. Til sidst blev det så dyrt at køre huller ind at jeg måtte hænge bag rullen. Havde jeg vist at vi næsten var i mål, havde jeg godt kunnet have ædt mig selv det sidste stykke men anede ikke om der var ½ eller 5 km tilbage.

På tur 2 endte det i en grimmer stigning Jeg lå forrest og havde lige haft min føring og var indstillet på at lette gassen så vi kunne køre rundt men der blev råbt "KØR!!!" og så var der jo kun tilbage at lukke op for det hele og det "kom nu, Gregers" bagfra, var sq en moralsk hjælp. Sådan lige i nuet troede jeg faktisk at jeg lå og kørte i vejen men havde kun ham den "altid hurtigste" med og måtte bare se på, da han de sidste 30 meter kørte forbi. Jeg var 100% all out i forvejen, så det var ikke rigtigt noget at overveje. Men vildt fedt køre med bundgas så længe uden at stængerne kollapser af syre - det har jeg vist ikke prøvet før.

Tur 3 var (i min verden) frygtelig lang og endte i en kamelbakke og der blev givet frit cykelløb fra bunden af den første. Pga. længden havde jeg bare ikke så meget at skyde med - forsøgte på den første bakke men blev overhalet og besluttede at disponere lidt og kunne jeg få pulsen bare et par slag ned, ville det give så meget mere overskud. Så lod de andre komme udenom og lod Sir Newton hjælpe mine 90kg nedad hvor jeg, faktisk ret heftigt, passerede de andre og skulle blot holde den kørende opad den sidste knold. De 2 forreste fik al for lang snor men må blankt erkende at jeg ikke har hvad der skal til efter 5 km på fuld skrue. Det er ikke så usselt som det har været men det stinker stadigvæk.

Efter disse 3 ture var udmeldingen rolig kørsel men måske lidt leg. Kort efter kørte vi gennem Roskilde via den bakke vi tidligere har kørt intervaller på. Lige umiddelbart skete der ikke så meget - dvs at det var kun fordi jeg sad i række to at jeg så det sådan, for bagefter kunne jeg konstatere at folk var drysset af som krummer. Der var 2 som moderat gik udenom men holdt mig blot på hjul. Havde jeg nået at spole syren ud, var jeg selvfølgelig gået efter de forreste men ville hellere gemme lidt krudt til skilte/bakkespurter senere. De kom desværre ikke - var ellers klar og havde kørt mig op foran så jeg kunne være med i den sjove ende.

post-1580-0-15795100-1341434660_thumb.gi

Men tror sq at det er fint som det er, i betragtning af at jeg fysisk lider under heftig søvnmangel.

Jeg har haft overdrevet fokus på det runde tråd og har da også haft to anslag til krampe i hams efter jeg er kommet hjem - håber et glas saltvand redder natten; jeg vil vildt gerne sove igennem til i morgen.

Nu vi lige var ved tog, så der en heftig mellemacceleration i ham her:

http://www.youtube.com/watch?v=p4P61yOAq3Y&feature=related

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

I dag havde jeg tilkaldevagt og telefonen ringede 7:15. Halv-nattevagterne i weekenden har dunket min soverytme totalt i smadder og kunne ikke falde i søvn i nat, så det føltes meget tidligere end det var. Kroppen er også gået i panik-mode og har droslet alt ned.

Hvordan man kan fungere med skiftende arbejds/sove rytmer er for mig uforståeligt! Lyder også som om du har dine problemer med det engang imellem. Erindrer du nævnte på et tidspunkt et skrivebords job, er der ikke mulighed for at søge andre stillinger. I store virksomheder plejer der gerne at være plads til sådanne rokader. :bigsmile:

Dog kan jeg selv savne tiden hvor jeg ikke sad bag et skrivebord, men var ude og omkring hele dagen. Især mine overarme savner det :4crutches:

Link to comment
Share on other sites

Nu vi lige var ved tog, så der en heftig mellemacceleration i ham her:

Der er sgu' da skub på :smilerock:

Man kan næppe køre samme hastighed i Peru, hvor ham den engelske lokomotivfører her forsøger sig. Der er nogle lidt andre udfordringer at slås med:

http://www.dr.dk/TV/se/farligt-job/farligt-job-lokomotivfoerer-i-peru-6-6

Link to comment
Share on other sites

Joh, det er nogle udfordringer af en hel anden kaliber end dem herhjemme hvor "folk" flejner ud over 2:40min forsinkelse, som jeg havde en der gjorde i dag fordi jeg havde 2 kørestole med.

Men jeg skifter nu ikke job frivilligt. Dels har jeg ikke en uddannelse som kan give mig samme løn og uden den, er der vist ikke råd til at holde cyklen kørende. Og så elsker jeg at køre. Om det er tog, bus, lastvogn, bil...... faktisk nok helst lastvogn. Jeg ser med stor misundelse når de kommer med en sættevogn og bruger 3 minutter til et kvarter!!! på at bakke til læsserampen (bag et betonhjørne for enden af en blind vej) nede i min Netto. Uhh, hvor der kribler i mig.

Jeg kunne jo også vælge en turnus med mere jævne arbejdstider. Men de ligger i blokke så

enten skal jeg møde ved 3-4-tiden, hvilket er for tidligt.

Eller have fri ved 02-tiden, hvilket er for sent.

Eller møde ved 11-tiden og så er alle arbejdsdages fritimer helt uden værdi, da jeg ikke får lavet noget fornuftigt hverken før eller efter arbejdstid.

Så hellere en rodebunke :bigsmile:

Men OK, jeg gør det værre for mig selv i øjeblikket. Efter 2-3 års tørke hvad angår overarbejde, så gør sporarbejdet at vi mangler op til 30 mand om dagen. Så jeg går lidt grådigt efter at genopbygge en buffer på min bankkonto. Og man får sjovt nok altid vagter i døgnets ydertimer.

Jeg klarer mig fint uden, men har heller ikke haft dyre tandlægeregninger eller andre dumme udgifter. Men cykler holder jo heller ikke evigt og det er ingen hemmelighed at den dag jeg står med 30K jeg ikke aner hvad skal bruges til, så skal banecyklen skiftes asap.

De 8½ time jeg fik i nat gjorde i øvrigt godt. 2,1kg smidt siden i går og sultfornemmelsen er normal igen. I morgen kan jeg sove til jeg vågner af mig selv. Håber at få en lille tur på landevejen i morgen formiddag men gider ikke hvis vejret er åndssvagt (blæsevejr/torden/skybrud) - så nøjes jeg med med pendlerturene i morgen aften/nat.

Hæ - jeg var lige i Fields her til aften. Det var lummert, så var i tank-top og fik luftet "lirestriberne". Mellem P-huset og Bilka fik jeg 4 store fnis - heraf 3 med kommenterer sagt så højt at jeg ikke kunne undgå at høre det selvom det helt klart ikke var hensigten. Og i Bilka blev jeg stoppet 2 gange af nogen som lige skulle høre hvordan. Dertil alle de kiksede forsøg på ubemærket at kigge. Spas nok når det er frivilligt og kun en gang i mellem men hold da op hvor må det være træls hvis man har et synligt handicap når folk er så indiskrete.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Ahh det er lidt selv valgt :bigsmile: Jeg ville klart vælge hvis det var mig at møde kl 3-4 om morgenen/nattet. Så har man da hele eftermiddag og tidlig aften eller en lille lur. når man kommer hjem. Men ja optimalt vil jeg nu ikke kalde det. Min storesøster fungerer glimrende som sygeplejeske med nattevager, så vi fungerer heldigvis forskelligt. Og forstår udemærket at man vil give den en skalle fordi man kan hive penge ud til nyt "legetøj" :4trumpet:

Lirestiber er seje. Det vidner om mange timer i sadlen :smilerock: Selv har jeg opbygget en begyndende stribe på overarmene. Nok mest fra Mallorca tiden :music:

Folk er så indiskrete, krummer nogle gange tær på andres vegne. De har nok troet du var prof, de spurgte ikke ind til autograf? :4trumpet:

Men jeg har efterhånden "lært" at min datter kan glo uhæmmet på anderledes folk ude i offentlig rum. Og har flere gange taget hende med hen til folk, og snakket og spurgt til personen hun har overgloet. Og aldrig har vi fået en kold skulder omkring det.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share